Μικρές βελτιώσεις σε μια καλή συνταγή
Το μπεστ σέλερ σκούτερ της Honda στην κατηγορία των 350 κυβικών αποκτά ένα διακριτικό facelift, νέους χρωματισμούς και νέο πίνακα οργάνων στο δρόμο για την ενίσχυσή του σε σημεία, με στόχο τη συνέχιση των καλών πωλήσεών του.
To μεσαίο, σπορ/GT scooter της Honda αποκτά μία κομψή, εκλεπτυσμένη αισθητική αναβάθμιση, ανασχεδιασμένο πίνακα οργάνων και δύο μοντέρνα χρώματα για το 2023.
Ο στάνταρ εξοπλισμός περιλαμβάνει κινητήρα Smart Power+ (eSP+), HSTC, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη ζελατίνα, θύρα USB Type–C, αποθηκευτικό χώρο για δύο full–face κράνη, φωτισμό full LED και λειτουργία Smart Key.
Το Honda Forza 350 2023 διατίθεται στην ελληνική αγορά, ξεκινώντας από την τιμή των 6.790€.
1. Εισαγωγή
Το όνομα Forza αποτελεί εδώ και καιρό κραταιά δύναμη στη γκάμα μοτοσυκλετών της Honda. Η ιστορία του ως premium, μεσαίου μεγέθους scooter χρονολογείται από το 2000: το πρώτο μοντέλο έθεσε τα πρότυπα με την οδική συμπεριφορά του, τον άφθονο αποθηκευτικό χώρο και ένα καινοτόμο σύστημα συνδυασμένης πέδησης.
Το Forza έτυχε ευρείας αποδοχής στην Ευρώπη, καθώς οι πελάτες εκτίμησαν την πολύπλευρη προσωπικότητά του σε όλες τις πτυχές της καθημερινότητας. Από την άφιξη του Forza 125 το 2015, πάνω από 160.000 σκούτερ της οικογένειας Forza έχουν πωληθεί στην Ευρώπη στις εκδόσεις 125, 350 και 750.
Διατηρώντας το μίγμα των σπορ και GT χαρακτηριστικών, που αποτελούν σήμα κατατεθέν του μοντέλου, το μεσαίου κυβισμού Forza εξελίσσεται συνεχώς, με στόχο να ξεπερνά τις προσδοκίες των ιδιοκτητών του με κάθε αναβάθμιση.
Ήδη, από το 2004 απέκτησε μετάδοση S MATIC με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο κιβώτιο CVT (Continuously Variable Transmission) της Honda, σύστημα Smart Key, αποδοτικό ψεκασμό καυσίμου PGM–FI και χώρο για δύο full–face κράνη κάτω από τη σέλα.
Το 2005 προστέθηκε σύστημα ABS και, το 2008, στοιχεία πολυτέλειας όπως ένα σύνολο ηχοσυστήματος με ηχεία και αναβαθμισμένο σύστημα S MATIC (με λειτουργία αυτόματων αλλαγών) και φρένα με συνδυασμένη λειτουργία ABS.
Το 2016 το Forza κάνει την εμφάνισή του διαθέτοντας μια νέα, ‘sit–in’ σχεδίαση σέλας, ώστε δύο άτομα να μπορούν να ταξιδεύουν άνετα, ακόμη και σε υψηλές ταχύτητες στον αυτοκινητόδρομο.
Το 2018 σηματοδότησε την έλευση ενός ριζικά ανανεωμένου Forza 300. Ακολουθώντας τα χνάρια του μικρότερου αδελφού του, Forza 125, το Forza 300 έγινε ελαφρύτερο, πιο συμπαγές, πιο αιχμηρό και σπορ, διατηρώντας παράλληλα στο ακέραιο τα πλεονεκτήματα του ‘GT’ χαρακτήρα του.
Ένα μοντέλο ‘Limited–Edition’ με χρώματα Grey/Gloss Black και ασορτί Smart top box προστέθηκε ως αποκλειστική επιλογή το 2020.
Το 2021 ήρθε η ώρα για ένα ακόμα βήμα προς τα εμπρός: το Forza 350. Ταχύτερο, ακόμα πιο πρακτικό – με νέα χαρακτηριστικά όπως συνδεσιμότητα Bluetooth και ακόμα πιο ελκυστικό στυλ.
Για το 2023 το Forza 350 συνεχίζει την πορεία του με αισθητικές ανανεώσεις και δύο νέες premium χρωματικές επιλογές.
2. Επισκόπηση μοντέλου
Το ολοκαίνουργιο εμπρός φέρινγκ χαρίζει στο Forza 350 μια νέα, ακόμα πιο κομψή και εκλεπτυσμένη ταυτότητα με στυλιστικά γνωρίσματα δανεισμένα απευθείας από το κορυφαίο μοντέλο της σειράς Forza 750. Με κυρίαρχο στοιχείο τους νέους, διπλούς προβολείς LED, το νέο εμπρός τμήμα μεταφέρει τη φυσιογνωμία του Forza 350 στη σύγχρονη εποχή.
Το στυλ ανανεώνεται και η πρακτικότητα παραμένει. Η ηλεκτρική ζελατίνα διαθέτει ρύθμιση σε μια διαδρομή μήκους 180mm που ικανοποιεί την επιλογή προστασίας από τον αέρα, ανάλογα με την επιθυμία του αναβάτη. Μία θύρα USB Type–C στο ντουλαπάκι προσφέρει ένα εύχρηστο σημείο φόρτισης, με τη λειτουργία Smart Key να αυξάνει την άνεση, ενώ υπάρχει χώρος για δύο full–face κράνη κάτω από τη σέλα.
Το αξιόπιστο πλαίσιο παραμένει ίδιο, όπως και ο τετραβάλβιδος, υδρόψυκτος κινητήρας SOHC χωρητικότητας 330 κ.εκ. που συνεργάζεται με το Honda Selectable Torque Control (HSTC) για τη διατήρηση της πρόσφυσης στον πίσω τροχό. Αποδίδοντας ισχύ 29,2 PS (21.5kW) και ροπή 31,5Nm, εξασφαλίζει ισχυρές επιδόσεις σε όλο το εύρος στροφών, προσφέροντας ζωηρή επιτάχυνση και τελική ταχύτητα 137km/h.
Ο πίνακας οργάνων έχει ανανεωθεί με τον αναβάτη του Forza 350 να απολαμβάνει επίσης τη δυνατότητα σύνδεσης με το smartphone του μέσω Bluetooth.
Το Honda Forza 350 2023 θα διατίθεται με τις ακόλουθες χρωματικές επιλογές:
- Pearl Siena Red **ΝΕΟ**
- Matt Robust Gray Metallic **ΝΕΟ**
- Matt Pearl Pacific Blue με νέες ζάντες Bronze
- Matt Cynos Gray Metallic
- Pearl Falcon Gray
3. Κύρια χαρακτηριστικά
3.1 Στυλ & Εξοπλισμός
- Πλήρως επανασχεδιασμένο εμπρός φέρινγκ και προβολείς επηρεασμένοι από το Forza 750 αναδεικνύουν την ξεχωριστή, κομψή νέα εμφάνιση
- Νέος αναλογικός/LCD πίνακας οργάνων
- Ηλεκτρική ζελατίνα, ρυθμιζόμενη σε μια διαδρομή 180mm
- Χώρος για δύο full–face κράνη κάτω από τη σέλα, θύρα φόρτισης USB Type–C
- Το Smart Key ελέγχει τον κεντρικό διακόπτη και το (προαιρετικό) top box 45 λίτρων
- Λειτουργία προειδοποίησης απότομου φρεναρίσματος (ESS) ενημερώνει τους άλλους οδηγούς σε φρεναρίσματα έκτακτης ανάγκης
- Το σύστημα Honda Smartphone Voice Control* προσφέρει συνδεσιμότητα Android και IOSsmartphone
- Δύο νέοι χρωματισμοί
Νέο και σμιλεμένο με κριτήριο το στυλ και την αεροδυναμική απόδοση, το κομψό, εκλεπτυσμένο εμπρός φέρινγκ του Forza 350, το οποίο διαθέτει αρκετές σχεδιαστικές επιρροές απευθείας από τη ναυαρχίδα της οικογένειας Forza 750, δημιουργεί μία αίσθηση δυναμικού σπορ χαρακτήρα και premium γοητείας.
Οι νέοι προβολείς, εμπνευσμένοι από αυτούς του Forza 750, αποτελούν ένα σημαντικό μέρος της αναγνωρίσιμης φυσιογνωμίας Forza, με καθαρές και απλές σχεδιαστικές γραμμές που υπογραμμίζουν την premium γοητεία.
Το ύψος της σέλας είναι στα 780mm. Παρέχεται άφθονος χώρος για δύο αναβάτες, οι οποίοι μπορούν να ταξιδεύουν με άνεση και ασφάλεια. Όλα τα φώτα είναι τεχνολογίας LED. Δύο full–face κράνη χωράνε κάτω από τη σέλα, ενώ υπάρχει δυνατότητα διαχωρισμού του αποθηκευτικού χώρου για τη μεταφορά ενός κράνους και / ή ενός αδιάβροχου και τσαντών διαστάσεων A4.
Το εμπρός αριστερό ντουλάπι εσωτερικά του φέρινγκ κλειδώνει και ο εσωτερικός χώρος μπορεί να διαμορφωθεί ανάλογα με τη χρήση που επιθυμεί ο αναβάτης – μεταφορά τηλεφώνου και ενός μπουκαλιού για νερό, για παράδειγμα. Επίσης περιλαμβάνει μία θύρα USB. Όλα τα φώτα είναι premium LED.
Διατηρώντας τον αναβάτη του πλήρως συνδεδεμένο, το Forza 350 έχει επίσης το σύστημα Honda Smartphone Voice Control (το οποίο, όπως και η συνεργαζόμενη με αυτό εφαρμογή, Honda Roadsync App, δεν υποστηρίζεται την παρούσα στιγμή στη χώρα μας), που συνδέει τον αναβάτη με την Android συσκευή του ενώ βρίσκεται εν κινήσει και επιτρέπει τη διαχείριση μέσω φωνής τηλεφωνικών κλήσεων, μηνυμάτων, μουσικής και πλοήγησης.
Για το 2023 αρκετές από τις λειτουργίες του HSVC υποστηρίζονται επίσης από IOS smartphones. Απαιτείται σύστημα ακουστικών ενσωματωμένο στο κράνος, και το smartphone συνδέεται με τον πίνακα οργάνων μέσω Bluetooth. Η διαχείριση του Honda Smartphone Voice είναι επίσης εφικτή μέσω μπουτόν στο αριστερό γκριπ.
Το Smart Key του Forza 350, πέραν του ότι ελέγχει τον κεντρικό διακόπτη και την κλειδαριά της σέλας, είναι συμβατό και με το προαιρετικό top box (μπαγκαζιέρα) των 45 λίτρων. Με το Smart Key στην τσέπη του αναβάτη, το top box κλειδώνει αυτόματα όταν αυτός απομακρύνεται, ενώ μπορεί να το κλειδώσει και ο ίδιος από το κλειδί. Για να μην μειωθεί ο αποθηκευτικός χώρος, ο μηχανισμός ελέγχου τοποθετήθηκε στο πίσω τμήμα του scooter.
Τα εμπρός και πίσω φλας διαθέτουν τη λειτουργία Emergency Stop Signal με τεχνολογία αυτόματης ακύρωσης. Μόλις η μονάδα του ABS ανιχνεύσει απότομο φρενάρισμα, τα φλας αναβοσβήνουν με μεγάλη ταχύτητα για να προειδοποιήσουν άλλα οχήματα ότι ένα απότομο φρενάρισμα βρίσκεται σε εξέλιξη.
Τα νέα, επανασχεδιασμένα όργανα περιλαμβάνουν αναλογικό ταχύμετρο και στροφόμετρο. Στο κέντρο βρίσκεται μία ψηφιακή οθόνη με 3 επιλογές ενδείξεων (modes): 1) συνολικός χιλιομετρητής, εναπομένουσα αυτονομία και στιγμιαία κατανάλωση, 2) μερικός χιλιομετρητής, μέση κατανάλωση και χρονόμετρο, 3) θερμοκρασία περιβάλλοντος και μετρητή τάσης μπαταρίας.
3.2 Κινητήρας
- Κινητήρας 330 κ.εκ. αποδίδει μέγιστη ισχύ 29,2 PS (21.5kW) και ροπή 31,5Nm
- Τεχνολογία eSP+ (enhanced Smart Power+) εξασφαλίζει κατανάλωση 29.4 km/l (WMTC mode)
Ο κινητήρας eSP+ του Forza 350 συνδυάζει άριστα προδιαγραφές ρύπων με υψηλή ιπποδύναμη χάρη στην ολοκληρωμένη εφαρμογή μέτρων μείωσης τριβών.
Ο υδρόψυκτος κινητήρας ψεκασμού 330 κ.εκ με μονό εκκεντροφόρο επικεφαλής (1ΕΕΚ/SOHC) και 4 βαλβίδες, αποδίδει μέγιστη ισχύ 29,2 PS (21,5kW) στις 7.500 σαλ., με μέγιστη ροπή 31,5 Nm στις 5.250 σαλ. Η τελική ταχύτητα είναι 137km/h, ενώ επιταχύνοντας από στάση, το Forza 350 μπορεί να καλύψει 200m σε 10,4 δευτ.
Η διάμετρος του κυλίνδρου είναι 77mm με διαδρομή 70,8mm και η σχέση συμπίεσης στα 10.5:1. Έχοντας κοκοράκια με ρουλεμάν, κουζινέτα στροφαλοφόρου χαμηλών τριβών και στεγανό στροφαλοθάλαμο, διακρίνεται για την αξιοπιστία σε βάθος χρόνου και τις ισχυρές επιδόσεις.
Για βελτίωση της ψύξης του εμβόλου, ένα μπεκ λαδιού, όπως αυτό της CRF450R, ψεκάζει λάδι στο πίσω τμήμα του εμβόλου, βελτιώνοντας τον χρονισμό της ανάφλεξης και την αποδοτικότητα καύσης. Η χωρητικότητα σε λιπαντικό είναι 1,8 λίτρα.
Ο αέρας τροφοδοτείται από ένα φιλτροκούτι 5,5 λίτρων σε ένα σώμα ψεκασμού 36mm. Ο αυλός εισαγωγής προσφέρει αυξημένη ροή και στροβιλισμό στον κύλινδρο για πιο ομοιόμορφη καύση. Τα καυσαέρια εξέρχονται μέσω μιας εξαγωγής ευθείας διατομής, και για μείωση της πίεσης των καυσαερίων (backpressure), το τελικό της εξάτμισης αποτελείται από δύο ξεχωριστούς θαλάμους.
Οι εσωτερικές τριβές έχουν μειωθεί χάρη στην έκκεντρη τοποθέτηση του κυλίνδρου κατά 5mm, στην υιοθέτηση υδραυλικού τεντωτήρα καδένας και στη χρήση μιας αντλίας επιστροφής λαδιού.
Η αντλία αυτή που χρησιμοποιείται σε κινητήρες υψηλών επιδόσεων, περιορίζει την εσωτερική πίεση μέσα στον κινητήρα, την ανάδευση του λαδιού, καθώς και τις απώλειες και τις εσωτερικές τριβές στα κινούμενα μέρη. Ένας νέος αντικραδασμικός άξονας ελαχιστοποιεί τους κραδασμούς και συμβάλλει στην ομαλή, απολαυστική οδήγηση.
Ο αυτόματος φυγοκεντρικός συμπλέκτης ελέγχει ένα κιβώτιο V–Matic (με κλιμάκωση κατάλληλη για δυνατές επιταχύνσεις στις χαμηλές ταχύτητες) και τον ιμάντα τελικής μετάδοσης.
Ο κινητήρας του διαθέτει Honda Selectable Torque Control (HSTC). Το σύστημα ανιχνεύει την οποιαδήποτε διαφορά ταχύτητας μεταξύ μπροστινού και πίσω τροχού, υπολογίζει το βαθμό ολίσθησης και ελέγχει τη ροπή του κινητήρα μέσω της διαχείρισης του ψεκασμού καυσίμου, για ανάκτηση της πρόσφυσης στον πίσω τροχό. Το Traction Control HSTC ενεργοποιείται και απενεργοποιείται από ένα διακόπτη στο αριστερό γκριπ. Μία ένδειξη ‘Τ’ στην ψηφιακή οθόνη αναβοσβήνει όταν το σύστημα διαχειρίζεται την πρόσφυση.
Η κατανάλωση καυσίμου είναι μόλις 29.4km/l (WMTC mode), με το ρεζερβουάρ των 11,7L να παρέχει δυνατότητα αυτονομίας έως 340km+.
3.3 Πλαίσιο
- Μεταξόνιο και βελτιωμένη γεωμετρία του συστήματος διεύθυνσης
- Συμπαγείς διαστάσεις σε συνδυασμό με πρακτικό ύψος σέλας
- Τροχοί από χυτό αλουμίνιο, διαμέτρου 14 ιντσών πίσω και 15 ιντσών μπροστά
Το ανθεκτικό αλλά ελαφρύ ατσάλινο πλαίσιο είναι το μυστικό της οδικής συμπεριφοράς του Forza 350 στο δρόμο. Το μεταξόνιο είναι 1510mm, η γωνία κάστερ 26,5° και το ίχνος τροχού 89mm.
Το ψυγείο βρίσκεται μπροστά από το ρεζερβουάρ καυσίμου για καλύτερη απαγωγή της θερμότητας, και η μπαταρία τοποθετείται ανάμεσα στο ρεζερβουάρ και τον αποθηκευτικό χώρο κάτω από τη σέλα, με αποτέλεσμα τη συγκέντρωση της μάζας στο κέντρο. Το συνολικό βάρος (πλήρες υγρών) είναι 186kg.
Το ύψος της σέλας είναι 780mm, η θέση του σώματος είναι πιο όρθια και φυσική, με αποτέλεσμα την εξαιρετική ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις. Το πλάτος του τιμονιού είναι 754 mm, με το πλάτος του μπροστινού τμήματος του σκούτερ στα 580 mm, με τους καθρέπτες στα 860 mm. Οι συμπαγείς διαστάσεις που χαρίζουν ευελιξία στην πυκνή κυκλοφορία της πόλης.
Η ανάρτηση αποτελείται από τηλεσκοπικό πιρούνι με καλάμια διαμέτρου 33 mm εμπρός και διπλά αμορτισέρ πίσω και μονοκόμματο αλουμινένιο ψαλίδι με ρυθμιζόμενη προφόρτιση ελατηρίου σε 5 επίπεδα.
Ο μπροστινός τροχός των 15 ιντσών από χυτό αλουμίνιο φορά ελαστικό 120/70-15 ενώ ο πίσω τροχός των 14 ιντσών φορά ελαστικό 140/70-14 που εξασφαλίζει μέγιστη πρόσφυση και άνεση στην οδήγηση. Στον τομέα της πέδησης, μπροστά υπάρχει ένα δισκόφρενο 256mm, που συνδυάζεται με πίσω δισκόφρενο 240mm, και με δικάναλο ABS για καλύτερο έλεγχο σε ολισθηρά οδοστρώματα.
4. Αξεσουάρ
Μία σειρά Γνήσιων Αξεσουάρ Honda διατίθεται για το Forza 350. Μεταξύ αυτών:
- Ασορτί Smart top box 45 λίτρων
- Ασορτί top box 35 λίτρων
- Πίσω σχάρα (άμεσης τοποθέτησης)
- Εσωτερικές τσάντες για βαλίτσες
- Ειδική σέλα
- Πάνελ πατώματος
- Θερμαινόμενα γκριπ
- Κλειδαριά δισκόφρενου, τύπου U
- Διακοσμητικές, αυτοκόλλητες λωρίδες τροχών
Περισσότερες πληροφορίες: www.honda-motorcycles.gr
5. Τεχνικές Προδιαγραφές
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | |
Τύπος | 4χρονος, 4βάλβιδος, υδρόψυκτος |
Κυβισμός | 330cc |
Αριθμός βαλβίδων | 4 |
Διάμετρος & Διαδρομή | 77mm x 70.8mm |
Σχέση συμπίεσης | 10.5:1 |
Μέγιστη ισχύς | 29,2 PS (21.5kW) στις 7.500 σαλ. |
Μέγιστη ροπή | 31.5Nm @ 5.250 σαλ. |
Χωρητικότητα σε λιπαντικό | 1.8L |
Επίπεδο θορύβου (dB) | Lurban 73.8dB / Lwot 80.1dB |
ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑΣ | |
Ψεκασμός | PGM-FI |
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ | 11.7L |
Εκπομπές CO2 WMTC | 79g/km |
Κατανάλωση καυσίμου | 29.4km/L (3.4L/100km) |
ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ | |
Εκκίνηση (Μίζα) | Ηλεκτρική |
Χωρητικότητα μπαταρίας | 12V-8.6 AH |
Ισχύς ACG | 340W |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | |
Τύπος συμπλέκτη | Αυτόματος, ξηρός, φυγοκεντρικός |
Τύπος κιβωτίου | CVT |
Τελική μετάδοση | Ιμάντας V-Belt |
ΠΛΑΙΣΙΟ | |
Τύπος | Ατσάλινο, σωληνωτό |
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ) | 2145mm x 754mm x 1360mm |
Μεταξόνιο | 1510mm |
Γωνία Κάστερ | 26.5° |
Ίχνος τροχού | 89mm |
Ύψος σέλας | 780mm |
Απόσταση από το έδαφος | 145mm |
Βάρος (πλήρες υγρών) | 186kg |
Ακτίνα στροφής | 2.4m |
ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ | |
Μπροστά | Τηλεσκοπικό πιρούνι 33mm, διαδρομή 125mm |
Πίσω | Διπλά αμορτισέρ, διαδρομή 130mm travel |
ΤΡΟΧΟΙ | |
Ζάντα Εμπρός | 15” από χυτό αλουμίνιο |
Ζάντα Πίσω | 14” από χυτό αλουμίνιο |
Ελαστικό Μπροστά | 120/70-15MC 56P |
Ελαστικό Πίσω | 140/70-14MC 68P |
ΦΡΕΝΑ | |
ABS | 2-κάναλο |
Μπροστά | Διπίστονη δαγκάνα της Nissin. Δισκόφρενο 256mm |
Πίσω | Μονοπίστονη δαγκάνα Nissin. Δισκόφρενο 240mm |
ΟΡΓΑΝΑ & ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ | |
Όργανα | Full LCD, ρολόι, διπλός χιλιομετρητής ταξιδιού, δείκτης κατανάλωσης καυσίμου, ένδειξη Honda SMART Key. |
Προβολέας | LED |
Πίσω φως | LED |
Συνδεσιμότητα | Ναι |
USB | Ναι |
Σύστημα απομακρυσμένου χειρισμού | Honda Smart Key |
Πρόσθετα χαρακτηριστικά | Smart Key, HSTC, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη ζελατίνα, ESS |