fbpx

Xyte One: Oδηγείται χωρίς δίπλωμα και κράνος

Σκούτερ κλειστό, με τρεις τροχούς και ηλεκτρικό

Προτείνεται σαν ένα τρίτροχο που είναι ασφαλές και εύκολο στη χρήση και μπορεί να οδηγηθεί χωρίς άδεια οδήγησης μοτοσυκλέτας και χωρίς κράνος. Για κάποιους αυτά τα χαρακτηριστικά το κάνουν ενδιαφέρον, μαζί φυσικά με το γεγονός ότι είναι ηλεκτρικό…

Το Xyte One είναι ένα ηλεκτρικό τρίτροχο σκούτερ με οροφή, το οποίο δημιουργήθηκε από πρώην στελέχη της BMW του Vision CE.

Κύριος εμπνευστής του ο Wolfgang Ziebart, διευθυντής και μέλος του διοικητικού συμβουλίου στις BMW και της Continental, και αργότερα Διευθύνων Σύμβουλος της Infineon.

Στην ηλικία των 75 ετών, και χωρίς ακόμη να έχει συνταξιοδοτηθεί, ο Ziebart παρουσιάζει μια νέα ιδέα: το Xyte One. Το οποίο εμφανίζεται σχεδόν ταυτόχρονα με την παρουσίαση της BMW και του παρόμοιου Vision CE.

Η ιδέα δεν είναι καινούργια, όπως ούτε και η εφαρμογή της. Yπήρχε το ΒΜW C1 τη δεκαετία του 2000, αλλά θεωρήθηκε αποτυχία στο χώρο των σκούτερ, λόγω ιδιοτροπιών και επικινδυνότητας.

Η γερμανική εταιρία XYTE (προφέρεται “excite”) προτείνει ένα τρίτροχο ηλεκτρικό μοντέλο που γεφυρώνει το χάσμα μεταξύ των ηλεκτρικών σκούτερ και αυτοκινήτων, προσφέροντας χαρακτηριστικά που το μετατρέπουν σε μια υβριδική λύση που θα προσφέρει τα καλύτερα και των δύο κόσμων.

Το Xyte One είναι ένα σχετικά ελαφρύ ηλεκτρικό τρίτροχο που μπορεί να οδηγηθεί με την άδεια οδήγησης αυτοκινήτου, αλλά είναι πολύ πιο συμπαγές και βολικό από ένα αυτοκίνητο.

Το τρίτροχο αυτό προτείνεται σαν αναβάθμιση σε σχέση, είτε με τα δίτροχα, είτε με τα ηλεκτρικά σκούτερ και τα ηλεκτρικά ποδήλατα, επειδή μπορεί να μεταφέρει φορτίο, προσφέρει προστασία από τα στοιχεία της φύσης και, ακόμη πιο σημαντικό, προσφέρει χαρακτηριστικά ασφαλείας παρόμοια με αυτά ενός «πραγματικού αυτοκινήτου».

Ταυτόχρονα, βεβαίως, αποτελεί μια υποβάθμιση τυπικού αυτοκινήτου, αφού  μεταφέρει μόνο έναν επιβάτη και δεν θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί σε ιδιαίτερα κακές καιρικές συνθήκες. 

Ωστόσο, έχει πολλά πλεονεκτήματα, που ξεκινούν από το πλήρως ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, μια αξιοπρεπή αυτονομία για ένα όχημα πόλης, αλλά σύντομους χρόνους φόρτισης, βελτιωμένη άνεση και επιπλέον ασφάλεια.


Έχει δύο τροχούς μπροστά και έναν κινητήρα που προσφέρει μέγιστη ισχύ 19 kW και μέγιστη ροπή 55 Nm. Η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 99 χ.α.ω, ενώ η αυτονομία ανά φόρτιση εκτιμάται στα 112 χλμ.

Και μπορεί τα 112 χιλιόμετρα να μην είναι αρκετά για κάποιους, αλλά το καλό είναι πως σε κάτι περισσότερο από 2 ώρες, η μπαταρία του μπορεί να επαναφορτιστεί έως και 80%. Η μπαταρία δεν είναι αφαιρούμενη.

Τα χαρακτηριστικά του, εμπνευσμένα από την αυτοκινητοβιομηχανία, περιλαμβάνουν αμάξωμα από αλουμίνιο (!), μια ζώνη ασφαλείας 4 σημείων στο διαθέσιμο μονό κάθισμα, δισκόφρενα με ABS, διαμέτρου 240 mm, σε όλους τους τροχούς και ένα πλήρως εξοπλισμένο πιλοτήριο.

Το One έχει πλάτος μόλις 79 cm (και μήκος 2,17 μέτρα), πράγμα που σημαίνει ότι η στάθμευση δεν θα αποτελεί πλέον πρόβλημα, προσφέροντας ένα ακόμα πλεονέκτημα στο επίπονο κυνήγι θέσης στάθμευσης στις μεγάλες πόλεις.

Αυτό το τρίτροχο υπόσχεται σύμφωνα με την εταιρία «αξιόλογη προστασία από τις καιρικές συνθήκες» και ένα ανθεκτικό  πορτμπαγκάζ 72 λίτρων. Το πρόβλημα που εμφανίζεται σε αυτά του είδους τα σκούτερ είναι η σταθερότητα ειδικά στους δυνατούς ανέμους κάτι που λύνουν εν μέρει οι δύο τροχοί μπροστά (το BMW C1 ήταν δίτροχο).

Τα χαρακτηριστικά του One περιλαμβάνουν ηλεκτρική όπισθεν, περιορισμένη στα 10 χ.α.ω, ανάρτηση με διπλά ψαλίδια μπροστά και με δύο αμορτισέρ πίσω, φωτισμό LED μπροστά και πίσω, συνδεσιμότητα Bluetooth και LTE, θήκη κινητού τηλεφώνου και οθόνη αφής 10 ιντσών στο πιλοτήριο.

Το One ζυγίζει 206 κιλά άδειο και έχει μέγιστο ωφέλιμο φορτίο 330 κιλών, που αφήνει 124 κιλά για τον αναβάτη/οδηγό.

Η XYTE ισχυρίζεται με τόλμη ότι το One είναι «ο καλύτερος δυνατός διάδοχος του εμβληματικού BMW C1», αν και δεν συνδέεται με κανέναν τρόπο με την BMW ή το βραχύβιο C1 που ο Bertone σχεδίασε για την BMW το 2000.

Πιθανή ημερομηνία εμφάνισής του σε επιλεγμένες αγορές της Ευρώπης είναι οι αρχές του 2026.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

X