YAMAHA TMAX, DX, SX 530, 2017: Ανανεωμένο, σε τρεις εκδόσεις

Η απογείωση των ΤΜΑΧ

* Νέα εμφάνιση * Ξανασχεδιασμενο, ελαφρύτερο πλαίσιο *Ίδιος κυβισμός στα 530κ.εκ. *Χαμηλότερο συνολικό βάρος *Traction control *Περισσότερος χώρος κάτω από τη σέλα *Ride by Wire *Επιλογή χαρτογράφησης, λειτουργίας κινητήρα *Smart Key και Cruise Control *Ρυθμιζόμενη πίσω ανάρτηση

Από τότε που εμφανίστηκε το TMAX το 2001 μέχρι σήμερα το maxi scooter της Yamaha έγινε ένα από τα σημαντικότερα μοντέλα όχι μόνον της Yamaha αλλά και της κατηγορίας των σκούτερ γενικότερα, έχοντας, εκτός από μεγάλες πωλήσεις και επιρροή στην ευρωπαϊκή αγορά.

yamaha_tmax_2017_20

Τα νέα Yamaha ΤΜΑΧ θα διατίθενται από το 2017 σε τρεις νέες εκδόσεις: TMAX, TMAX SX και την κορυφαία, ακριβότερη και αυτήν με τον μεγαλύτερο εξοπλισμό TMAX DX.
Οι τρεις νέες εκδόσεις του TMAX προσφέρουν περισσότερες δυνατότητες επιλογής, ανάλογα με τις επιθυμίες του αναβάτη, που βρίσκει αυτό που του ταιριάζει.

yamaha_tmax_2017_3

Στα TMAX του 2017 η εμφάνιση που παραμένει στις γνωστές, αναγνωρίσιμες γραμμές που φρεσκάρονται διακριτικά.
Η τελευταία έκδοση του θρυλικού σπορ σκούτερ διαθέτει ένα πιο compact μπροστινό τμήμα (βλ. φέρινγκ) με προβολείς με νέο, πρωτότυπο σχήμα.

Το πλαίσιο του σκούτερ είναι ξανασχεδιασμένο, ενισχυμένο και παράλληλα ελαφρύτερο, ενώ εξωτερικά το κουστούμι του Yamaha TMAX διατηρεί το διάσημο πλέον σχήμα μπούμερανγκ στα πλευρά του, που δημιουργεί μια οπτική σύνδεση μεταξύ του μπροστινού και πίσω τμήματος του σκούτερ.

yamaha_tmax_2017_1

Ο κινητήρας παραμένει ο γνωστός μας δικύλινδρος, σε σειρά, των 530 cc που έχει εφοδιαστεί με προηγμένο σύστημα ηλεκτρονικού γκαζιού YCC-T (Yamaha Chip Controlled Throttle) που βοηθάει τις εκκινήσεις από τα φανάρια και τις ρεπρίζ.

Είναι το πρώτο μοντέλο της Yamaha με CVT, αυτόματη φυγοκεντρική μετάδοση, που χρησιμοποιεί κάτι τέτοιο.
Μια ECU 32-bit παρακολουθεί συνεχώς τις κινήσεις του γκαζιού και ρυθμίζει την τροφοδοσία του καυσίμου μέσω σερβομοτέρ.

yamaha_tmax_2017_5
Παράλληλα υπάρχει και σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης (Traction Control System ή TCS). Το προηγμένο ηλεκτρονικό σύστημα συμβάλλει στη μεγαλύτερη ασφάλεια του αναβάτη, με ομαλότερη μεταφορά δύναμης και καλύτερη πρόσφυση μεταξύ πίσω ελαστικού και δρόμου, ειδικά όταν οι επιφάνειες είναι βρεγμένες και σε ολισθηρούς δρόμους.

Όταν οι αισθητήρες ανιχνεύσουν ότι το πίσω ελαστικό αρχίζει να χάνει την πρόσφυσή του, συνήθως κατά την επιτάχυνση, το TCS παρεμβαίνει αυτόματα και προσαρμόζει την ανάφλεξη τον όγκο εισαγωγής του καυσίμου, μειώνοντας την ιπποδύναμη. Το TCS αποτρέπει την απώλεια της πρόσφυσης και μπορεί να ενεργοποιηθεί ή να απενεργοποιηθεί ανάλογα με τις επιθυμίες του αναβάτη.

yamaha_tmax_2017_11 yamaha_tmax_2017_6
Η γεωμετρία του αλουμινένιου πλαισίου έχει αλλάξει με στόχο την καλύτερη συγκέντρωση μάζας, ενώ παράλληλα η νέα σχεδίαση και κατασκευή συμβάλλει σημαντικά στη μείωση του βάρους κατά 9 κιλά σε σύγκριση με το παλαιότερο ΤΜΑΧ.

Εκτός από το αλουμινένιο πλαίσιο έχει επανασχεδιαστεί πλέον και το ψαλίδι (μακρύτερο κατά 40 mm), ενώ έχει αλλάξει η συνδεσμολογία της πίσω ανάρτησης (με μονό αμορτισέρ οριζόντια τοποθετημένο), έτσι ώστε να επιτευχθεί προοδευτικότερη λειτουργία.

yamaha_tmax_2017_9 yamaha_tmax_2017_8
Για τη μείωση του μη αναρτώμενου βάρους και τη συγκέντρωση μαζών του TMAX, το μοντέλο του 2017 έχει νέο ιμάντα κίνησης από ανθρακονήματα με μειωμένο πλάτος σε 25 mm, σε σύγκριση με τα 40 mm του σημερινού μοντέλου.

Το σύστημα μετάδοσης χρησιμοποιεί επίσης νέες ελαφριές τροχαλίες μπροστά και πίσω που συμβάλουν στη μείωση του βάρους.

yamaha_tmax_2017_7

Χάρη στη χρήση ειδικά σχεδιασμένων ελαστικών με νέα εσωτερική δομή, επιτεύχθηκε μείωση του μη αναρτώμενου βάρους κατά 1 kg. Ελαφρά ελαστικά προσφέρουν επίσης μειωμένη αντίσταση κύλισης σε συνδυασμό με τα ικανοποιητικά επίπεδα πρόσφυσης σε βρεγμένο και στεγνό δρόμο, καθώς και ανθεκτικότητα στη φθορά.

Το 2017 TMAX χρησιμοποιεί ελαστικά ίδιου μεγέθους με το σημερινό μοντέλο, 120/70-15 μπροστά και 160/60-15 πίσω. Επίσης, για την περαιτέρω μείωση του μη αναρτώμενου βάρους, το μέγεθος της πίσω ζάντας έχει μειωθεί σε 4,50″.

yamaha_tmax_2017_12

Το TMAX είναι εξοπλισμένο με μεγαλύτερο χώρο αποθήκευσης κάτω από τη σέλα, η οποία αυξήθηκε σε συνδυασμό με ένα νέο ελαφρύ υποπλαίσιο ρητίνης, με αποτέλεσμα να μπορεί να χωρέσει πλέον δύο κράνη τύπου jet.

Τα όργανα πολλαπλών λειτουργιών νέας σχεδίασης αποτελούνται από ένα αναλογικό ταχύμετρο στην αριστερή πλευρά και ένα αναλογικό στροφόμετρο στη δεξιά, με μπλε κυκλικά περιγράμματα σε μαύρο φόντο.

Yamaha TMAX 530 DX

Yamaha TMAX 530 DX

Yamaha TMAX 530 DX

Yamaha TMAX 530 DX

Η κεντρική ασπρόμαυρη οθόνη TFT περιλαμβάνει ένα χιλιομετρητή, δύο μερικούς χιλιομετρητές, την τρέχουσα κατανάλωση καυσίμου, την εξωτερική θερμοκρασία και έναν αριθμό ενδείξεων για διάφορες λειτουργίες, συμπεριλαμβανομένου του TCS, του D-MODE και του Cruise Control, όπου υπάρχουν.

yamaha_tmax_2017_10

Τα ΤΜΑΧ χρησιμοποιούν σύστημα χωρίς κλειδί “Smart Key” και σύστημα κλειδώματος του διπλού (κεντρικού) σταντ: χάρη στο νέο σύστημα χωρίς κλειδί “Smart Key”, ο αναβάτης του νέου TMAX δεν χρειάζεται να χρησιμοποιεί το κλειδί, απλά πρέπει να το έχει μαζί του.

Μπορεί να ενεργοποιήσει τον κινητήρα, να ξεκλειδώσει τη σέλα και τα άλλα ντουλαπάκια θήκες, καθώς και να κλειδώσει ή να απελευθερώσει το κεντρικό στάντ.

Yamaha TMAX 530 DX

Yamaha TMAX 530 DX

Yamaha TMAX 530 SX

Yamaha TMAX 530 SX

Κάθε έκδοση του νέου TMAX είναι έτοιμη να εξοπλιστεί με το σύστημα ασφαλείας Dainese D-AIR®, ένα από τα κορυφαία προϊόντα που κυκλοφορούν στην αγορά σήμερα. Εάν εντοπιστεί πρόσκρουση ή γλίστρημα του σκούτερ, το σύστημα D-AIR® φουσκώνει στο μπουφάν άμεσα για να προστατέψει τον αναβάτη και το συνεπιβάτη από τραυματισμούς στο επάνω μέρος του σώματος.

Κυριότερα στοιχεία του TMAX σε όλες τις εκδόσεις:

  • Σπορ και δυναμική νέα εξωτερική σχεδίαση
  • Βελτιωμένη επιτάχυνση
  • Ελαφρύ πλαίσιο αλουμινίου
  • Μακρύτερο ψαλίδι αλουμινίου
  • Μικρότερο βάρος κατά 9 kg σε σύγκριση με το μοντέλο του 2016
  • Σύστημα ελέγχου πρόσφυσης (TCS)
  • Ηλεκτρονικό γκάζι YCC-T (Yamaha Chip Controlled Throttle)
  • Μεγαλύτερος χώρος αποθήκευσης για δύο κράνη τύπου demi jet
  • Σύστημα ανάφλεξης χωρίς κλειδί “Smart Key”
  • Κοντό και μικρό κεκλιμένο τελικό τμήμα εξάτμισης
  • Νέος, εξελιγμένος πίνακας οργάνων TFT
  • Πίσω ανάρτηση με μοχλικό
  • Ελαφριά ελαστικά με χαμηλή αντίσταση κύλισης
  • ABS στον στάνταρ εξοπλισμό
  • Έτοιμα να εξοπλιστούν προαιρετικά με το σύστημα ασφαλείας D-AIR
  • Σύστημα κλειδώματος διπλού σταντ
  • Παροχή ρεύματος
  • Κινητήρας που συμμορφώνεται με το πρότυπο Euro4
Yamaha TMAX 530 SX

Yamaha TMAX 530 SX

Πρόσθετα χαρακτηριστικά του TMAX SX:
Ειδικά σπορ χρώματα και αποκλειστικό εσωτερικό φινίρισμα
Το νέο TMAX SX διατίθεται στο χρώμα Matt Silver με μπλε τροχούς και στο χρώμα Liquid Darkness, τα οποία χρώματα σε συνδυασμό με το κομψό έμβλημα SX, τονίζουν τον σπορ χαρακτήρα και την αποκλειστικότητά του.
Στο μεγαλύτερο μέρος του εσωτερικού υπάρχει γυαλιστερό φινίρισμα. Για διάφορα εξαρτήματα έχουν χρησιμοποιηθεί νέα υλικά, ώστε να ενισχυθεί η συνολική αίσθηση ποιότητας. Άλλο ένα βασικό χαρακτηριστικό είναι η χρήση ανάγλυφων γραμμών γύρω από τα άκρα της κεντρικής σήραγγας (τούνελ) και των ντουλαπιών μικροαντικειμένων που τονίζουν το φινίρισμα .

Σύστημα D-MODE της Yamaha
Το σύστημα D-MODE της Yamaha είναι μια λειτουργία ηλεκτρονικού ελέγχου που δίνει στους αναβάτες των μοντέλων TMAX SX και TMAX DX την ευκαιρία να προσαρμόσουν τον τρόπο λειτουργίας του κινητήρα ανάλογα με την επιθυμία τους και τις συνθήκες οδήγησης. Οι αναβάτες μπορούν να επιλέξουν το T-Mode για οδήγηση στην πόλη ή το S-Mode για σπορ οδήγηση, πατώντας έναν σειριακό διακόπτη στο δεξί άκρο του τιμονιού.
Το σύστημα D-MODE λειτουργεί σε συνδυασμό με το YCC-T, για ευκολότερη και ομαλότερη απόδοση ισχύος στο T-Mode, καθιστώντας το TMAX SX καταλληλότερο για οδήγηση στην πόλη. Επιλέγοντας το S-Mode, οι αναβάτες μπορούν να απολαμβάνουν αυξημένη επιτάχυνση και σπορ επιδόσεις.

Yamaha TMAX 530 SX

Yamaha TMAX 530 SX

My TMAX Connect
Οι αναβάτες του TMAX SX, αλλά και του TMAX DX, είναι οι πρώτοι κάτοχοι δίτροχων της Yamaha που μπαίνουν στον συνδεδεμένο κόσμο της εφαρμογής My TMAX Connect. Μέσα από τη χρήση της εφαρμογής για κινητό τηλέφωνο έχουν πρόσβαση σε ένα μεγάλο εύρος δεδομένων που σχετίζονται με το SX ή το DX , συμπεριλαμβανομένων των εξής: σύστημα παρακολούθησης σκούτερ (χάρη στο ενσωματωμένο σύστημα GPS), απομακρυσμένη λειτουργία κόρνας και φλας, ειδοποίηση χαμηλής μπαταρίας, ειδοποίηση ταχύτητας, γεωγραφικά όρια και αναφορά διαδρομής.
Αυτή η εξελιγμένη λειτουργία προσφέρει μεγαλύτερο έλεγχο στην ασφάλεια του TMAX SX/DX και επιτρέπει στους αναβάτες να αποκτούν πρόσβαση σε χρήσιμες πληροφορίες από το κινητό τους τηλέφωνο. Όταν οι λειτουργίες της νέας υπηρεσίας είναι έτοιμες, θα γίνουν διαθέσιμες μέσω ενημερώσεων λογισμικού.

Πρόσθετα χαρακτηριστικά του TMAX SX:

  • Αποκλειστικά χρώματα και υψηλής ποιότητας εσωτερικό φινίρισμα
  • Προσαρμοζόμενες λειτουργίες ισχύος D-MODE
  • Εφαρμογή My TMAX Connect, χάρη στο ενσωματωμένο σύστημα GPS
Yamaha TMAX 530 DX

Yamaha TMAX 530 DX

Πρόσθετα χαρακτηριστικά του TMAX DX
Η ναυαρχίδα TMAX DX προσφέρει υψηλότερα επίπεδα πολυτέλειας και εκτός από τα χαρακτηριστικά που διαθέτουν τα μοντέλα TMAX και TMAX SX, το κορυφαίο TMAX DX είναις εξοπλισμένο με διάφορες αποκλειστικές τεχνολογίες.

Cruise Control
Το σύστημα λειτουργεί με χρήση του YCC-T για τον έλεγχο της ροής του αέρα εισαγωγής και κατόπιν για τη διατήρηση της επιλεγμένης ταχύτητας, ανεξάρτητα από την κλίση του δρόμου ή άλλους παράγοντες (όπως ο μετωπικός άνεμος). Το Cruise Control του TMAX DX λειτουργεί πάνω από τα 50 km/h και μπορεί να αυξηθεί ή να μειωθεί σε βήματα των 2 km/h μόνο με το πάτημα ενός διακόπτη στο αριστερό τμήμα του τιμονιού ή με παρατεταμένο πάτημα του διακόπτη.
Οι αναβάτες μπορούν να ακυρώσουν εύκολα το Cruise Control φρενάροντας ή κλείνοντας το γκάζι.

yamaha_tmax_2017_4

Ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ζελατίνα

Το TMAX DX διαθέτει μια ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ζελατίνα που μπορεί να ανυψωθεί ή να χαμηλώσει κατά 135 mm από διακόπτη στο αριστερό μέρος του τιμονιού.
Στα μοντέλα TMAX και TMAX SX, η ζελατίνα προσαρμόζεται χειροκίνητα αλλάζοντας τις βίδες ρύθμισης του, προσφέρας κατακόρυφη κίνηση κατά 55 mm.

Θερμαινόμενα γκριπ και θερμαινόμενη σέλα
Το TMAX DX παρέχεται με θερμαινόμενα γκριπ και θερμαινόμενη σέλα στον στάνταρ εξοπλισμό.

Ρυθμιζόμενη πίσω ανάρτηση
Η νέα πίσω ανάρτηση με μοχλικό του TMAX DX προσφέρει ρύθμιση προφόρτισης και απόσβεσης, ώστε οι αναβάτες να μπορούν να ρυθμίσουν το σύστημα για να καλύπτει διάφορα φορτία και συνθήκες.

Πρόσθετα χαρακτηριστικά του TMAX DX:

  • Αποκλειστικά χρώματα και υψηλής ποιότητας εσωτερικό φινίρισμα
  • Cruise Control
  • Προσαρμοζόμενες λειτουργίες ισχύος D-MODE
  • Ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ζελατίνα
  • Θερμαινόμενα γκριπ και θερμαινόμενη σέλα
  • Ρυθμιζόμενη πίσω ανάρτηση
  • Εφαρμογή My TMAX Connect, χάρη στο ενσωματωμένο σύστημα GPS

yamaha_tmax_2017_2

X