Μια σιωπηλή Σφήκα
Ηλεκτρικό σκούτερ παραγωγής και μάλιστα κλασικής εμφάνισης. Αυτό είναι το νέο μεγάλο στοίχημα της Piaggio, που παρουσιάζει την ηλεκτρική της άποψη πάνω σε ένα κλασικό σχήμα, στη Vespa. Θα ονομάζεται Vespa Elettrica, ενώ θα υπάρχει και δεύτερη έκδοση, με τον κωδικό “Χ” που θα διαθέτει και γεννήτρια βενζίνης επαναφόρτισης της μπαταρίας εν κινήσει.
Μετά την Honda που πήρε την απόφαση να βγάλει στην παραγωγή ηλεκτρικό σκούτερ πάνω στο γνωστό PCX και η Piaggio κινείται στην ίδια κατεύθυνση και παρουσιάζει ένα γνώριμο σκούτερ για το πρώτο βήμα στην ηλεκτροκίνηση.
Τα οικεία σχήματα παίζουν σημαντικό ρόλο, ειδικά όταν πρόκειται για την αποδοχή του κόσμου σε ευρύτερη κλίμακα. Αν και το τελευταίο έχει να κάνει και με την τιμή που θα διατίθενται στην αγορά τα ηλεκτρικά αυτά σκούτερ, γιατί αποδοχή με υψηλή τιμή, είναι αποδοχή περιορισμένης εμβέλειας.
Έτσι μέσα στο 2018, κι ενώ το ηλεκτρικό Honda PCX θα δοκιμάζεται και θα εξελίσσεται στην Ιαπωνία και σε ασιατικές αγορές, η Piaggio θα διαθέτει τη Vespa Elettrica που θα χρησιμοποιεί το γνωστό φινετσάτο ιταλικό κουστούμι της.
Με τις παραγγελίες να ξεκινούν την Άνοιξη του 2018, η Vespa Elettrica θα βγει στην παραγωγή με ηλεκτρική μονάδα ισχύος ικανή να παρέχει συνεχή ισχύ 2kW (2,7 ίπποι) και μέγιστη ισχύ 4kW (5,4 ίπποι), πετυχαίνοντας επιδόσεις που θα συγκρίνονται με ένα σκούτερ 50cc με συμβατικό κινητήρα. Οι επιταχύνσεις από στάση θα είναι πιο καλές από τα 50άρια, αφού οι ηλεκτροκινητήρες και πολύ περισσότερη ροπή παράγουν (στην περίπτωσή μας πάνω από 20 kgm!), αλλά και την αποδίδουν πολύ γρήγορα. Κι αυτό με ησυχία και μηδενικούς ρύπους.
Για την Vespa Elettrica η εταιρία ανακοινώνει αυτονομία 100 χιλιομέτρων, ενώ παράλληλα θα υπάρξει και ένα δεύτερο μοντέλο που θα ονομάζεται “Χ”, όπου, με την τοποθέτηση μιας μικρής γεννήτριας βενζίνης (με ρεζερβουάρ 3 λίτρων) που θα φορτίζει τον ηλεκτροκινητήρα, κι έτσι θα διπλασιάζεται η αυτονομία.
Η σύγχρονη μπαταρία ιόντων λιθίου δεν απαιτεί συντήρηση ή ειδικές προφυλάξεις, ενώ θα υπάρχει και σύστημα ανάκτησης ενέργειας KERS (Kinetic Energy Recovery System). Για τη φόρτιση αρκεί να χρησιμοποιηθεί το καλώδιο, που βρίσκεται κάτω από τη σέλα και να συνδεθεί η πρίζα σε μια συνηθισμένη οικιακή πρίζα ή σε έναν από τους δημόσιους σταθμούς φόρτισης που ολοένα και πληθαίνουν στα αστικά κέντρα. Ο απαιτούμενος χρόνος για την πλήρη φόρτιση της μπαταρίας είναι 4 ώρες, σύμφωνα με το εργοστάσιο.
Η Piaggio αναφέρει πως η μπαταρία και το ηλεκτρικό μοτέρ δεν χρειάζονται καμία συντήρηση και πως η μπαταρία διατηρεί τη μέγιστη χωρητικότητά της για 1.000 κύκλους φόρτισης, για 50 με 70.000 χλμ. ή για 10 περίπου χρόνια χρήσης!
O αναβάτης μπορεί να διαλέξει από δύο προγράμματα λειτουργίας για τον ηλεκτρικό κινητήρα: Eco και Power. Το Eco κάνει οικονομία ενέργειας με την ταχύτητα να περιορίζεται στα 30 km/h, ενώ το Power έχει καλύτερες επιδόσεις και μικρότερη αυτονομία.
Η Vespa Elettrica θα μπορεί να είναι διαρκώς διασυνδεδεμένη: οι λειτουργίες που προσφέρονται από τη νέα έκδοση Vespa Multimedia Platform – το σύστημα πολυμέσων που συνδέει smartphone με σκούτερ – μπορούν να ελέγχονται μέσω μιας εντελώς νέας διεπαφής ανθρώπου-οχήματος, με ψηφιακά όργανα σε έγχρωμη οθόνη TFT 4,3 ιντσών.
Η Vespa Elettrica θα διατεθεί με ειδικό γυαλιστερό χρώμα χρωμίου, στο οποίο ο ενδιαφερόμενος μπορεί να επιλέξει και να προσαρμόσει ξεχωριστές λεπτομέρειες, διαθέσιμες σε επτά χρωματικές παραλλαγές.
Η Vespa Elettrica θα παραχθεί εξολοκλήρου στην Ιταλία, στο εργοστάσιο της Pontedera και από εκεί θα διανεμηθεί σε ολόκληρο τον κόσμο μέσα στο 2018, χωρίς να έχει ανακοινωθεί η ακριβής ημερομηνία που θα βρίσκεται στην αγορά, παρά μόνο ότι οι παραγγελίες θα ξεκινήσουν την Άνοιξη. Κι όλα, όπως είπαμε παραπάνω, η αποδοχή και η επιτυχία της στην αγορά θα εξαρτηθούν από την τιμή της.