fbpx

VECTRIX VX-1 LI/Li+: ΜΕΓΑΛΟ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ

12.000 ευρώ για ένα “125άρι”;

Tα Vectrix μας είχαν τραβήξει το ενδιαφέρον από παλιά, από τότε, που τα είχαμε πρωτοδεί στην αντιπροσωπεία τους, την Hellinmoto. Ήταν ένα μεγάλο maxi scooter, που αντί για συμβατικό χρησιμοποιούσε έναν ηλεκτρικό κινητήρα και ήταν φτιαγμένο στις ΗΠΑ! “Μπράβο ευαισθησίες”, είχαμε σκεφτεί για τη χώρα της υπερβολής και της φτηνής βενζίνης. Το Vectrix VX-1 έμοιαζε παράταιρο με τον υπόλοιπο μοτοσυκλετιστικό κόσμο, μάλιστα οι φανατικοί μοτοσυκλετιστές το περιφρονούσαν και το κορόιδευαν: δεν έφτανε που ήταν σκούτερ και μάλιστα “βάρκα” (βλ. μεγάλο), ήταν συνάμα και ηλεκτρικό!


Οι καιροί άλλαξαν, τα σκούτερ βελτιώθηκαν και ομόρφυναν, η βενζίνη ακρίβυνε και ξαφνικά “χμ, δεν είναι άσχημη ιδέα ένα σκουτεράκι” ή “ηλεκτρικό, ναι, γιατί όχι εκεί που έχει φτάσει το κόστος καθημερινής μετακίνησης” ήταν μύχιες σκέψεις που εκφράσθηκαν σε μυαλά πριν χλεύαζαν και τις δύο κατηγορίες δίτροχων.

Το  Vectrix VX-1 δεν είναι ένα τυχαίο σκούτερ, αφού έχει βραβευθεί για δύο συνεχόμενες χρονιές σαν ηλεκτρικό σκούτερ του έτους, στην Ευρώπη. Με μηδενικούς ρύπους τα VX-1 Li και VX-Li+ ενσαρκώνουν την τελευταία γενιά της ναυαρχίδας της VECTRIX, που δεν είναι άλλο από το VX-1. Εφοδιασμένο με δύο μπαταρίες ιόντων λιθίου (LiFePO4) το VX-1 Li— έχει μπαταρία 30 Αh και το VX-1 Li+ μπαταρία 42 αμπερώριων. Το κόστος χρήσης των VX-1 φτάνει τα 150 ευρώ ανά 10.000 χιλιόμετρα, τη στιγμή που, για παράδειγμα, ένα 250άρι σκούτερ με κινητήρα εσωτερικής καύσης θα ζητήσει 720 ευρώ, για να διανύσει την ίδια απόσταση!

Όμως ο δρόμος της Vectrix δεν ήταν στρωμένος με ροδοπέταλα, αφού ξεκίνησε τις δραστηριότητές της ήδη από το 1996, στοχεύοντας εξ’ αρχής σε εναλλακτικές μορφές κίνησης. Ένας από τους κυριότερους στόχους της ήταν η δημιουργία ενός ηλεκτρικού σκούτερ που να πετυχαίνει επιδόσεις ενός 125αριού συμβατικού σκούτερ. Παρόλο που το πρώτο Vectrix, το VX-1 εμφανίστηκε το 2007, η χλιαρή μέχρι αδιάφορη υποδοχή του κοινού έφερε μικρές πωλήσεις και το 2009 η εταιρία πτώχευσε.

Αμέσως μετά αγοράστηκε από την εταιρία που την προμήθευε μπαταρίες, την πολυεθνική Gold Peak. Kαι μπορεί η GP να έχει έδρα το Χόνγκ Κόνγκ και την Σιγκαπούρη, αλλά η Vectrix συνεχίζει να εδρεύει στο Middletown του Rhode Island με κέντρο έρευνας και εξέλιξης στη Μασσαχουσέττη και συναρμολόγηση δίτροχων στο Wroclaw της Πολωνίας.

Το Vectrix ήταν το πρώτο – και συνεχίζει να είναι – μεγάλο maxi scooter με ηλεκτροκινητήρα και ικανό για ταχύτητες άνω των 100 χ.α.ω. Σε σχέση με μια συμβατική κατασκευή, με ένα σκούτερ δηλαδή που διαθέτει κινητήρα εσωτερικής καύσης, διαθέτει λιγότερα από 250 εξαρτήματα, τη στιγμή που ένα συμβατικό σκούτερ έχει, ούτε λίγο-ούτε πολύ – 2.500 κομμάτια!
Η αυτονομία του ξεπερνάει τα 100 χιλιόμετρα, αρκεί η ταχύτητα του VX-1 να μην ξεπερνάει τα 40 χιλιόμετρα την ώρα. Το βάρος του είναι μεγάλο στα 210 κιλά, υπάρχει αποθηκευτικός χώρος 40 λίτρων και χρειάζεται 2 ώρες για να επαναφορτίσει τις μπαταρίες του και η εταιρία ισχυρίζεται ότι έχουν τη δυνατότητα να επαναφορτιστεί 1.700 φορές.

Αυτή τη στιγμή το Vectrix VX-1 Li+, η πιο τεχνολογικά εξελιγμένη έκδοση του ηλεκτρικού σκούτερ της Vectrix, πωλείται σε λίγες χώρες του κόσμου, με κοντινότερη χώρα την Ιταλία, όπου δοκιμάστηκε πρόσφατα από το μεγαλύτερο περιοδικό μοτοσυκλέτας της χώρας, δυναμομετρήθηκε στους 20 ίππους, πέτυχε τελική 110 χ.α.ω, τη στιγμή που η τιμή του βρίσκεται λίγο πιο κάτω από τις 12.000 ευρώ.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ