fbpx

HONDA FORZA 125 ΑBS E4, 2017: Στοχεύοντας την κορυφή

Forza… στα 125άρια

Βελτιωμένο έφτασε στην Ελλάδα το Honda Forza 125 για το 2017. Πρόκειται για ένα maxi σκούτερ 125 κ.εκ. υψηλών επιδόσεων, με πλούσιο εξοπλισμό. Το είδαμε από κοντά στο πρόσφατο σαλόνι που έγινε στην Αθήνα και το παρουσιάζουμε αναλυτικά.

Το Honda Forza 125 ήταν το πρώτο σε πωλήσεις premium σκούτερ 125 κ.εκ. στην Ευρώπη το 2016. Για το μοντέλο του 2017 που πληροί τις προδιαγραφές Euro4 υιοθετήθηκε τεχνολογία Smart Key της Honda, βελτιώθηκε η οπίσθια ανάρτηση, φοράει νέα ελαστικά της Michelin και διατίθεται σε 3 νέα χρώματα.

Το Forza 125 επιτυγχάνει πολύ καλές επιδόσεις για την κατηγορία, χάρη στον 4βάλβιδο κινητήρα και το ελαφρύ πλαίσιο, σχεδιασμένο για να συνδυάζει επιδόσεις στον αυτοκινητόδρομο και ευελιξία στην πόλη.

Το Honda Forza 125 διαθέτει εντυπωσιακή εμφάνιση, χάρη στις μοντέρνες και δυναμικές γραμμές και τις μεγάλες διαστάσεις που φιλοξενούν με άνεση αναβάτη και συνεπιβάτη.

Διαθέτει ρυθμιζόμενη ζελατίνα, μεγάλους αποθηκευτικούς χώρους και προαιρετικά ABS. Επιπλέον, ο κινητήρας του χρησιμοποιεί τεχνολογία χαμηλών τριβών και σύστημα Idling Stop με αποτέλεσμα να επιτυγχάνει μεγαλύτερη οικονομία και αυτονομία.

Το Honda Forza 125 σχεδιάστηκε για τους Ευρωπαίους που έχουν τις μέγιστες απαιτήσεις από ένα σκούτερ 125cc: επιδόσεις, άνεση στον αυτοκινητόδρομο με διαστάσεις μεγαλύτερων σκούτερ τύπου GT και την ευελιξία στην κίνηση.

Ας δούμε όμως τι λέει ο κ. Tomokatsu Suda, επικεφαλής του Project που δημιούργησε το Forza 125: Στόχος της ομάδας μου στην εξέλιξη του Forza 125 ήταν να φτιάξουμε το απόλυτο σκούτερ στα 125 κ.εκ., συγκεντρώνοντας τα καλύτερα στοιχεία από όλα τα υπόλοιπα. Το Forza 125 προσφέρει ταυτόχρονα υψηλές επιδόσεις στον αυτοκινητόδρομο, για απολαυστικές, εύκολες μετακινήσεις και κορυφαία επιτάχυνση στην πόλη. Κι όλα αυτά με κομψή, premium σχεδίαση η οποία συνδυάζεται με ευχρηστία και άνεση”.

Με την τιμή του μοντέλου να φτάνει στα υψηλότερα επίπεδα της κατηγορίας στα 4.840 ευρώ το Forza 125 φιλοδοξεί να προσφέρει κορυφαίες επιδόσεις σε όλους τους τομείς, μέσα από μια κατασκευή υψηλής ποιότητας.

Η εργονομία του Honda Forza 125 είναι πολύ προσεγμένη έτσι ώστε να προσφέρει άνεση τόσο στον αναβάτη όσο και στον συνεπιβάτη ενώ η ρυθμιζόμενη σε ύψος ζελατίνα ανταποκρίνεται εξίσου καλά στον αυτοκινητόδρομο και στην οδήγηση στην πόλη.

Κάτω από τη σέλα υπάρχει αποθηκευτικός χώρος (48 λίτρα, επαρκή για δύο full face κράνη) ενώ στο ντουλαπάκι υπάρχει παροχή 12V. Τον χαρακτήρα του σκούτερ αναδεικνύουν τα LED φώτα – προβολέας, φώτα θέσης μπροστά-πίσω και φως πινακίδας.

Ο υδρόψυκτος κινητήρας των 125 κ.εκ. είναι 4βάλβιδος με τους αυλούς εισαγωγής και εξαγωγής σχεδιασμένους με γνώμονα τη απόδοση στις μεσαίες και υψηλές στροφές.

Διαθέτοντας σειρά τεχνολογιών χαμηλών τριβών, οι υψηλές επιδόσεις του συνδυάζονται με εντυπωσιακή οικονομία καυσίμου – 43,5 χλμ./λίτρο (μέτρηση WMTC).

Για το 2017, ο κινητήρας υπακούει στις αυστηρές προδιαγραφές εκπομπής ρύπων EURO4. Τα επιτρεπόμενα όρια εκπομπής μονοξείδιου του άνθρακα, υδρογονανθράκων και οξειδίων του αζώτου, όπως ορίζονται από το EURO4, είναι περιορισμένα περίπου στο μισό των προδιαγραφών EURO3.

Το σωληνωτό πλαίσιο του Forza 125 συνδυάζεται με τηλεσκοπικό πιρούνι με καλάμια διαμέτρου 33 mm μπροστά και με δύο αμορτισέρ πίσω.

Οι τροχοί είναι 15 ιντσών μπροστά και 14 ιντσών πίσω. Τα φρένα αποτελούνται από δίσκους μεγάλης διαμέτρου μπροστά και πίσω και διαθέτουν προαιρετικό ABS.

Στην γκάμα αξεσουάρ που έχει φτιαχτεί ειδικά για να ταιριάζει απόλυτα το Forza 125 στον τρόπο ζωής του αναβάτη, περιλαμβάνονται θερμαινόμενα γκριπ, πίσω σχάρα και μπαγκαζιέρα 35 λίτρων στο χρωματισμό του σκούτερ.

Η ζελατίνα του Honda Forza 125 2017 ρυθμίζεται εύκολα σε 6 θέσεις και προσφέρει διαδρομή 120 χλστ. έτσι ώστε να ανταπεξέρχεται στις υψηλές ταχύτητες και στην κίνηση της πόλης καθώς και σε πλήθος αναστημάτων.

Η καλοσχεδιασμένη σέλα προσφέρει χώρο για δύο ενήλικες και όταν σηκώνεται αποκαλύπτει χώρο για δύο full face κράνη. Στο ντουλαπάκι μπροστά από τον αναβάτη βρίσκεται παροχή 12V για τη φόρτιση ηλεκτρικών αξεσουάρ ενώ μπορεί να φιλοξενήσει και ένα πλαστικό μπουκάλι νερό. Το ύψος της σέλας είναι 780 mm.

Στα φώτα χρησιμοποιείται τεχνολογία premium LED. Οι διπλοί LED προβολείς συνοδεύονται από φώτα θέσης LED και χαρίζουν στο Forza 125 μία αναγνωρίσιμη ιδιαιτερότητα από μπροστά.

Τα φλας είναι ενσωματωμένα στους καθρέπτες – οι οποίοι είναι τοποθετημένοι διαφορετικά στο μοντέλο του 2017 για καλύτερη ορατότητα – ενώ πίσω υπάρχουν στερεοσκοπικά LED φώτα και LED φωτισμός πινακίδας.

Το στεροσκοπικό περιβάλλον επεκτείνεται και στα όργανα. Τοποθετούνται ψηλά για να είναι πιο ευανάγνωστα, με σκούρο φόντο και back light φωτισμό LCD ενώ ταχύμετρο και στροφόμετρο είναι αναλογικά και ιδιαίτερα κομψά στο σχεδιασμό τους.

Η κεντρική οθόνη LCD διαθέτει ρολόι (με μεγάλα ψηφία), δείκτη καυσίμου, ένδειξη μέσης και στιγμιαίας κατανάλωσης, οδόμετρο, μερικούς χιλιομετρητές Α & Β και δείκτη θερμοκρασίας ψυκτικού κινητήρα.

Από το 2017 το Forza 125 υιοθετεί το σύστημα Smart Key της Honda. Το ‘κλειδί’ αρκεί να βρίσκεται στην τσέπη του αναβάτη, ο οποίος πλέον δεν χρειάζεται να το εισάγει σε κάποιον διακόπτη για να βάλει μπροστά τον κινητήρα και να ανοίξει την τάπα ρεζερβουάρ ή τη σέλα. Το Smart Key διαθέτει δύο κουμπιά: την έξυπνη λειτουργία on/off και τη λειτουργία “answer back”, η οποία αναβοσβήνει από απόσταση τα φλας για εύκολη εύρεση του σκούτερ σε πολυσύχναστα πάρκιγκ.

Με το Smart Key στην τσέπη ο αναβάτης μπορεί να πιέσει τον κεντρικό διακόπτη ώστε να ξεκλειδώσει το τιμόνι και να εκκινήσει τον κινητήρα ενώ από δύο διακόπτες μπορεί να ανοίξει την τάπα του ρεζερβουάρ και τη σέλα. Ο κεντρικός διακόπτης φωτίζεται όταν πατηθεί – ακόμη και από το πλήκτρο ‘answer back’ του χειριστηρίου – με μπλε φωτισμό.

Το Forza 125 του 2017 είναι διαθέσιμο σε πέντε χρωματικούς συνδυασμούς, τρεις από τους οποίους είναι νέοι:

  • Matt Cynos Grey Metallic/Black
  • Matt Pearl Cool White with Matt Pearl Pacific Blue
  • Black Matt Ruthenium/Silver Metallic (νέο χρώμα)
  • Matt Cynos Gray Metallic/Matt Pearl Havana Brown (νέο χρώμα)
  • Lucent Silver Metallic/Matt Pearl Pacific Blue (νέο χρώμα)

Το τηλεσκοπικό πιρούνι του Ηonda Forza 125 με καλάμια διαμέτρου 33 mm συνδυάζεται με δύο αμορτισέρ πίσω με ρυθμιζόμενη προ-φόρτιση ελατηρίου σε 7 θέσεις. Για το 2017 τα αμορτισέρ έχουν βελτιωθεί για να παρέχουν πιο προοδευτική απόσβεση.

Το βάρος των 158 κιλών (159 στην έκδοση με ABS) του Forza 125 συνεπάγεται υψηλές επιδόσεις και ευκολία χειρισμού στις χαμηλές ταχύτητες και στο παρκάρισμα.

Τα δυναμικά χαρακτηριστικά του πλαισίου εξασφαλίζουν σταθερότητα στον αυτοκινητόδρομο και ευελιξία στην κίνηση.

Το μεταξόνιο των 1.490 mm εξασφαλίζει σταθερότητα ενώ η γεωμετρία του τιμονιού – 26.5° γωνία κάστερ και 89 mm ίχνος – ευελιξία.

Ο μπροστινός τροχός 15 ιντσών από χυτό αλουμίνιο φορά ελαστικό 120/70-15 ενώ ο πίσω τροχός 14 ιντσών φορά ελαστικό140/70-14. Το μοντέλο 2017 φορά τα δημοφιλή ελαστικά City Grip της Michelin. Στα φρένα υπάρχει ένας μεγάλος, μονός δίσκος 256 mm εμπρός και δίσκος 240 mm πίσω με προαιρετικό ABS για καλύτερο έλεγχο σε ολισθηρούς δρόμους.

Ο νέος 4βάλβιδος, υδρόψυκτος, με 1ΕΕΚ, κινητήρας του Forza 125 αποδίδει 14,7 ίππους στις 8.750rpm. Η διάμετρος και η διαδρομή κυλίνδρου είναι 52,4 x 57,9 mm και η σχέση συμπίεσης 11,5:1.

Ο κινητήρας εξασφαλίζει καλή επιτάχυνση από στάση, ενώ χάρη στη ροπή στις μεσαίες στροφές, χαρίζει καλές ρεπρίζ από 40-60 km/h μέσα στην πόλη.

Η απόδοση της ισχύος σε υψηλούς ρυθμούς περιστροφής προσφέρει καλές ρεπρίζ για την κατηγορία μετά τα 90 km/h ενώ οι μακρύτερες σχέσεις μετάδοσης του μοντέλου 2017 χαρίζουν στο Forza 125 ακόμη καλύτερες επιδόσεις στον αυτοκινητόδρομο.

Ο κινητήρας διαθέτει μία σειρά από τεχνολογίες eSP που αποσκοπούν στην επίτευξη χαμηλών τριβών στο εσωτερικό του: ο ευφυής σχεδιασμός κάποιων εξαρτημάτων, όπως η αντλία λαδιού μέσα στο μπλοκ, βελτιώνουν την απόδοσή του.

Ο συμπαγής θάλαμος καύσης και ο ηλεκτρονικός ψεκασμός PGMFI, καθώς και το επανασχεδιασμένο φιλτροκούτι των 4,7 λίτρων σε συνδυασμό με αυλό εισαγωγής 28 mm – βελτιστοποιούν την ταχύτητα καύσης του μίγματος και την ψύξη του θαλάμου καύσης. Στην απόληξη της εξαγωγής με τους τρεις θαλάμους κρύβεται ένας καταλύτης 400 κυψελών ο οποίος παγιδεύει τους επιβλαβείς ρύπους.

Ο έκκεντρος κύλινδρος περιορίζει τις τριβές ανάμεσα στο έμβολο και στο χιτώνιο μεταφέροντας αποτελεσματικά την ενέργεια της καύσης στο στροφαλοφόρο. Το χιτώνιο του κυλίνδρου διαθέτει μικροσκοπικές «εγκοπές» στην εξωτερική του επιφάνεια ώστε να περιορίζονται στο ελάχιστο οι παραμορφώσεις του κυλίνδρου. Αυτή η λύση μειώνει τις τάσεις στο ελατήριο του εμβόλου και κατά συνέπεια τις εσωτερικές τριβές.

Το συμπαγές ψυγείο υψηλής απόδοσης είναι ενσωματωμένο στο εξωτερικό της δεξιάς πλευράς του μπλοκ κινητήρα και συνεργάζεται με ένα πολύ ελαφρύ, μικρών διαστάσεων ανεμιστήρα με μικρές απώλειες τριβής και χαμηλή αεροδυναμική αντίσταση.

Οι εσωτερικές τριβές στη μετάδοση είναι επίσης περιορισμένες χάρη στα τρία κυρίως ρουλεμάν χαμηλής τριβής, το καθένα από τα οποία είναι σχεδιασμένο για να ανταποκρίνεται στα φορτία που του αναλογούν.

H τροχαλία κίνησης διαθέτει πτερύγια για χαμηλότερη αεροδυναμική αντίσταση ενώ η οδηγούμενη περιορίζει τις πιέσεις στον ιμάντα με αποτέλεσμα τον περιορισμό των απωλειών στη μετάδοση της κίνησης.

Η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ACG είναι ενσωματωμένη στην άκρη του στροφαλοφόρου και λειτουργεί ως μίζα για την εκκίνηση του κινητήρα αλλά και ως εναλλάκτης (γεννήτρια) ρεύματος. Περιστρέφει απευθείας τον κινητήρα χωρίς θορύβους από την εμπλοκή γραναζιών.

Το σύστημα Idling Stop σβήνει αυτόματα τον κινητήρα μετά τα τρία πρώτα δευτερόλεπτα στο ρελαντί όταν το σκούτερ είναι ακινητοποιημένο και τα φρένα πατημένα. Η επανεκκίνηση του κινητήρα γίνεται απλά με το άνοιγμα του γκαζιού. Το σύστημα έχει αθόρυβη λειτουργία χάρη στη γεννήτρια-εκκινητή ACG.

Διαθέτει δε ένα σύστημα επαναφοράς, το οποίο περιστρέφει το στρόφαλο σε θέση πριν το χρόνο εισαγωγής, καθώς και ένα μηχανισμό αποσυμπίεσης που περιορίζει την αντίσταση του σφονδύλου στην εκκίνηση. Το Idling Stop ‘διαβάζει’ το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας και απενεργοποιείται αυτόματα για την καλύτερη προστασία της. Η μπαταρία είναι μακράς διαρκείας, τύπου YTZ8V.

Ένας από τους στόχους που είχε θέσει η ομάδα εξέλιξης του Forza 125 είναι η αυτονομία καυσίμου – τέτοια ώστε ο αναβάτης να πηγαίνει για ανεφοδιασμό μόνο μία φορά την εβδομάδα κατά μέσο όρο. Με χωρητικότητα ρεζερβουάρ στα 11,5 λίτρα και κατανάλωση περίπου ενός λίτρου για κάθε 43,5 χλμ., η αυτονομία του Forza 125 αγγίζει τα 500 χιλιόμετρα, τιμή η οποία παραμένει και στο προδιαγραφών EURO4 μοντέλο 2017.

Τα παρακάτω αυθεντικά αξεσουάρ Honda είναι διαθέσιμα για το Forza 125: Πίσω σχάρα, Μπαγκαζιέρα 35 λίτρων στο χρώμα του σκούτερ, Θερμαινόμενα γκριπ, Διακοσμητικά αυτοκόλλητα, Σακίδιο, Συναγερμός, Κάλυμμα εξωτερικής χρήσης, Λουκέτο U-lock

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΤΙΜΗ:4.840 ευρώ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ:Tετράχρονος, υγρόψυκτος, μονοκύλινδρος 4χρονος 4βάλβιδος, με ψεκασμό
ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ:14,7 ίπποι, στις 8,750 rpm
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Τηλεσκοπικό πιρούνι με καλάμια διαμ. 33mm, διαδρ. 110mm/ Δύο αμορτισέρ, διαδρ. τροχού 100mm
ΦΡΕΝΟ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Δισκόφρενο 256mm / Δισκόφρενο 240mm και 2κάναλο ABS (προαιρετικό)
ΤΡΟΧΟΣ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
15 ίντσες/ 14 ίντσες (ελαστικά 120/70-15 μπροστά 140/70-14 πίσω)
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ:1.490mm
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ:780mm
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ:11,5
ΒΑΡΟΣ:158kg(159kg με ABS)
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: Όμιλος Σαρακάκη, Λ. Αθηνών 71, Αθήνα τηλ. 210 34833000

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ