Πρώτος στόχος τα 50άρια… και μετά βλέπουμε
Σενάρια-σεναρίων, υποθέσεις-υποθέσεων, φήμες-φημών γύρω από την ηλεκτροκίνηση η οποία κερδίζει έδαφος διαρκώς. Κερδίζει όμως ή απλά ανακυκλώνονται ειδήσεις και εμφανίζονται πρωτότυπα μοντέλα που υποτίθεται ότι βγαίνουν στην παραγωγή, αλλά ποτέ δεν τα βλέπουμε;
Η SYM φέτος έδειξε αποφασισμένη να διερευνήσει τον χώρο των ηλεκτρικών σκούτερ παρουσιάζοντας δυο νέα μοντέλα, το περίτεχνο SYM EE-1 και το απλούστερο SYM ΕD-1 που παρουσιάζουμε σήμερα.
Το SYM EE-1 είναι ένα ενδιαφέρουσας σχεδίασης σκούτερ που παρουσιάσαμε πριν από λίγο καιρό (διαβάστε εδώ) και υπόσχεται ενδιαφέρουσες επιδόσεις συνολικά, ενώ το SYM ΕD-1 είναι το πιο λεπτεπίλεπτο, πιο απλό, πιο ελαφρύ ηλεκτρικό σκούτερ, που θυμίζει περισσότερο μοτοποδήλατο παρά σκούτερ.
Και εκεί είναι η ουσία της ιστορίας, εκεί πάνω θα πατήσει η είσοδος των ηλεκτρικών σκούτερ. Αργά ή γρήγορα θα αρχίσουν να εξαπλώνονται στην Ευρώπη, αυτό λένε και τα νούμερα, οι πωλήσεις που διαρκώς και αυξάνονται με ταχύτατο ρυθμό. Κι ας είναι χαμηλές οι πωλήσεις τους προς το παρόν, συγκριτικά με τα δίτροχα που χρησιμοποιούν κινητήρα εσωτερικής καύσης. Κορυφαίες αγορές στην Ευρώπη όσον αφορά στα ηλεκτρικά είναι η Ολλανδία, η Γαλλία και η Ιταλία, ενώ προσπάθειες γίνονται στη Γερμανία, την Ισπανία και τη Μεγάλη Βρετανία, αλλά και αλλού, στον “πολιτισμένο κόσμο”.
Τα μοτοποδήλατα είναι ο μεγάλος αντίπαλος των ηλεκτρικών σκούτερ, τα 50άρια τα οποία δείχνουν διαρκώς πτωτικές τάσεις στις ταξινομήσεις τους και μάλιστα σε αγορές που στο παρελθόν εμφανίζονταν πανίσχυρα, ακλόνητα… όπως η Ολλανδία για παράδειγμα.
Είναι έτοιμες όμως οι αγορές για την ηλεκτροκίνηση; Είναι έτοιμες οι υποδομές φόρτισής έστω στις μεγάλες πόλεις της Ευρώπης; Η απάντηση είναι όχι, αλλά ολοένα και περισσότεροι σταθμοί επαναφόρτισης δημιουργούνται σε μεγαλουπόλεις, αφού και η Ευρωπαϊκή Ένωση στοχεύει στην εξάπλωση της ηλεκτροκίνησης, βλέποντάς την σαν την ιδανική μελλοντική λύση μετακίνησης. Τα τελευταία νέα έρχονται από την Ιταλία, όπου και εκεί – μετά τη Γαλλία – η αγορά ηλεκτρικού δίτροχου θα επιχορηγείται από το κράτος με 3.000 ευρώ, ένα ποσό που θεωρείται λογικό τη στιγμή που οι αξιόλογες ηλεκτρικές κατασκευές συνεχίζουν να είναι πολύ ακριβές.
Τώρα η νέα πρόταση της SYM μοιάζει να είναι λογική, ειδικά στην περίπτωση του SYM ΕD-1 που λόγω απλής κατασκευής θα κρατάει χαμηλά την τιμή του και έτσι θα είναι πιο προσιτό.
Πρώτα από όλα είναι πανάλαφρο στα 40 κιλά χωρίς την μπαταρία, που είναι αποσπώμενη, βγάζει 40 χιλιόμετρα αυτονομίας με χαμηλή ταχύτητα 25 km/h κίνησης και φοράει έναν κινητήρα χωρίς ψήκτρες στον πίσω τροχό (ισχύος 600W).
Ένα πολύ σημαντικό του χαρακτηριστικό είναι ότι το αλουμινένιο πλαίσιό του “διπλώνει” στη μέση, αφού πίσω από τον λαιμό υπάρχει άρθρωση, το ίδιο κάνει και στην περιοχή του ψαλιδιού (δείτε το παρακάτω βίντεο), κι έτσι μπορεί να μεταφερθεί σε ένα μεγάλο πορτμπαγκάζ αυτοκινήτου.
Εικόνα από το μέλλον: θα φτάνεις στα περίχωρα της μεγαλούπολης με το αυτοκίνητό σου, θα βγάζεις από το πορτμπαγκάζ το ηλεκτρικό σου σκουτεράκι, θα το ξεδιπλώνεις και θα κινείσαι στο (απαγορευμένο στα οχήματα με συμβατικούς κινητήρες) κέντρο της πόλης. Τόσο απλά… τόσο μελλοντολογικά.