Φρεσκάρει τελικά με Euro5 τα “μικρά” της σκούτερ η BMW
Σήμερα αποκαλύπτουμε τις προθέσεις της ΒΜW για το πότε θα παρουσιαστούν τα σκούτερ C400X και C400GT προδιαγραφών Euro 5 στην αγορά και μάλιστα με 5ετή εργοστασιακή εγγύηση. Σε αποκλειστικότητα, από το Scooternet!
Ας δούμε πως ξεκίνησε αυτή η αποκλειστικότητα.
Καθώς οι περισσότεροι κατασκευαστές έχουν ήδη παρουσιάσει τα μοντέλα Euro 5 της γκάμας τους, θα μπορούσε κανείς να σχηματίσει μια εικόνα για το ποια μοντέλα θα συνεχίσουν την πορεία τους στην αγορά και ποια θα σταματήσουν.
Όπως είναι, βέβαια, γνωστό κι όπως έχουμε αναφέρει συχνά και αναλυτικά σε κάθε σχετικό μας θέμα, η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει δώσει ετήσια παράταση στους κατασκευαστές και στην αγορά για την διάθεση του υπάρχοντος στοκ από μοντέλα Euro 4 που παρέμειναν απούλητα λόγω της ύφεσης από την πανδημία του κορωνοϊου.
Η υποσημείωση στην ανωτέρω παράγραφο είναι ότι δεν επιτρέπεται στους κατασκευαστές να συνεχίσουν την παραγωγή ή οι αντιπρόσωποι την εισαγωγή (εφόσον πρόκειται για εκτός Ευρώπης κατασκευαστές) Euro 4 μοντέλων, μιας και από 01/01/2021, οποιοδήποτε μοντέλο εγκρίνεται και ταξινομείται στην EE, θα πρέπει να είναι απαραιτήτως Euro 5.
Με βάση αυτά τα στοιχεία. Λοιπόν, και δεδομένου ότι η BMW Motorrad είχε ήδη ολοκληρώσει τις παρουσιάσεις των μοντέλων της προδιαγραφών Euro 5, παρατηρήσαμε ότι δεν υπήρξε καμία “κινητικότητα” στα σκούτερ που απαρτίζουν την οικογένεια Urban Mobility, δηλαδή στα δικύλινδρα C650 Sport, C650GT καθώς και στα μονοκύλινδρα C400X και C400GT.
Αυτό μας κίνησε την περιέργεια, ιδίως λαμβάνοντας υπόψη το ότι οι εταιρείες που έχουν στη γκάμα τους μοντέλα που αποτελούν εν δυνάμει ανταγωνιστές των scooter της BMW, όπως η Honda, η Υamaha, η Piaggio, η SYM και η Kymco, είχαν όλες ανακοινώσει ανανέωση της γκάμας ή είχαν ήδη ανανεώσει τα μοντέλα τους σε Euro 5, μέσα στο 2020.
Δεν υπήρχε καμία ένδειξη, αναφορά, ούτε και ενημέρωση, σχετικά με Euro 5 των σκούτερ της βαυαρικής εταιρίας, στις δε επίσημες σελίδες της BMW Motorrad σε Γερμανία και Ελλάδα, τα μοντέλα εξακολουθούσαν και εξακολουθούν μέχρι σήμερα (10/01/2021) να αναφέρονται ξεκάθαρα, ως προδιαγραφών Euro 4.
Αξίζει επίσης να αναφερθεί ότι στην επίσημη γερμανική ιστοσελίδα, τα C650 Sport και C650GT, έχουν αφαιρεθεί από τη γκάμα των Urban Mobility, ενώ στην αντίστοιχη ελληνική, συνεχίζουν να είναι αναρτημένα ως διαθέσιμες επιλογές.
Προχωρήσαμε λοιπόν στη δημοσίευση ενός άρθρου με τίτλο “BMW: Τέλος για τα σκούτερ της γερμανικής εταιρίας;”… με ερωτηματικό στο τέλος, που αφορούσε στα ερωτήματα μας σχετικά με το μέλλον των σκούτερ της BMW, συγκεντρώνοντας όλα τα στοιχεία που είχαμε στην διάθεση μας.
Στο άρθρο (διαβάστε το εδώ) αναφερθήκαμε στο ότι, με βάση όλα τα δεδομένα που έχουμε ήδη παραθέσει και στην συγκεκριμένη ανάρτηση, η BMW δεν μπορεί να συνεχίσει την παραγωγή / συναρμολόγηση των Euro 4 προδιαγραφών C650GT, C650 Sport, C400X και C400GT και η διάθεσή τους θα συνεχιστεί μέχρι το τέλος του 2021 ή μέχρι εξαντλήσεων του αποθέματος από το υπάρχον στοκ.
Σημειώσαμε ωστόσο ξεκάθαρα – και το επισημαίνουμε αυτό – ότι η BMW μπορεί σε κάθε περίπτωση να παρουσιάσει μια ανανεωμένη γκάμα Euro 5 μέσα στο 2021 και να συνεχίσει την παρουσία της γκάμας των σκούτερ της στην αγορά. Όπως και πρόκειται να γίνει, αφού…
Μετά από δημόσιο και επώνυμο μήνυμα που λάβαμε σε πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης από στέλεχος της BMW Motorrad Ελλάδας, επιβεβαιώνεται λοιπόν αυτό που αναφέραμε στο παραπάνω άρθρο ως πιθανή εξέλιξη – το ότι δηλαδή μπορεί να παρουσιαστούν C 400 GT και C 400 X προδιαγραφών Euro 5 – και μάλιστα μας πληροφόρησε ότι η άφιξή τους αναμένεται στο τέλος του πρώτου τριμήνου του 2021. Επίσης μας αποκάλυψε μια ακόμα σημαντική πληροφορία-έκπληξη: ότι τα δυο παραπάνω σκούτερ θα καλύπτονται από 5ετή εργοστασιακή εγγύηση!
Ωστόσο, ο χαρακτηρισμός που αποδόθηκε στο άρθρο μας περί “ανυπόστατων πληροφοριών” ήταν τουλάχιστον άτοπος, καθώς σε αυτό δεν έγινε ποτέ λόγος για “πληροφορίες” και γενικότερη διακοπή παραγωγής της γκάμας των σκούτερ, όπως μας χρεώθηκε.
Εμείς γράψαμε το προφανές που προκύπτει από το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο της EE, λαμβάνοντας υπόψη τη σχετική παράταση που έχει δοθεί. Η παραγωγή των Euro 4 μοντέλων C650GT, C650 Sport, C400GT και C400X, διακόπτεται και σε αυτό εμμένουμε.
Κι έτσι… το ότι πρόκειται να παρουσιαστούν εκδόσεις Euro 5 των BMW C 400 X και BMW C 400 GT μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2021 (και ότι θα καλύπτονται από 5ετή εγγύηση) έγινε παγκόσμια αποκλειστικότητα του Scooternet!