fbpx

Zontes 2024: Με τέσσερα 500άρια στο Μιλάνο!

Πεντακοσάρια για όλα τα γούστα από την Zontes

Στη διεθνή έκθεση μοτοσυκλετών της EICMA αποφάσισε να παρουσιάσει όχι ένα, ούτε δύο, αλλά τέσσερα (!) maxi scooter 500άρια η Zontes, των οποίων τα ονόματα είναι: 501-E, 501-G ADV, 501-H και 501-K. Όλα χρησιμοποιούν κοινή πλατφόρμα, δηλαδή πλαίσιο, κινητήρα, αναρτήσεις και αλλάζουν στα κουστούμια τους σε κάποια περιφερειακά, για να υπηρετήσει το καθένα μια διαφορετική χρήση.

Την τακτική των εταιριών μοτοσυκλετών αποφάσισε να ακολουθήσει η Zontes, χρησιμοποιώντας μια κοινή πλατφόρμα σαν βάση πάνω στην οποία θα παρουσιάζει διαφορετικά μοντέλα, που θα καλύτουν συγκεκριμένες χρήσεις.

Και τα τέσσερα νέα 500άρια της χρησιμοποιούν έναν ολοκαίνουργιο, υδρόψυκτο, μονοκύλινδρο κινητήρα, αφού η κινεζική εταιρία δεν θέλησε να περάσει στην δημιουργία ενός πιο πολύπλοκου και ογκωδέστερου δικύλινδρου κινητήρα μεσαίου κυβισμού, όπως έχουν κάνει η Yamaha, η SYM και η Kymco.

Zontes 501_G ADV

Μονοκύλινδρος λοιπόν ο κινητήρας της Zontes, με 491 cc, 4 βαλβίδες και ψεκασμό, που καλύπτει τις προδιαγραφές Euro 5.

Η απόδοσή του φτάνει τους 46,9 ίππους στις 7.500 rpm (35kW) και ροπή στα 5,4 kgm στις 5.500 rpm, δύο χιλιάδες στροφές χαμηλότερα από την περιοχή της μέγιστης απόδοσης.

Zontes 501 H

Ανάμεσα στα τέσσερα μεγάλων διαστάσεων 500άρια σκούτερ, που είναι κυρίως τουριστικά, υπάρχει και το 501-G ADV που τραβάει τον δικό του σχεδιαστικό δρόμο των Adventure – Crossover, όχι όμως με τη δομή ενός Honda X-ADV – το οποίο κρύβει μια μοτοσυκλέτα κάτω από τα πλαστικά του – αλλά με τη συμβατική , σκουτερίσια συνταγή, δηλαδή τον κινητήρα με τη μετάδοση να είναι αναρτώμενη μάζα και “ψαλίδι” της πίσω ανάρτησης.

Έχουν ανακοινωθεί από την εταιρία οι διαστάσεις των 501-E και 501-K που είναι κοινές, δηλαδή το μήκος στα 2.195 mm, το ύψος στα 1.395 και το πλάτος στα 795 mm, με την απόσταση από το έδαφος στα 155 mm και το ύψος σέλας στα λογικά 770 mm, ενώ δεν έχουμε στοιχεία για τα βάρη και το μεταξόνιο των σκούτερ, αν και λογικά θα είναι ανάμεσα στα 1.500 με 1.600 mm.

Zontes 501 K

Όλα τα 500άρια έχουν ρυθμιζόμενο ανάποδο πιρούνι (με δύο πλάκες στήριξης) μπροστά και δύο αμορτισέρ με ρυθμίσεις πίσω. Τα αμορτισέρ είναι λαδιού αερίου και ρυθμίζονται όχι μόνο ως προς την προφόρτιση των ελατηρίων τους αλλά και ως προς την απόσβεση συμπίεσης, τοποθετημένα σε κάθετη θέση.

Το Zontes 501-G ADV μοιάζει αισθητικά με το Χ-ΑDV της Honda στο μπροστινό του μέρος, ενώ υπάρχουν προστατευτικά κάγκελα και προβολάκια. Επίσης ανάμεσα στους σφηνοειδείς προβολείς υπάρχει κάμερα, όπως κάμερα υπάρχει και στο πίσω μέρος του σκούτερ.

Η ψηλή, στενή ζελατίνα είναι ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη, η οθόνη είναι έγχρωμη TFT με συνδεσιμότητα, ενώ τα ενδιαφέροντα σημεία είναι λίγο πιο χαμηλά. To τιμόνι είναι σωληνωτό, όπως στις μοτοσυκλέτες.

Zontes 501 G ADV

Πέρα από τα δύο μεγάλα δισκόφρενα μπροστά με τις ακτινικές δαγκάνες, σημειώνουμε πως οι ζάντες είναι με ακτίνες και tubeless ελαστικά (διαστάσεων 120/70 μπροστά και 160/60 πίσω) και το σημαντικότερο: η μπροστινή ζάντα είναι 17 ιντσών!

Αντίθετα 15άρηδες τροχούς και ίδιες διαστάσεις ελαστικών (120/70 μπροστά και 160/60 πίσω) χρησιμοποιούν τα υπόλοιπα τρία 500άρια της Zontes.

Zontes 501 E

Το Zontes 501-H (ή ZT501-H που είναι ο πλήρης κωδικός του) έχει μικρότερες διαστάσεις, με μικρότερο μεταξόνιο, είναι πιο μαζεμένο παντού (σαν να έχουν σφηνώσει τον μεγάλο κινητήρα σε ένα 125άρι μοιάζει!) και ιδιαίτερα αιχμηρό φέρινγκ και προβολείς, αλλά και ένα εμφανές μεγάλο τελικό εξάτμισης με ρομβοειδές κάλυμμα που μάλιστα τονίζεται από το λευκό του χρώμα και είναι το σπορ μοντέλο της οικογένειας, με χαμηλή ζελατίνα στο φέρινγκ.

Υπολογίζεται πως θα έχει χαμηλότερο βάρος από τα υπόλοιπα και θα είναι το σπορ μοντέλο της οικογένειας των 501.

Το Zontes 501-K, έχει λιγότερο επιθετικές γραμμές, πιο στρογγυλεμένες και το σχήμα των προβολέων του θυμίζει παλαιότερο ΤΜΑΧ και προτείνεται ως πιο τουριστικό μοντέλο.

Zontes 501 H

Τέλος το 501-Ε ακολουθεί τις γραμμές του maxi scooter GT που έχουμε και στην Ελλάδα, του 350E, που έχει περισσότερες καμπύλες και “περισσότερο ταξίδι” μέσα στον χαρακτήρα του.

Και τα τέσσερα 500άρια της Zontes διαθέτουν όπως μας συνηθίζει η εταιρία, πλούσιο εξοπλισμό, δικάναλο ABS (που απενεργοποιείται, είτε μόνο στον πίσω, είτε και στους δύο τροχούς) Traction control το οποίο και αυτό απενεργοποιείται, σύστημα keyless, μεγάλες, δύο επιπέδων σέλες, προστατευτικές χούφτες στα άκρα του τιμονιού, μεγάλο αποθηκευτικό χώρο κάτω από τη σέλα που χωράει δύο φουλφέις κράνη, κ.λπ.

Φωτογραφίες: EICMA, Zontes

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ