Τολμηρή σχεδιαστική κίνηση από τη Yamaha
Η Yamaha παρουσίασε στην Ταϊβάν ένα νέο ηλεκτροκίνητο σκούτερ που λέγεται EMF και έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με την – πολύ δυνατή στη χώρα – εταιρία Gogoro. Tα σχέδια για την ηλεκτροκίνηση από πλευράς του γιαπωνέζικου εργοστασίου είναι μεγάλα για το μέλλον, ενώ προς το παρόν εστιάζουμε στην εμφάνιση και το γενικότερο “ύφος” της σχεδίασης του μοντέρνου Yamaha EMF.
Η τόλμη ποτέ δεν έλειπε από το οπλοστάσιο της Yamaha, η οποία έχει λανσάρει κατά καιρούς ουκ ολίγα καινοτόμα και ριζοσπαστικά σχήματα πάνω σε δύο τροχούς.
Αυτό συμβαίνει και στην περίπτωση του Yamaha EMF το οποίο ναι μεν δημιουργήθηκε με την συνδρομή του ηγέτη στη μεγάλη αγορά ηλεκτρικών σκούτερ της Ταϊβάν, την Gogoro, αλλά υιοθετεί μια ολωσδιόλου φρέσκια, δυναμική εμφάνιση.
Η Yamaha συνεχίζει την εξερεύνησή της όσον αφορά στα ηλεκτροκίνητα σκούτερ και γίνεται σαφές πως χρησιμοποιεί την αγορά της Ταϊβάν σαν ένα γιγάντιο εργαστήριο για τα μελλοντικά της προϊόντα.
Ολοένα και διαρρέει πληροφορίες και ειδήσεις για την κινητικότητα που εμφανίζει στον συγκεκριμένο τομέα, αν και η Yamaha δεν διαθέτει (ούτε έχει παρουσιάσει κάτι πέραν ενός πειραματικού motocross κι ενός trial) ηλεκτρική μοτοσυκλέτα στη γκάμα της, παρότι η φίρμα των τριών διαπασών δεν σκοπεύει να μείνει πίσω.
Οι πρωτοβουλίες στο χώρο της ηλεκτροκίνησης εντείνονται μάλιστα ιδιαίτερα μέσω του προγράμματος “hyper-EV”, την εξέλιξη δηλαδή μπαταριών από κοινού με Honda, KTM και Piaggio ή ακόμα και με την επικείμενη κυκλοφορία ενός άλλου ηλεκτρικού μοντέλου, του Υamaha E01.
Στο μεταξύ, λίγο περισσότερα από δύο χρόνια μετά την κυκλοφορία του Yamaha EC-05 σε συνεργασία με την ταϊβανέζικη εταιρία Gogoro, ο κατασκευαστής από την Iwata παρουσιάζει ένα νέο ηλεκτρικό σκούτερ για αυτήν την αγορά, το καινοτόμο EMF.
Το Yamaha EMF είναι ένα σκούτερ που θα φτάσει στην αγορά της Ταϊβάν τον Μάρτιο και το οποίο – όπως το EC-05 – διαθέτει αφαιρούμενη μπαταρία που μπορεί να αντικατασταθεί ανά πάσα στιγμή με μια άλλη (100% φορτισμένη) σε έναν από τους 2.000 σταθμούς φόρτισης του δικτύου της Gogoro που υπάρχουν στο νησί.
Πρόκειται για ένα μοντέλο που σε αντίθεση με το προηγούμενο φτιάχτηκε από την τοπική θυγατρική της Yamaha και θα κατασκευαστεί στο εκεί εργοστάσιο.
Στο τεχνικό κομμάτι, υπάρχει ένας κινητήρας 7,6 kW (10 ίππων) και μετάδοση στον πίσω τροχό με αλυσίδα, ενώ από την πλευρά της εμφάνισης, το πνεύμα μοτοσυκλετών της εταιρίας, των Yamaha MT, είναι παρόν.
Η Yamaha υπενθυμίζει επίσης ότι αυτός ο τύπος δίτροχου αποτελεί μέρος του μακροπρόθεσμου σχεδίου της για μείωση των εκπομπών άνθρακα κατά 90% έως το 2050.