fbpx

MARABESE BLADE: Δυο τροχοί μπροστά, ναι αλλά…

Τρίτροχο, αλλά τι τρίτροχο;

Ο ιταλικός σχεδιαστικός οίκος Marabese Design μας αιφνιδιάζει ξανά με την τελευταία του έμπνευση-δημιουργία. Πρόκειται για ένα σκούτερ με τρεις ευθυγραμμισμένους τροχούς, οι δύο εκ των οποίων  βρίσκονται μπροστά! Μια πρωτοποριακή λύση που ξεχωρίζει από τη συνηθισμένη διάταξη των σκούτερ με τρεις και τέσσερις τροχούς.

Υπάρχει και βίντεο που δείχνει το πρωτότυπο αυτό σκούτερ (δείτε το στο τέλος του άρθρου)  να κινείται και να στρίβει  – δεν είναι απλά ένα ψηφιακό σχέδιο.

Η έρευνα και η εξέλιξη του συγκεκριμένου έχει ονομαστεί Bladebike Project και έχει δημιουργηθεί από τη Marabese Design, που είναι από τις πρωτοπόρους εταιρίες στον τομέα των σκούτερ με… περισσότερους από δύο τροχούς.

Η Marabese εδρεύει στο Μιλάνο κι έχει εμπλακεί σε μεγάλο βαθμό στη σχεδίαση και την εξέλιξη των Piaggio MP3 και των τρίτροχων-τετράτροχων της Quadro.

Ο ιδρυτής της εταιρείας, Luciano Marabese, υποστηριζόμενος από τους γιους του (Ricardo και Roberto) που ανέλαβαν αυτά τα project, είχε πάντοτε μεγάλη πίστη και όραμα γύρω από την ασφαλέστερη μετακίνηση.

Τα τρίτροχα και τετράτροχα σκούτερ αποτελούν πλέον μέλη του χώρου των σκούτερ, με κάποιες αγορές όπως αυτή της Γαλλίας να τα έχουν αγκαλιάσει σε μεγάλο βαθμό και να τα τιμούν με χιλιάδες πωλήσεις κάθε χρόνο.

Στις αρχές του 2020 διέρρευσε ένα ιδιαίτερα αποκαλυπτικό βίντεο της Marabese Design, μέσω της βρετανικής ιστοσελίδας VisorDown,  που δείχνει πόσο πολύ έχει προχωρήσει η εξέλιξη ενός διαφορετικού τρίτροχου.

Οι δυο μπροστινοί τροχοί του σκούτερ, που ονομάζεται Blade, είναι τοποθετημένοι ο ένας πίσω απ’ τον άλλον, ευθυγραμμισμένοι, δίνοντας στο σύνολο ένα πρωτόγνωρο προφίλ, αλλά και πρωτοφανή οδική συμπεριφορά.

Το κύριο πλεονέκτημα είναι προφανώς το μικρό πλάτος του σκούτερ που επιτυγχάνεται, ενώ από την άλλη αυξάνεται αρκετά το μεταξόνιο.

Έχουμε μικρότερο πλάτος (απ’ όμτι σε ένα 3τροχο σκούτερ με τροχούς αντικριστά-παράλληλα), αλλά μεγαλύτερο μήκος από ένα συμβατικό σκούτερ.

Το δεύτερο πλεονέκτημα είναι φυσικά η αυξημένη πρόσφυση των μπροστινών τροχών με την άσφαλτο, αφού το τρίτο ελαστικό, είτε είναι τοποθετημένο παράλληλα είτε ευθυγραμμισμένο, παρέχει ακόμη μια επιπρόσθετη επιφάνεια που έρχεται σε επαφή με το έδαφος. Επιτυγχάνεται έτσι κέρδος στην πρόσφυση σε στεγνό ή βρεγμένο οδόστρωμα.

Στα αρνητικά – πέρα από το μεταξόνιο – θα βάλουμε το αυξημένο βάρος, αφού υπάρχει ένα επιπλέον υποπλαίσιο μπροστά, τύπου χωροδικτύωμα, για να υποστηρίξει το σύστημα διεύθυνσης και ανάρτησης.

Ύστερα έχουμε και την αυξημένη αδράνεια του συνόλου του μπροστινού συστήματος, αν και οι τροχοί στο πρωτότυπο σκούτερ της Marabese είναι 10 ιντσών.

Στα θετικά μπαίνει το φαινόμενο ότι όταν ο δρόμος είναι βρεγμένος το μπροστινό ελαστικό καθαρίζει και “στεγνώνει” την άσφαλτο για το οπίσθιο που ακολουθεί, το οποίο έχει πλέον αυξημένη πρόσφυση!

Το φρενάρισμα επίσης βγαίνει κερδισμένο σε μεγάλο ποσοστό από την αυξημένη πρόσφυση του δεύτερου μπροστινού τροχού.

Ερωτήματα που μένουν αναπάντητα υπάρχουν βεβαίως αρκετά, αλλά είναι η καινοτόμος ιδέα που μας ξαφνιάζει και μας εντυπωσιάζει προς το παρόν, ενώ είναι σίγουρο ότι η διαρκής εξέλιξη θα φέρει θετικότερα αποτελέσματα.

Δείτε το βίντεο με το Marabese Blade του VisorDown εδώ:
/www.visordown.com

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ