Scooteristi Italiani
Φανατικοί σκουτερίστες οι Ιταλοί καταφέρνουν και πετυχαίνουν απίστευτα νούμερα πωλήσεων κάθε χρόνο, δημιουργώντας μια “συγκλονιστική” αγορά, καθαρά ευρωπαϊκή, που κάνει τις κατασκευάστριες εταιρίες να την υπολογίζουν μόνιμα μέσα στα πλάνα τους. Κι ενώ στην Ελλάδα το 2018 αγοράζαμε 21.500 σκούτερ, οι Ιταλοί μας ξεπερνούσαν κατά 100.000+ παραπάνω! Υπάρχει μια διαφορά έτσι;
Πωλήσεις σκούτερ “με ουρά” ή μήπως σκουτερίστες στην ουρά, για να αγοράσουν το μοντέλο που τους ταιριάζει, παίζει στην Ιταλία; Κλείνοντας η περσυνή χρονιά έφερε και πάλι στην κορυφή τα “αειθαλή” Honda SH 150, 125 και 300 με αυτή τη σειρά να πετυχαίνουν από 9.000-10.000 τεμάχια έκαστο!
Όμως αν τα νούμερα του 2018 στην Ιταλία και στην κατηγορία των σκούτερ μας φαίνονται τεράστια που να δείτε τι συνέβαινε δέκα χρόνια πριν… “Σαν τι να συνέβαινε δηλαδή;” ακούμε έναν δύσπιστο να λέει από τη γαλαρία..
Αυτό που συνέβαινε λοιπόν είναι ότι το 2009 οι πωλήσεις των σκούτερ στην Ιταλία έφταναν το αστρονομικό νούμερο των 295.000 μονάδων – ναι παραλίγο 300 χιλιάδες!
Από το 2009 όμως και έπειτα, άρχισε η κατηφόρα. Και η κατηφόρα ήταν “πολύ κατηφόρα” που λένε και μέσα σε τέσσερις χρονιές οι πωλήσεις έπεσαν στις 99.000 μονάδες! Μιλάμε για ζημιά, μια κατάσταση που νιώσαμε και εδώ στην Ελλάδα αντίστοιχα. Έκτοτε και μέχρι σήμερα, η ιταλική αγορά σκούτερ ανεβαίνει αργά μα σταθερά, φτάνοντας το ’18 τις 126.300 μονάδες.
Κορυφαία εταιρία σε πωλήσεις σκούτερ το 2018 ήταν φυσικά η Honda με 39.200 κομμάτια (!) όσα σχεδόν είχε πιάσει και το 2017.
Δεύτερη τερμάτισε το ’18 η Piaggio με 33.600 μονάδες και μικρή αύξηση από το ’17.
Τρίτη στην κατάταξη ήταν η Kymco με 22.863 μονάδες, που άφησε πίσω της τη Yamaha με 15.900 μονάδες. Η SYM έκλεισε την εξάδα με 6.500 πωλήσεις.
Η SYM όμως είχε τη μεγαλύτερη αύξηση στις πωλήσεις της με ένα γενναίο +31%, τη στιγμή που η αμέσως επόμενη εταιρία σε ποσοστό αύξησης ήταν η Kymco με +15%.
Πέρα από τα τρία κορυφαία μοντέλα της Honda που αναφέραμε πιο πάνω, η Piaggio είχε πρώτα σε πωλήσεις τα Beverly 300, Liberty 125 και Beverly 350, ενώ η Kymco τα Αgility 125, People S 150 και X-Town 300.
“Aιχμή του δόρατος” για τη Yamaha ήταν το ΧΜΑΧ 300, με δεύτερο το ΤΜΑΧ 530 και τρίτο το ΧΜΑΧ 400.
Για να πάρουμε μια ιδέα για τα νούμερα του ΤΜΑΧ 530, που ήταν το πρώτο σε πωλήσεις μεγάλο maxi scooter και είναι “πεσμένο” εμπορικά σε σχέση με τις προηγούμενες χρονίες, μιλάμε για 3.200 πωλήσεις. Τις ίδιες σχεδόν πωλήσεις σημείωσαν η Vespa GTS 300 και το Kymco People S 150.
Άλλη χώρα, άλλα νούμερα, απλησίαστα φυσικά για εμάς, αλλά και άλλα μοντέλα προτιμούν οι Ιταλοί σκουτερίστες…