Aνανέωση… στο Max
Όπως μάθαμε το προηγούμενο βράδι πριν την έναρξη του σαλονιού EICMA του Μιλάνο, στην επίσημη παρουσίαση των νέων μοντέλων της Yamaha, η εταιρία είχε προχωρήσει στην ριζική ανανέωση του ΧΜΑΧ 250… και αυτό είναι ένα από τα καλύτερα νέα για την ελληνική αγορά. ΚΕΙΜΕΝΟ: ΤΟΥ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΤΗ ΜΑΣ ΣΤΟ ΜΙΛΑΝΟ
Το ΧΜΑΧ 250 – ή αν θέλετε το Χ-ΜΑΧ όπως γράφεται επίσημα – είναι ένα πολύ σημαντικό σκούτερ για την αγορά μας, με έναν από τους λόγους να είναι ότι πρόκειται επί σειρά ετών για το ευπώλητο scooter της Yamaha.
Πέρσι, το 2012, το ΧΜΑΧ 250 είχε πουλήσει 362 μονάδες και είχε καταταγεί στην 14η θέση της γενικής κατάταξης των πωλήσεων.
Η 14η θέση στις πωλήσεις σκούτερ της ελληνικής αγοράς δεν είναι καθόλου άσχημη θέση για ένα μοντέλο που επιμένει σε έναν ιδιαίτερο κυβισμό και εμφανίζει διαρκή ειλικρίνια, αφού δεν το “παίζει 300άρι”.
Να εξηγήσουμε τι σημαίνει αυτό: με μια μικρή αύξηση του κυβισμού, αν ας πούμε ο μονοκύλινδρος κινητήρας έφτανε στα 260-270 cc, αυτόματα το ΧΜΑΧ θα μπορούσε -δικαιωματικά αφού είναι τακτική που ακολουθείται απ’ όλους τους κατασκευαστές – να μετονομαστεί σε ΧΜΑΧ 300. Ένα ισχυρός, διαφημιστικά, κωδικός.
Το επανασχεδιασμένο ΧΜΑΧ 250 του 2014, δεν έχει αρκεστεί σε ένα απλό restyle, το νέο κουστούμι είναι δυναμικό και αναβαθμίζεται συνολικά, πάνω στις όμορφες γραμμές του XMAX 400, χωρίς να εγκαταλείπει το γνωστό σχήμα της οικογένειας φυσικά. Γιατί εδώ μιλάμε για “σήματα κατατεθέντα” και όχι για μια απλή σειρά σκούτερ.
Το πλαίσιο έχει ενισχυθεί και αναβαθμιστεί βελτιώνοντας τη σταθερότητα του συνόλου και την οδική συμπεριφορά προς την σπορ οδήγηση. Αυτό συμβαίνει χωρίς να παραμελείται η άνεση στην καθημερινή οδήγηση, αλλά και στις Σαββατοκυριακάτικες χαλαρές βόλτες ή εκδρομές με δύο άτομα.
Γι’ αυτό και ο μεγάλος, χρήσιμος αποθηκευτικός χώρος κάτω από τη σέλα χωράει δύο φουλφέις κράνη. Για περισσότερη ευχρηστία στο πίσω μέρος της ποδιάς υπάρχουν δυο ακόμα ντουλαπάκια για μεταφορά μικροαντικειμένων.
Η ομάδα εξέλιξης της Yamaha εστίασε την προσοχή της στο να αυξήσει τα επίπεδα άνεσης αναβάτη και συνεπιβάτη και αυτό έχει επιτευχθεί – σύμφωνα με την εταιρία – μέσω των αναθεωρημένων ρυθμίσεων των αναρτήσεων που προσφέρουν καλύτερες αποσβέσεις. Παράλληλα το στενότερο ανφάς και το αεροδυναμικό σχήμα με τη νέα ζελατίνα, προσφέρουν καλύτερη προστασία.
Η σέλα είναι ξανασχεδιασμένη και ο αναβάτης διαθέτει μεγαλύτερη “πλάτη-στήριξη” για περισσότερη άνεση. Παράλληλα ο κορμός του τοποθετείται πιο όρθιος σύμφωνα με τη νέα εργονομία της θέσης οδήγησης του 250.
Οι νέες μεγαλύτερης διαμέτρου ζάντες δίνουν μια σπορ έμφαση στο XMAX 250, φορούν λεπτότερα μπράτσα, αλλά προσφέρουν αισθητικά στην “ελαφρότητα” του συνόλου, ενώ παράλληλα μειώνεται το αναρτώμενο βάρος. Οι τροχοί διατηρούν τις γνωστές τους διαμέτρους: ο μπροστινός είναι 15 ιντσών και ο πίσω 14 ιντσών. Το βάρος έχει μειωθεί σε σχέση με την προηγούμενη έκδοση αφού τώρα φτάνει στα 178 κιλά (2 κιλά λιγότερα). Το ρεζερβουάρ χωράει 13,2 Lt.
Ο πίνακας οργάνων είναι νέος με υψηλής τεχνολογίας ψηφιακές οθόνες με νέα χειριστήρια και δύο κουμπιά, με ψηφιακό στροφόμετρο-κοντέρ, πληροφόρηση κατανάλωσης, ενδείξεις συντήρησης και χιλιομετρητές.
Δύο συνεχίζουν να είναι οι προβολείς του ΧΜΑΧ, μόνο που τώρα είναι πιο “σκυθρωποί” και “θυμωμένοι. Το νέο οπίσθιο φωτιστικό σώμα χρησιμοποιεί LED δίνοντας στο αντίστοιχο τμήμα πιο εξεζητημένη συνολική εικόνα.
Σχετικά με την τιμή η Yamaha ανακοινώνει για το XMAX 250 του 2014 ότι θα κοστολογηθεί χαμηλότερα από την τιμή του υπάρχοντος στην αγορά, κάνοντάς το έτσι πιο γοητευτικό σαν αγορά για τον άνθρωπο που ενδιαφέρεται για ένα ποιοτικό 250άρι σκούτερ σε συμφέρουσα τιμή. Αναμένεται να εμφανίζεται στις ευρωπαϊκές αγορές κοντά στον Φεβρουάριο του ’14, ενώ σύντομα θα υπάρξει και έκδοση με ABS.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | |
---|---|
ΤΙΜΗ: | ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΤΙΜΗ |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: | Τετράχρονος, μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος, 1ΕΕΚ, 4 βαλβίδες, τροφοδοσία με ψεκασμό |
ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ: | 20,4 ίπποι, στις 7.500 rpm |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ: | Τηλεσκοπικό πιρούνι διαδρομής 110 mm / Δύο αμορτισέρ, διαδρ. τροχού 84 mm |
ΦΡΕΝΟ ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ: | Δίσκος διαμ. 267 mm / Δίσκος διαμ. 240 mm |
ΤΡΟΧΟΣ ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ: | 15 ίντσες / 14 ίντσες (ελαστικά 120/70 x 15; ar. : 140/70 x 14) |
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: | 1.545mm |
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ: | 785 mm |
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ: | 13,2 lt |
ΒΑΡΟΣ: | 178 kg (180 kg (ABS) γεμάτο |
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: | Μοτοδυναμική ΑΕ, Ασπρόπυργος, Θέση Κύριλλος, τηλ. 801- 11 - 926242 |