Και τα μικρά θέλουν το ABS τους
Η Suzuki περνάει στην τοποθέτηση ABS σε σκούτερ 125 κυβικών, ποντάροντας στο πλεονέκτημα της ασφάλειας στο μικρό της “τουριστικό” Burgman.
Δεν είναι μόνο η ασφάλεια όμως αυτή που ωθεί τις εταιρίες να βάλουν ABS ακόμα και στα μικρότερά τους σκουτεράκια – αυξάνοντας φυσικά και την τιμή αγοράς τους – αλλά και η απόφαση της ευρωπαϊκής ένωσης να φορούν όλα τα δίτροχα από 125cc και πάνω, σύστημα αντιμπλοκαρίσματος φρένων από το 2017 και μετά. Άρα… να που και η Suzuki προλαβαίνει την νομοθεσία και “καινοτομεί”.
Το Suzuki Burgman 125 ABS φοράει ένα σύστημα αποφυγής του μπλοκαρίσματος των τροχών σε μειωμένη πρόσφυση, το οποίο έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με την επίσης γιαπωνέζικη εταιρία Nissin και προσφέρεται στην ευρωπαϊκή αγορά με επιβάρυνση 400 ευρώ, συνολικά για την περίπτωση του Burgman 125 στην τιμή των 4.300 ευρώ.
Όχι λίγα χρήματα για 125, αν μας επιτρέπεται να πούμε…
Το ABS είναι η κύρια καινοτομία της τρίτης γενιάς των Burgman 125, που παρουσιάστηκε στην αγορά τον Δεκέμβριο που μας πέρασε, ερχόμενο στην Ευρώπη από το νέο εργοστάσιο της Suzuki στην Ταϊλάνδη, που πήρε τα σκήπτρα από το κλειστό πλέον ισπανικό αντίστοιχο εργοστάσιο της Suzuki που βρισκόταν στην πόλη Gijón (στην περιοχή Asturias).
Με την προσθήκη του ABS, η Suzuki εισέρχεται στην ελίτ των κατασκευαστών που έχουν προσθέσει τέτοιο σύστημα ασφάλειας σε σκούτερ 125 cc, κάνοντας το Burgman 125 ABS το επόμενο στη σειρά μετά τα Honda SH 125, Peugeot Satelis 125, Kymco Downtown 125 και Piaggio X10 125 ie.
Η Suzuki συνεργαζόμενη με τη Nissin δημιούργησε ένα 2κάναλο σύστημα που επενεργεί σε κάθε τροχό ξεχωριστά και πρόκειται για το ίδιο σύστημα που χρησιμοποιεί το Honda SH 125i ABS και το Peugeot 125i Satelis ABS και ζυγίζει μόλις 630 γραμμάρια, ενώ το συνολικό βάρος που προστίθεται στο απλό Burgman 125 είναι 2 κιλά.
Σημειώστε ότι η μονάδα της Nissin τοποθετείται στο ρύγχος του 125 και ότι η Suzuki είναι η μοναδική εταιρία που δεν αναφέρει το σύστημα ούτε καν με αυτοκόλλητο πάνω στο σκούτερ.