Ο Joker επιστρέφει… μπριζωμένος
Tο όνομα Honda Joker επανέρχεται πάνω σε scooter, με το νέο μοντέλο να ταιριάζει απόλυτα με τον 21ο αιώνα που διανύουμε αφού είναι ηλεκτροκινούμενο. Η λεπτομέρεια είναι ότι διαθέτει και πετάλια, όπως τα αρχαία μοτοποδήλατά μας… Κείμενο: Αntonio Cuadra – www.moto125.cc, Φωτογραφίες: Hui LI/Jun Ai
Με την βοήθεια των καλών μας φίλων από την έγκριτη ισπανική ιστοσελίδα www.moto125.cc παρουσιάζουμε σήμερα το ολοκαίνουργιο ηλεκτρικό σκούτερ της Honda που προορίζεται για την τεράστια κινεζική αγορά. Γράφει ο Αntonio Cuadra.
Στις αρχές της δεκαετίας του ’90, η Honda Ιαπωνίας διέθετε στην αγορά το Joker, ένα σκούτερ με κινητήρες 50 και 90 cc. Το scooter εισαγόταν και στην Ευρώπη με τη μόνη διαφορά ότι το όνομά του είχε γίνει Shadow, όπως η οικογένεια των custom μοτοσυκλετών της Honda.
Οι γραμμές και το συγκεκριμένο σχέδιο αυτού του σκούτερ αντιγράφτηκε πάμπολλες φορές από τότε μέχρι σήμερα από πολλές κινεζικές μάρκες.
Μπορεί να έχουν περάσει 25 χρόνια, αλλά η Honda παίρνει τις γραμμές του Joker, ελαφρώς εκσυγχρονισμένες, αλλά κρατάει τα βασικά χαρακτηριστικά: το μεγάλο γυμνό χρωμιωμένο τιμόνι που μοιάζει με κέρατα κάποιου ζώου, τον στρογγυλό προβολέα, την πλατιά κοντή ποδιά και τα μυτερά τελειώματα των πλαϊνών καπακιών.
Η μεγάλη αλλαγή είναι ότι το Honda Joker είναι πλέον ηλεκτρικό με τον κιητήρα πάνω στον πίσω τροχό με ιπποδύναμη μόλις 500 W (0,6 hp) και την ιδιαιτερότητα ότι φοράει βοηθητικά πετάλια ή μάλλον “αξεσουάρ” που το κάνουν να εμπίπτει σε συγκεκριμένη κατηγορία δικύκλων, που ευνοούνται από τη νομοθεσία.
Έτσι το συγκεκριμένο σκούτερ δεν απαιτεί άδεια οδήγησης αφού η ταχύτητά του δεν υπερβαίνει τα 25 km/h. Oι μπαταρίες του Honda Joker είναι 48V 20 Ah και παρέχουν αυτονομία περίπου 50 χλμ, χάρη στην μικρό βάρος των μόλις 50 κιλών. Για την εξοικονόμηση της κατανάλωσης ενέργειας γύρω από τον προβολέα του χρησιμοποιεί τεχνολογία LED.
Η σέλα του Honda Joker δείχνει να χωράει δυο μικρόσωμους επιβάτες, υπάρχουν και αναδιπλούμενα μαρσπιέ για τον συνεπιβάτη, ενώ το σκούτερ είναι εφοδιασμένο με βαλιτσάκι, φοράει ταμπούρα και στους δύο τροχούς, με μηχανικό συνδυασμένο σύστημα πέδησης, πίσω τροχό 10 ιντσών και μπροστινό 12 ιντσών.
Όπως είχαμε πει και γράψει στο παρελθόν η Honda ενδιαφερόταν για την πολύ μεγάλη αγορά ηλεκτροκίνητων σκούτερ της Κίνας, η οποία απορροφάει πολλά εκατομμύρια κομμάτια κάθε χρόνο. Με αυτό τον τρόπο τα ηλεκτρικά σκούτερ και στην Ευρώπη φτιαγμένα από μεγάλους κατασκευαστές έρχονται ολοένα και πιο κοντά.