Όλα όσα θα θέλατε να γνωρίζετε για το νέο Jet X
Τα μαχητικά Jet αναβαθμίζονται σε εκδόσεις «Block-κάτι», αλλά η SYM επέλεξε διαφορετικό τρόπο και αναβάθμισε το δικό της Jet σε «X», πραγματοποιώντας πολλές αλλαγές και προσθέτοντας τόσα νέα στοιχεία που δεν είναι υπερβολή να μιλάμε για ένα νέο μοντέλο στη γκάμα της!
To SYM Jet X 125 στη νέα του εκμοντερνισμένη έκδοση δείχνει να είναι έτοιμο να ριχτεί στη μάχη μιας πολύ απαιτητικής κατηγορίας, έχοντας να αντιμετωπίσει γνωστούς για την αξία τους και καλά εδραιωμένους στην αγορά αντιπάλους.
Μεγάλο του ατού αποτελεί η χαμηλή τιμή του, που διαμορφώνεται στα 2.795 ευρώ, ενώ η διάθεσή του θα ξεκινήσει από τον Μάρτιο του 2021.
Σε σχέση με το υγρόψυκτο Jet 14 125, που αποτελεί το πλέον «συγγενικό» μοντέλο στη γκάμα της SYM, οι διαφορές είναι πολλές.
Η σχεδίαση, αν και μοιάζει να έχει το ίδιο σημείο εκκίνησης, παρουσιάζεται πολύ πιο γοητευτική, δυναμική και «αιχμηρή» στο X, με το σημείο που ξεχωρίζει να είναι η μάσκα με τους επιθετικούς προβολείς.
Σημαντική επίσης διαφορά, είναι και η παρουσία τούνελ από τη σέλα μέχρι την ποδιά, που δημιουργεί δυο ξεχωριστά μαρσπιέ-πλατφόρμες για τα πόδια του αναβάτη, αντί για το επίπεδο δάπεδο του Jet 14.
O κινητήρας έχει και στις δύο περιπτώσεις την ίδια χωρητικότητα των 124,6 κ.εκ., αλλά στο νέο SYM Jet X 125 είναι τετραβάλβιδος (στο Jet 14 125 είναι διβάλβιδος) και πιο ισχυρός, πληρώντας τις Euro 5 προδιαγραφές.
Η απόδοσή του είναι 12,6 ίπποι και 1,2 kg–m ροπής στις 8.000 και στις 6.500 σ.α.λ. αντιστοίχως.
Η SYM ακολούθησε τη γνωστή πλέον διάταξη που θέλει το ψυγείο στο πλάι του κινητήρα (δεξιά) στον διαμήκη άξονα, γλιτώνοντας έτσι ένα σεβαστό μήκος σωληνώσεων και κερδίζοντας σε χωροταξία.
Αρκετή δουλειά έχει γίνει στο εσωτερικό του μοτέρ, ώστε να μειωθούν οι τριβές και οι μηχανικοί θόρυβοι, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι τα κοκοράκια που ενεργοποιούν τις βαλβίδες είναι τύπου «rocker arm», δηλαδή φέρουν ρουλεμάν στο σημείο της επαφής τους με τις βαλβίδες, μειώνοντας σε μεγάλο βαθμό τις φθορές που παρατηρούνται σε αυτό το σημείο.
Στον τομέα της κατανάλωσης, η εταιρεία ανακοινώνει επισήμως 2,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, βάση του WMTC3 πρότυπου μέτρησης, πράγμα που σημαίνει ότι με τα 7,5 λίτρα χωρητικότητας του ρεζερβουάρ, μπορεί να επιτευχθεί μια θεωρητική αυτονομία 300 χιλιομέτρων.
Ο εξοπλισμός βρίσκεται σε υψηλό επίπεδο και περιλαμβάνει δικάναλο ABS της Continental, Full LED φώτα, Keyless σύστημα εκκίνησης και πλήρως έγχρωμη ψηφιακή LCD οθόνη ως πίνακα οργάνων.
Σε ό,τι αφορά τους αποθηκευτικούς χώρους, κάτω από την σέλα μπορεί να φιλοξενηθεί ένα φουλφέις κράνος, ενώ υπάρχει και ντουλαπάκι στη δεξιά πλευρά του εσωτερικού της ποδιάς, με παροχή φόρτισης USB QC 2.0.
Η σέλα, που απέχει 780 χλστ. από το έδαφος, είναι ενιαία, με διακριτό και ελαφρά υπερυψωμένο «σκαλοπάτι» που διαχωρίζει τα τμήματα οδηγού και συνοδηγού.
Ο δεύτερος έχει στη διάθεσή του χειρολαβές στην ουρά και πτυσσόμενα αλουμινένια μαρσπιέ μεγάλου μεγέθους για τη στήριξη των ποδιών του.
Με μεταξόνιο στα 1.355 χλστ. το συνολικό μήκος στα 2.000 χλστ. και το πλάτος στα 760 χλστ., το SYM Jet X 125 είναι ένα «μαζεμένο» σε διαστάσεις σκούτερ, όπως οφείλει, δεδομένου του αστικού του προσανατολισμού.
Οι αναρτήσεις του μοντέλου αποτελούνται από συμβατικό τηλεσκοπικό πιρούνι με διαδρομή 100 χλστ. και δυο μονά αμορτισέρ πίσω, με διαδρομή 75 χλστ. που ρυθμίζονται ως προς την προφόρτιση του ελατηρίου.
Περνώντας στους τροχούς, αυτοί έχουν διάμετρο 14 ιντσών και φέρουν ελαστικά 100/90-14 και 110/80-14, ενώ τα φρένα αποτελούνται από μονούς δίσκους διαμέτρου 260 και 220 χλστ. που όπως έχει ήδη αναφερθεί, ελέγχονται από δικάναλο ABS.
Τέλος, το πλήρες υγρών βάρος που ανακοινώνει η SYM για το μοντέλο, είναι τα 140 κιλά.
Ποιους θα βρει απέναντι του το SYM Jet X 125; Tο Honda PCX και το Yamaha NMAX, δείχνουν να είναι οι πιο άμεσοι ανταγωνιστές του και αμφότερα έχουν ανανεωθεί για το 2021.
Η ισχύς τους είναι παρεμφερής, με τις ιαπωνικές προτάσεις να έχουν βέβαια ένα πιο υψηλό επίπεδο εξοπλισμού, στο οποίο συμπεριλαμβάνεται Traction Control, Start – Stop.
Το Yamaha φέρει επίσης VVA σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων στον κινητήρα του και προσφέρει δυνατότητα διασυνδεσιμότητας με smartphone.
Αναμενόμενα βέβαια, οι τιμές των αντιπάλων του SYM Jet X 125 είναι πιο υψηλές, με το PXC 125 στα 3.300 ευρώ και το Yamaha ΝΜΑΧ 125 στα 3.290 ευρώ, όταν το SYM Jet X 125 κοστίζει 500 ευρώ χαμηλότερα, στα 2.795 ευρώ.
Φυσικά όλα αυτά αποτελούν μια άτυπη επί χάρτου σύγκριση και οι πραγματικές «μάχες» που θα αποκαλύψουν τις αρετές και τα ελαττώματα των τριών αυτών ανταγωνιστικών μοντέλων της Mini–GT κατηγορίας, θα δοθούν στον δρόμο!
Ανυπομονούμε για τις δοκιμές τους λοιπόν!
Περισσότερες πληροφορίες: Γκοργκόλης, Θησέως 309, Αθήνα, τηλ: 210 9403880, www.sym.gr