Ο Λέων της Peugeot μπαίνει στα Adventure με εκπλήξεις
Μιας και η νέα τάση στα σκούτερ είναι η κατηγορία των Adventure που θεωρητικά μπορούν να κινηθούν εκτός από την άσφαλτο και στο χώμα, η Peugeot κινείται προς αυτή την κατεύθυνση και μάλιστα με ένα 400άρι σκούτερ. Το ονομάζει Peugeot XP 400 και η εμφάνισή του είναι “αγριεμένη”, όπως και τα χαρακτηριστικά του…
Δύο θα είναι τα Adventure σκούτερ της Peugeot, το XP 400 και XP 400 GT, και θα πάρουν το δρόμο που χάραξε το Honda X-ADV 750, ένα μεγάλο “σκούτερ” που μπορούσε να κινηθεί και σε χωματόδρομους.
Το X-ADV ακολούθησε το “ασιατικής αγοράς” Honda ADV 150 και μετά ήρθε το ADV 350 στους μεσαίους κυβισμούς με κινητήρα 330 cc.
Η Peugeot, λοιπόν, δεν θα αδιαφορήσει για τη μόδα και το 2023 θα λανσάρει δύο νέα μοντέλα Urban Adventure, το XP 400 στη βασική έκδοση Allure και τo XP 400 GT.
Και τα δύο αποδίδουν 36 ίππους στις 8.150 rpm (ροπή 38 Nm στις 5.400) από έναν τετράχρονο, υγρόψυκτο μονοκύλινδρο κινητήρα 399 cc. Ο κινητήρας είναι γνωστός μας, αφού είναι ίδιος με αυτόν που κινεί το τρίτροχο σκούτερ Metropolis.
H προσπάθεια της γαλλικής εταιρίας, που ανήκει εδώ και χρόνια στην ινδική Mahindra, είναι πολύ σοβαρή, αφού κομίζει, όχι μόνο στην κατηγορία αλλά και γενικότερα στο χώρο των σκούτερ, μοναδικά στοιχεία που εκπλήσσουν, όπως για παράδειγμα ο μηχανισμός της οπίσθιας ανάρτησης και οι τροχοί του σκούτερ που είναι 17 ιντσών μπροστά και 15 πίσω.
Αμφότερες οι εκδόσεις του Peugeot XP 400, η βασική Allure και η πιο πλούσια GT είναι ίδιες κατά βάση, με διαφορές στον εξοπλισμό.
Στην μπροστινή ανάρτηση υπάρχει ανάποδο πιρούνι με ικανή διαδρομή 140 mm και ο μπροστινός τροχός των 17 ιντσών (!) φοράει ελαστικό 110/70-17.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει και η πίσω ανάρτηση του ΧΡ 400 που είναι εντελώς πρωτότυπη. Το σύστημα κινητήρας/ψαλίδι συνδέεται με ένα ζύγωθρο που συμπιέζει το αμορτισέρ που βρίσκεται στον διαμήκη άξονα του σκούτερ και κάτω από τη σέλα! Το μονό αμορτισέρ είναι εμφανές στο πίσω δεξιό μέρος του σκούτερ, αφού τα πλαϊνά καπάκια έχουν ένα κόψιμο ακριβώς για αυτόν το λόγο.
Η διάσταση του πίσω ελαστικού είναι 160/60-15 και τα ελαστικά είναι τα εξαιρετικά Pirelli Scorpion STR.
Η Brembo προμηθεύει τις δύο μπροστινές δαγκάνες φρένων, οι οποίες συνδυάζονται με δύο δίσκους διαμέτρου 295 χιλιοστών! Ούτε 1000άρα μοτοσυκλέτα να ήταν.
Ένα δισκόφρενο διαμέτρου 240 mm υπάρχει στον πίσω τροχό, συνδεδεμένο φυσικά με ABS, όπως και οι μπροστινοί δίσκοι.
Τα όργανα είναι οθόνη TFT 5 ιντσών, υπάρχει θύρα USB και σύστημα keyless, ο χώρος κάτω από τη σέλα χωράει ένα φουλφέις, ενώ η ζελατίνα ρυθμίζεται σε ύψος.
Η Peugeot Motocycles ανακοινώνει ένα ακόμα τεχνικό στοιχείο κλειδί, το βάρος του σκούτερ, στα 231 κιλά.
Το Peugeot XP 400 Allure αναγνωρίζεται εύκολα από το μαύρο πιρούνι και τις χυτές ζάντες του. Το XP 400 Allure του 2023 διατίθεται στους εξής χρωματισμούς: Aurora Satin Green (Πράσινο ματ) και Sideral Mat Black (Μαύρο ματ).
Το Peugeot XP 400 GT μπορεί να αναγνωριστεί από τα χρυσά καλάμια του πιρουνιού, τη φιμέ ζελατίνα, τα προστατευτικά κάγκελα στα πλάγια του φέρινγκ και τους τροχούς με ακτίνες και tubeless λάστιχα. Η έκδοση XP 400 GT θα είναι διαθέσιμη σε δυο χρώματα Shark Grey (Γκρι) και Snow White (Άσπρο).
Τα Peugeot XP 400 θα γίνουν, μόλις βγουν στην αγορά μέσα στο 2023, τα μεγαλύτερα σε κυβισμό Adventure σκούτερ (αν εξαιρέσουμε βεβαίως το Honda X-ADV που είναι υβρίδιο σκούτερ/μοτοσυκλέτα) και πρέπει να δώσουμε πόντους στη γαλλική εταιρία που έκανε μια πολύ σοβαρή και μελετημένη δουλειά πάνω στο θέμα Adventure Scooter.
Τα σκούτερ θα φτάσουν στους αντιπροσώπους της Peugeot μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2023, ενώ η τιμή δεν έχει ανακοινωθεί ακόμα. Για την Ελλάδα, όπου δεν υπάρχει αντιπροσωπεία, είναι άγνωστο αν και πότε θα δούμε τα νέα σκούτερ της εταιρίας.