iOnex σημαίνει σύστημα ηλεκτροκίνησης
Παρουσιάστηκε επίσημα από την Kymco, στην Ιαπωνία στα πλαίσια του Tokyo Motorcycle Show, ένα νέο ηλεκτρικό σκούτερ που ακούει στο όνομα Kymco Μany EV. Κι αν το σκούτερ φαίνεται απλό στην εμφάνισή του, πίσω από αυτό δημιουργείται ένα ολόκληρο σκεπτικό, το concept iOnex, ένα καινοτομικό σύστημα το οποίο αποτελεί τη νέα πρόταση ηλεκτροκίνησης της Kymco.
Το Kymco Μany EV δομικά και αισθητικά είναι βασισμένο στο ήδη υπάρχον Kymco Many, που διατίθεται σαν το ρετρό-μοντέρνο μοντέλο με συμβατικό κινητήρας σε ασιατικές αγορές.
Το λευκό Μany EV – με ηλεκτροκινητήρα hub motor πάνω στον πίσω τροχό – από την άλλη κουβαλάει στις πλάτες του τον τίτλο του πρωτοπόρου, μιας και φέρνει στην αγορά τον νέο τρόπο μετακίνησης iOnex, που θα βασίζεται στον ηλεκτρισμό.
Με δεδομένο το πρόβλημα του ανεφοδιασμού της ενέργειας και στην προκειμένη περίπτωση της φόρτισης της μπαταρίας – έτσι ώστε το δίτροχο μετακίνησης του ανθρώπου των πόλεων να μην μένει ακινητοποιημένο με άδειες μπαταρίες ποτέ στο δρόμο – η Kymco προτείνει τη λύση iOnex.
Χρησιμοποιώντας όλες τις δυνατότητες και εναλλακτικές μπαταριών (εξτρά, εφεδρικές, κ.λπ.) το Μany EV μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 200 χιλιόμετρα αυτονομίας! Ας δούμε με ποιο τρόπο.
Το Kymco Μany EV έχει δυο αφαιρούμενες ελαφριές μπαταρίες στο δάπεδό του, οι οποίες ακόμα και αν αποφορτιστούν δεν ακινητοποιούν το σκούτερ, αφού διαθέτει εξτρά ενσωματωμένη μπαταρία κι έτσι ο χρήστης μπορεί να συνεχίσει να κινείται για μερικά ακόμα χιλιόμετρα.
Οι εύκολα αφαιρούμενες μπαταρίες βρίσκονται σε ειδική υποδοχή, στο δάπεδο του σκούτερ, ενώ στον αποθηκευτικό χώρο κάτω από την σέλα, μπορούν να μεταφερθούν κι άλλες εφεδρικές μπαταρίες σαν ρεζέρβα.
Οι αφαιρούμενες μπαταρίες ζυγίζουν 5 κιλά έκαστη και θα είναι εναλλάξιμες, αφού βάσει του συστήματος που φιλοδοξεί να φτιάξει η Kymco, θα υπάρχουν ειδικοί σταθμοί ανταλλαγής μπαταριών σε σημεία της πόλης.
Έτσι ο χρήστης θα μπορεί να προμηθεύεται γεμάτες μπαταρίες άμεσα, έναντι μικρού κόστους: απλά θα αφήνει τις δυο άδειες μπαταρίες του και θα παίρνει δυο φορτισμένες, συνεχίζοντας τη διαδρομή του.
Πρόκειται για ένα παρόμοιο σύστημα με αυτό της Gogoro, που έχει σημειώσει μεγάλη επιτυχία στην Ταϊβάν. Mε τη μόνη διαφορά ότι στο ηλεκτρικό σκούτερ Gogoro ο ιδιοκτήτης δεν μπορεί να φορτίσει μόνος του τις μπαταρίες, αλλά εξαρτάται απόλυτα από τις μπαταρίες που τον προμηθεύει φορτισμένες η εταιρία… με οικονομικό αντάλλαγμα φυσικά.
Το μεγάλο στοίχημα για την εταρία είναι η δημιουργία δικτύου αυτόματων σταθμών φόρτισης-ανταλλαγής (άδειων-φορτισμένων) μπαταριών, με τα σχέδια της Kymco να μιλούν για δημιουργία δικτύου σε 20 χώρες, σε συνεργασία με τις αντίστοιχες κυβερνήσεις.
Σύντομα θα έχουμε περισσότερες πληροφορίες