fbpx

PIAGGIO MP3 300 HPE, 2019: Ανανεωμένος κινητήρας και αλλαγές

Ισχύς και ομορφιά

Περισσότερους από 26 ίππους ανακοινώνει η Piaggio για τον ανανεωμένο-ενισχυμένο κινητήρα του νέου της τρίτροχου MP3 300 HPE, το οποίο έχει δεχθεί αλλαγές και στα περιφερειακά του.


Μετά από 180.000 MP3 που έχουν πουληθεί σε όλο τον κόσμο, από τότε που τα λανσάρισε στην αγορά η Piaggio, η φόρμουλα των τρίτροχων σκούτερ δείχνει να καθιερώνεται και να φέρνει περισσότερη ασφάλεια στον κόσμο της αστικής μετακίνησης.

Το Piaggio MP3 300 ΗΡΕ  είναι η νέα, πιο ευέλικτη και ελαφρύτερη έκδοση του γνωστού μας Piaggio MP3: ένα συμπαγές, σπορ και κομψό σκούτερ,  το οποίο υπόσχεται και αυξημένη άνεση, όπως οφείλουν να κάνουν τα σκούτερ της κατηγορίας GT. Όλα τα παραπάνω συνδυάζονται με τον νέο κινητήρα Piaggio 300 ΗΡΕ, με βελτιωμένη ισχύ και ροπή.

Με τον ανταγωνισμό στα τρίτροχα σκούτερ να συνεχίζεται αμείωτος και με τη Yamaha να ετοιμάζει σύντομα ένα 300άρι, η Piaggio προχώρησε σε περεταίρω ενίσχυση του κινητήρα της, στους 26 ίππους, αντί για τους 24 που είχε ανακοινώσει πέρσι στο σαλόνι του Μιλάνου.


Το Piaggio MP3 300 ΗΡΕ μπορεί να οδηγηθεί και με παλαιότερη άδεια οδήγησης αυτοκινήτου, ενώ η αποκλειστική τεχνολογία των τριών τροχών Piaggio είναι η ίδια με αυτή που γνωρίζουμε: με το αρθρωτό σύστημα τετράπλευρης ανάρτησης και τους δύο τροχούς μπροστά, που προσφέρει μεγαλύτερη σταθερότητα στις στροφές από οποιοδήποτε άλλο σκούτερ και βελτιωμένη οδική συμπεριφορά, ακόμα και σε βρεγμένη άσφαλτο ή σε συνθήκες κακής πρόσφυσης.


Τώρα μάλιστα, η Piaggio αναφέρει ότι έχει επιτύχει βελτίωση στην απόκριση και την ακρίβεια του τιμονιού σε σχέση με την κίνηση των δυο μπροστινών τροχών που είχαν τα προηγούμενα ΜΡ3.

Μικρές αλλαγές έχει δεχθεί η εμφάνιση του Piaggio MP3 300 ΗΡΕ, που συνδυάζει αρμονικά το επιθετικό μπροστινό τμήμα με ένα κομψό οπίσθιο τμήμα.

Η ποδιά-φέρινγκ διατηρεί τα χαρακτηριστικά της οικογένειας μεγεθών Piaggio MP3: στο κέντρο κυριαρχεί ο διπλός προβολέας που είναι εξοπλισμένος με φώτα ημέρας LED και η χαρακτηριστική “γραβάτα λαιμού” χωρίζει τους προβολείς και λειτουργεί ως στοιχείο σύνδεσης μεταξύ της μάσκας και της ζελατίνας.


Η σέλα, δύο επιπέδων, επιτρέπει την εύκολη πρόσβαση στο έδαφος και διαθέτει επαρκή υποστήριξη στον αναβάτη, λόγω “μαξιλαριού” στο πίσω μέρος της. Το πεντάλ του συνδυασμένου συστήματος πέδησης, στο δεξί μαρσπιέ έχει επανατοποθετηθεί σε μια πιο εργονομική θέση.
Ο χώρος κάτω από τη σέλα είναι πολύ άνετος και μπορεί να φιλοξενεί δύο ανοικτά κράνη. Η σέλα διαθέτει ελατήριο για να τη διατηρεί σε ανοιχτή θέση.

Όπως και στα μεγάλα Piaggio MP3, τα όργανα περιλαμβάνουν δύο αναλογικές στρογγυλές οθόνες και μια ψηφιακή οθόνη πολλαπλών χρήσεων στο κέντρο τους, με ενδείξεις σχετικά με την κατανάλωση καυσίμου (μέση και τρέχουσα), μέση και μέγιστη ταχύτητα, χρόνο ταξιδιού και θερμοκρασία περιβάλλοντος, αλλά και ένδειξη για πάγο στο δρόμο.

Piaggio MP3 300 HPE Sport

Πέρα από το απλό ΜΡ3,  υπάρχει και η έκδοση Piaggio MP3 300 HPE Sport που ξεχωρίζει από λεπτομέρειες κυρίως – όπως το μαύρο ματ βάψιμό του, τη γραβάτα στην ποδιά, τη ζελατίνα, τις λωρίδες στο κέντρο του τούνελ και τις χειρολαβές του συνεπιβάτη. Η σπορ εμφάνιση τονίζεται από τα μπροστινά και πίσω ελατήρια που είναι βαμμένα με κόκκινο χρώμα, ένα χρώμα που εμφανίζεται και στις ραφές της σέλας.

Ο ανανεωμένος, γνωστός μας κινητήρας των 278 κυβικών της Piaggio, που ονομάζεται “HPE”,  κινεί το νέο ΜΡ3, το οποίο ωφελείται από εκτεταμένες εργασίες που αποσκοπούν στην αύξηση της απόδοσης, ενώ παράλληλα μειώνουν την κατανάλωση καυσίμου.

Σε σχέση με την προηγούμενη έκδοση, η μέγιστη ισχύς είναι 19,3 kW (26,2 ίπποι) στις 7.750 σ.α.λ., η οποία μεταφράζεται σε αύξηση 24%, ενώ η μέγιστη ροπή, που είναι 26 Nm στις 6.500 σ.α.λ., έχει ενισχυθεί κατά 15%. Όλα αυτά χωρίς να έχουν αλλάξει ούτε το βάρος, ούτε οι διαστάσεις της κινητήριας μονάδας.

Piaggio MP3 300 HPE Sport

Η κυλινδροκεφαλή έχει επανασχεδιαστεί συνολικά. Οι αυλοί έχουν αλλάξει σχήμα και διάμετρο, όπως και οι βαλβίδες εισαγωγής και εξαγωγής. Το πιστόνι έχει νέα αρχιτεκτονική, ιδιαίτερα στην κορυφή του, που έχει ως αποτέλεσμα έναν αποδοτικότερο θάλαμο καύσης.

Ο εκκεντροφόρος και η κίνηση των βαλβίδων είναι εντελώς νέα και διαθέτουν κοκκοράκια με ρουλεμάν πλέον και όχι καπελότα, για ομαλότερη λειτουργία, με μείωση της μηχανικής απώλειας. Το προφίλ του εκκεντροφόρου έχει αλλάξει, ώστε να επιτυγχάνεται διαφορετική γωνία κατά τη διάρκεια της κίνησής του, ενώ έχει μειωθεί και ο θόρυβος.

Ένα νέο μπεκ ψεκασμού συμβάλλει στη βελτίωση της καύσης, μαζί με μια πιο ευθύγραμμη εισαγωγή με βελτιστοποιημένο μήκος, που βελτιώνει τη ροπή που παρέχεται σε χαμηλές στροφές και εξασφαλίζει ομαλή λειτουργία σε οποιαδήποτε ταχύτητα.

Και η μετάδοση έχει επανασχεδιαστεί, με το CVT να διαθέτει νέο, ανθεκτικότερο ιμάντα και καινούρια υλικά τριβής που μειώνουν τη φθορά και τον θόρυβο. Τέλος, μια νέα και πιο άκαμπτη καμπάνα συμπλέκτη έχει συμβάλλει στη μείωση των θορύβων.

Και τα δύο μοντέλα της σειράς Piaggio MP3 300 ΗΡΕ υιοθετούν το σύστημα πέδησης ABS και το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης ASR.

Το ASR (το οποίο τοποθετήθηκε για πρώτη φορά σε σκούτερ από την Piaggio) μπορεί εύκολα να αποσυνδεθεί και εγγυάται την ασφάλεια, διατηρώντας την πρόσφυση του πίσω τροχού σε ολισθηρές επιφάνειες.


Το 3κάναλο σύστημα ABS, το οποίο εξελίχθηκε σε συνεργασία με την Continental, μεγιστοποιεί την ενεργητική ασφάλεια, αποτρέποντας το μπλοκάρισμα των τροχών κατά το φρενάρισμα κι εξασφαλίζοντας πλήρη έλεγχο του σκούτερ.

Το Piaggio MP3 χρησιμοποιεί δίσκους και στους τρεις τροχούς, με διάμετρο 258 mm εμπρός και 240 mm πίσω. Μεγαλύτερη ασφάλεια και ακόμα πιο ομαλή οδήγηση εξασφαλίζουν οι μπροστινοί τροχοί 13 ιντσών.

Τα νέα Piaggio MP3 300 HPE δεν έχουν έρθει ακόμα στην Ελλάδα και δεν έχουν ανακοινωθεί οι τιμές τους.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ