Ανάμεσα σε ΧΜΑΧ 250 και ΤΜΑΧ 530
Σε ένα αριστοτεχνικό ζευγάρωμα προχωράει η Yamaha, επεκτείνοντας την γκάμα των σκούτερ της, δημιουργώντας τη “γέφυρα” ανάμεσα στα “μικρά” ΧΜΑΧ 250 και τα “μεγάλα” ΤΜΑΧ 530. Παίρνει τον αέρα και τη φιλοσοφία σχεδίασης και περίπου τις διαστάσεις του 250, χρησιμοποιεί τον κινητήρα του Majesty 400 και ιδού ένα σκούτερ μεσαίου κυβισμού, πολυτάλαντο, με μεγάλες βλέψεις στην αγορά.
Όπως ορθά είχαμε ενημερώσει από το SCOOTERNET, ήδη από τις 28 Φεβρουαρίου (πατήστε ΕΔΩ για να διαβάσετε) το ΧΜΑΧ 400 κατέφθασε στο προσκήνιο σαν μοντέλο του 2013 με πολλή όρεξη για “κόντρες”….
Γιατί όμως είναι μεγάλες οι βλέψεις του ΧΜΑΧ 400 στην αγορά των σκούτερ; Γιατί διατηρεί το ύφος και τον χαρακτήρα των ΧΜΑΧ που είναι προς την σπορ κατεύθυνση, χρησιμοποιώντας τροχούς μεσαίων διαστάσεων, έτσι ώστε να υπάρχει ευελιξία μέσα στην πόλη και παράλληλα θέλει να πλήξει τη μεσαία κατηγορία σκούτερ από 300 μέχρι 350 κυβικά. Μια κατηγορία πολύ ανταγωνιστική, στην οποία – ειδικά για την ελληνική αγορά – το ΧΜΑΧ 400 θα θελήσει να γίνει αντίπαλος του Piaggio Beverly 350, όχι μόνο από πλευράς κατηγορίας, ιπποδύναμης, βάρους και διαστάσεων, αλλά και τιμής. Ειδικά αν ισχύσει η τιμή – έτσι όπως προσδιορίζεται – του ΧΜΑΧ 400 στην Ευρώπη , η οποία θα βρίσκεται πολύ κοντά στον ανταγωνισμό.
Παράλληλα το 400 καλύπτει έξυπνα και το κενό της Yamaha στα σκούτερ των 300-350 κυβικών εκατοστών, όπου όλοι οι κατασκευαστές έχουν να επιδείξουν μοντέλα: από τα Honda SH, SYM Citicom, SYM GTS, Kymco Downtown, Kymco G-Dink, Kymco K-XTC, Piaggio Beverly, Piaggio X10, κ.α. και ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος.
Η εμφάνιση του 400 μπορεί να έχει διατηρήσει τα γενικά χαρακτηριστικά των ΧΜΑΧ, αλλά υπάρχουν “βελτιώσεις” και εξελίξεις, αφού οι προβολείς μπροστά είναι πιο συννοφρυωμένοι, πιο “σκεπτικοί” και επιθετικοί, ενώ και η ουρά έχει δεχθεί εξωραϊσμό όσον αφορά στα φωτιστικά της σώματα. Στο κέντρο του σκούτερ, το τούνελ – αρκετά μεγάλο και ψηλό – παραμένει, όπως και το ανάποδο “μπούμερανγκ” κάτω από τη θέση του αναβάτη, που αποτελεί σχεδόν “σήμα κατατεθέν” της οικογένειας.
O κινητήρας για το νέο ΧΜΑΧ 400 είναι μονοκύλινδρος, υδρόψυκτος, τετράχρονος, με δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής, 4βάλβιδος και πρόκειται για την εξέλιξη του αξιόπιστου και γνωστού μας κινητήρα που χρησιμοποιούσε η Yamaha στο Majesty 400. Η “εξέλιξη” στην προκειμένη περίπτωση αφορά σε μείωση της απόδοσης του Majesty!
Παράλληλα το πιο πιθανό είναι να έχουν μειωθεί οι εσωτερικές μηχανικές τριβές (ολοένα και περισσότεροι κατασκευαστές κινούνται προς αυτή την τεχνολογική γραμμή) και να έχει βελτιωθεί η κατανάλωση, ελέω οικονομικής κρίσης… Για αυτό το λόγο και η ιπποδύναμη έχει μειωθεί.
Έτσι ο κινητήρας των 395 κ.εκ. αποδίδει 31,5 ίππους στις 7.500 σ.α.λ (δηλαδή 54% παραπάνω δύναμη από το ΧΜΑΧ 250, όπως αναφέρει η Yamaha, θέλοντας να το συγκρίνει με το 250άρι), ενώ αντίστοιχα ο κινητήρας όταν βρισκόταν πάνω στο Majesty απέδιδε 34 ίππους. Η ροπή φτάνει τώρα τα 3,4 kgm στις 6.000 σ.α.λ, (από τα 3,63 του Majesty) κι έτσι το 400 γίνεται το ισχυρότερο ΧΜΑΧ… της ιστορίας. Η Yamaha από την άλλη, ανακοινώνει μια μετριοπαθή τελική 150 χ.α.ω.
To βάρος έχει κρατηθεί χαμηλά, στα 211 κιλά με γεμάτο το ρεζερβουάρ του XMAX, χωρητικότητας 14 λίτρων. Έτσι το 400 μπορεί να είναι κατά 30 κιλά βαρύτερο του 250, αλλά είναι και 25 κιλά ελαφρύτερο, από το μεγαλύτερων διαστάσεων, maxi scooter-τουριστικό Majesty 400.
Το πιρούνι διαδρομής 110 χιλιοστών με ελαφρώς προτεταμένο νύχι κάτω από τον άξονα στήριξής του, συνεργάζεται με έναν 15άρη μπροστινό τροχό και στηρίζεται από μονή πλάκα (και όχι από δύο πλάκες “πάνω-κάτω” όπως στο ΤΜΑΧ 530). Τα φρένα είναι δύο αιωρούμενα δισκόφρενα των 267 χιλιοστών, ενώ το ελαστικό είναι διαστάσεων 120/70.
Στο “οπίσθιο άκρο” του ΧΜΑΧ 400 υπάρχει ανάρτηση (ο κινητήρας είναι αιωρούμενος, σε ρόλο ψαλιδιού) με δύο αμορτισέρ, με διαδρομή τροχού και εδώ 110 χιλιοστών, δισκόφρενο και πάλι 267 χιλιοστών και ελαστικό διαστάσεων 150/70. Ο οπίσθιος τροχός έχει διάμετρο 13 ιντσών. Τα φρένα αυτά έρχονται ατόφια από το Majesty 400. Εδώ που τα λέμε δεν θα μας στεναχωρούσε καθόλου, αν και τα τρία δισκόφρενα του ΧΜΑΧ 400 ήταν τύπου μαργαρίτα – έστω και αν επρόκειτο έστω και για αισθητικής αξίας παρέμβαση… Για την έκδοση με ABS η Yamaha έχει ανακοινώσει ότι θα εμφανιστεί στην αγορά αργότερα, μέσα στο 2013.
Kάτω από τη σέλα η εταιρία ανακοινώνει ότι υπάρχει χώρος για δύο φουλφέις κράνη. Τα όργανα είναι αυτοκινητηστικού τύπου με αναλογικές ψηφιακές ενδείξεις και on board computer.
Στα ειδικά σχεδιασμένα after market αξεσουάρ της Yamaha για το ΧΜΑΧ 400, θα διατίθεται μπαγκαζιέρα 50 λίτρων, μεγαλύτερη ζελατίνα και αεροδυναμικές προεκτάσεις για το χαμηλότερο τμήμα της ποδιάς/φέρινγκ.
Για αυτούς που θα θελήσουν υψηλότερες επιδόσεις θα υπάρχουν τα αντίστοιχα αξεσουάρ, όπως κοντή σπορ ζελατίνα, αλουμινένια καλύμματα στο δάπεδο, τελικό εξάτμισης Akrapovič, βάση πινακίδας και πλάτη συνεπιβάτη.
Το νέο Yamaha ΧΜΑΧ 400 αναμένεται στην ελληνική αγορά τον ερχόμενο Ιούνιο και θα διατίθεται σε 3 χρώματα από το Επίσημο Δίκτυο Συνεργατών Δικύκλων ΥΑΜΑΗΑ: λευκό (Absolute White), γκρι (Matt Grey) και μαύρο (Midnight Black). Η τιμή του νέου Yamaha ΧΜΑΧ 400 δεν έχει ανακοινωθεί ακόμα.