fbpx

Project Urban 3W Cell: Κλειστό, ηλεκτρικό τρίτροχο που οδηγείται χωρίς κράνος

Πόσοι πια αποζητούν την επιστροφή των κλειστών τρίτροχων σκούτερ;

Αρκετοί κατασκευαστές τις δυο τελευταίες δεκαετίες έχουν σκεφτεί να επαναφέρουν στην αγορά το κόνσεπτ ενός κλειστού, με οροφή σκούτερ που θα δένει τον αναβάτη του με ζώνη ασφαλείας, όπως έκανε στο παρελθόν το BMW C1. Μια ακόμα προσπάθεια έρχεται από τη γερμανική startup εταιρία Project Urban και μάλιστα με τρεις τροχούς.

Τρίτροχο σκούτερ με παρμπρίζ, οροφή και ζώνη ασφαλείας, και συν τοις άλλοις ηλεκτρικό, που θα οδηγείται με άδεια οδήγησης μοτοσυκλέτας ή αυτοκινήτου χωρίς κράνος! Περίφημα. Πρόκειται για το Project Urban 3W Cell, και ανακοινώνεται ότι πετυχαίνει αυτονομία 165 km.

Ταυτόχρονα, για όσους δεν θέλουν σκούτερ με οροφή, η Project Urban έχει να προτείνει δυο ακόμα σκούτερ, ένα τρίτροχο κι ένα δίτροχο, με κοινή πλατφόρμα όλα, που θα καλύπτει η κάθε μια διαφορετικές ανάγκες.

Πάντα κυκλοφορούσαν φήμες για επιστροφή του, θρυλικού πλέον, σκούτερ BMW C1, το οποίο θα μπορούσε να οδηγηθεί χωρίς κράνος και μάλιστα με ηλεκτρικό κινητήρα, τώρα, όμως, εμφανίστηκε ένας νέος, φιλόδοξος μνηστήρας με τρεις τροχούς, αλλά και ηλεκτροκίνηση συνάμα, ο οποίος επίσης είναι γερμανικής καταγωγής.

Στην έκθεση τεχνολογίας CES στο Λας Βέγκας, η start-up Project Urban, που ιδρύθηκε στη Γερμανία, στο κρατίδιο της Έσσης, παρουσίασε μια τριάδα ηλεκτρικών σκούτερ με κοινή βάση, δύο τρίτροχα, κι ένα δίτροχο.

Το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό των πρωτότυπων, concept σκούτερ είναι οι δύο τροχοί μπροστά για τα τρίκυκλα και η οροφή του ενός, το οποίο μάλιστα έχει και θέση για τον αναβάτη με πλάτη και ζώνη ασφαλείας τύπου αυτοκινήτου, που προαιρετικά μπορεί να οδηγηθεί ακόμα και χωρίς κράνος. Για να το οδηγήσεις στη Γερμανία αρκεί η άδεια οδήγησης αυτοκινήτου.

Το δίτροχο μοντέλο που ονομάζεται 2W Air, θα είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις ισχύος, ως οχήματα L1e και L3e. Η πιο αδύναμη έκδοση με ηλεκτροκινητήρα 4 kW και 462 Nm μπορεί να φτάσει ταχύτητες έως και 45 km/h. Το 2W Air φέρει το πολύ τρεις αφαιρούμενες μπαταρίες 2,3 kWh. Η μέγιστη αυτονομία φτάνει τα 220 χιλιόμετρα.

Το ηλεκτρικό σκούτερ ζυγίζει 115 κιλά χωρίς μπαταρίες και η κάθε μια μονάδα μπαταρίας ζυγίζει 13 κιλά. Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει σύστημα πέδησης CBS και έγχρωμη οθόνη με συνδεσιμότητα και Bluetooth.

Το πιο ισχυρό Air με 9 kW και 540 Newton μέτρα ανακοινώνεται με τελική 100 χιλιομέτρων την ώρα και αυτονομία 160 χιλιομέτρων.

Αντί για CBS όπως στο πρώτο μοντέλο, εδώ υπάρχει ABS στο σύστημα πέδησης.

Το τρίτροχο 3W Air έχει την ίδια τεχνολογία κίνησης και μπαταρίας και έχει εγκριθεί ως L2e (έως 45 km/h) ή L5e (έως 100 km/h) χάρη στον μπροστινό άξονα με δύο τροχούς. Και οι δύο εκδόσεις είναι εξοπλισμένες με CBS/ABS, με την αυτονομία να μειώνεται στα 150-200 χιλιόμετρα.

Το κορυφαίο, το οποίο επιτρέπεται να οδηγούν κάτοχοι άδειας οδήγησης αυτοκινήτου, είναι η έκδοση L5e, ενώ το …“ακόμα πιο κορυφαίο” είναι το 3W Cell, το οποίο διαθέτει οροφή προστασίας από τις καιρικές συνθήκες και μπορεί να οδηγηθεί χωρίς κράνος, χάρη σε ένα «κλωβό ασφαλείας» με αυτοκινητάδικη ζώνη ασφαλείας.

Τεχνικά, το Cell είναι πανομοιότυπο με το 3W Air, αλλά χάνει στην αυτονομία λόγω του σχεδιασμού, που ανακοινώνεται στα 115 και 165 χιλιόμετρα αντίστοιχα για κάθε έκδοση.

Με αυτή την γκάμα των μοντέλων της, η startup εταιρία θέλει πρωτίστως να προσελκύσει επιχειρηματικούς πελάτες, όπως φορείς εκμετάλλευσης σκούτερ για μεγαλουπόλεις, προκειμένου να μπορέσει να τους προσφέρει έναν εξατομικευμένο στόλο, φιλικών προς το περιβάλλον ηλεκτρικών οχημάτων πόλης.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ