Εμπρός και με τη Νίκη!
Aναβίωση για μια ακόμη εταιρία του παρελθόντος. Αυτή τη φορά πρόκειται για τη γερμανική Victoria, που είχε βάλει λουκέτο στα τέλη της δεκαετίας του ’50 κι επανέρχεται τώρα μέσω Κίνας, η οποία τείνει ξανά χέρι βοήθειας σε μια ιστορική φίρμα. Η Victoria επιστρέφει με δυο σκούτερ: ένα 125άρι κι ένα 300, το δεύτερο με κινητήρα Vespa GTS 300! Φωτογραφίες: moto125.cc
Η ιστορική γερμανική Victoria αναβίωσε το 2019 ως κατασκευαστής σκούτερ και μοτοσυκλετών και έχει ενδιαφέρον ότι, ενώ εξακολουθεί να εδρεύει στη Νυρεμβέργη της Γερμανίας, τα προϊόντα της κατασκευάζονται στην Κίνα.
Στη δεκαετία του 1950, η Victoria είχε παρουσιάσει ένα σκούτερ που ονομαζόταν Peggy και δεν ήταν το ομορφότερο σκούτερ που κυκλοφορούσε εκείνη την εποχή… μάλλον το αντίθετο.
Οι σημερινοί στυλίστες της εταιρίας έχουν βελτιώσει την εικόνα, αν και έχουν κρατήσει διακοσμητικά στοιχεία από το παρελθόν στην ποδιά, στο μπροστινό φτερό και τα καπάκια, τα οποία θυμίζουν αμερικάνικο αυτοκίνητο της δεκαετίας του ’50.
To πιο ενδιαφέρον είναι όμως ότι το Victoria Nicky 300 -που παρουσιάστηκε στο διεθνές σαλόνι του Μιλάνου – φορούσε τον γνωστό κινητήρα της Vespa GTS 300! Η Piaggio, ούσα σίγουρη για τις επιδόσεις του νέου κινητήρα της 300 ΗΡΕ, αποφάσισε να διαθέσει σε Κινέζους κατασκευαστές τον παλιό της κινητήρα.
O κινητήρας θα κατασκευάζεται στην Κίνα για λόγους κόστους και θα πωλείται σε κάθε ντόπιο κυρίως, αλλά και κάθε ενδιαφερόμενο γενικότερα, παρότι δυνητικά οι Κινέζοι μπορεί να αποτελέσουν αντιπάλους της στην αγορά.
Το Nicky 125 φοράει αερόψυκτο κινητήρα – άγνωστης προέλευσης – και σύστημα συνδυασμένων φρένων για να κρατήσει την τιμή χαμηλά κάτω από 3.000 ευρώ. Το Nicky 300 με υγρόψυκτο κινητήρα και ABS, θα φτάνει περί τα 5.000 ευρώ.
Πέρα από την ιδιαίτερη και ογκώδη μάσκα “ρετρο-αμερικανιά”, υπάρχει και ένα “παλιακό” διακοσμητικό τόξο πάνω στο μπροστινό φτερό, ενώ οι μοντέρνες λύσεις δεν λείπουν, όπως τα φώτα LED και το όργανο οθόνη LCD.
Κατά τα άλλα τα Nicky 125 και Nicky 300 θυμίζουν σε μεγάλο βαθμό Peugeot Django (!), ένα σκούτερ που γενικά άρεσε στον κόσμο, αλλά δεν προχώρησε ιδιαίτερα εμπορικά όσο του άξιζε.
Οι διαστάσεις των σκούτερ είναι ευρωπαϊκές, το δάπεδο επίπεδο, δισκόφρενα υπάρχουν μπροστά και πίσω και οι τροχοί είναι 12 ιντσών.
Ενδιαφέρον σχεδιαστικά και σαν λύση που μπαίνει για πρώτη φορά πάνω σε σκούτερ έχουν τα τόξα-LED στο οπίσθιο τμήμα του σκούτερ, τα οποία φαίνονται πολύ καλά στο βίντεο που ακολουθεί, από το 2′.00” και μετά.