Αποκόλληση αμφιβληστροειδούς!
Ε, να το ξαναπούμε, να ξαναρωτήσουμε… “πόσο τρελό είναι αυτό το σκούτερ;” Πέρα από την εμφάνιση του αγωνιστικού σκούτερ που παρουσίασε η ιταλική Polini στο σαλόνι της EICMA σαν πρωτότυπο είναι οι επιδόσεις που εντυπωσιάζουν. Πόσους ίππους βγάζει; Δεν θα το πιστέψετε…
Αποκόλληση αμφιβληστροειδούς προκύπτει όταν το μάτι δέχεται μεγάλη πίεση (υποθέτουμε…) ή όταν ο άνθρωπος-παρατηρητής εντυπωσιάζεται από το σκούτερ-έκθεμα.
Συγκεκριμένα με αυτό το “έκθεμα”, concept scooter που αποφάσισε να φτιάξει η Polini, για να προσελκύσει επισκέπτες στο περίπτερο της στην EICMA.
Πίσω από τις μη συμβατικές αεροδυναμικές γραμμές που φτιάχτηκαν μετά από μελέτη σε αεροδυναμική σήραγγα, το σκούτερ είναι εξοπλισμένο με έναν κινητήρα της εταιρίας που λέγεται Big Evolution είναι χωρητικότητας 100cc και αποδίδει 38 ίππους!
Πως είπατε παρακαλώ; Τριάντα οκτώ ίππους;
Είναι πλέον παράδοση για την Polini: να παρουσιάζει κάθε χρόνο στο περίπτερο της, στην έκθεση της EICMA του Μιλάνου, ένα τόσο ξεχωριστό, κραυγαλέα διαφορετικό, concept scooter που να “βγάζει μάτι”.
Θυμόμαστε το συγκλονιστικό Future Style, αλλά και την παλιά, κλασική Vespa Primavera 125, που είχε καλυφθεί εξ ολοκλήρου με φύλλα χρυσού.
Για το 2017-2018, η Polini επέλεξε μια πλήρως σπορ προσέγγιση, πάνω σε σκούτερ 100cc.
Το νέο πρωτότυπο σκούτερ είναι εξοπλισμένο με τον κινητήρα Polini Big Evolution 100, που αποδίδει μπόλικη δύναμη… 38 ίππων.
Συγκεκριμένα, βλέπουμε τη μεγάλη εξάτμιση που προεξέχει πίσω από την ουρά και τον αντίστοιχο θάλαμο διαστολής (ναι βρε παιδιά δίχρονο είναι, για να βγάζει τόσα άλογα).
Βλέπουμε το μακρύ, χαμηλό φέρινγκ κάτω από το τιμόνι, που φέρνει στο νου από αγωνιστικές μοτοσυκλέτες του παγκοσμίου ταχύτητας του 1950, μέχρι δίτροχο που πάει για παγκόσμιο ρεκόρ ταχύτητας και αγωνιστικό dragster, ενώ τα “φτερά” στο ρύγχος θυμίζουν τα απαγορευμένα αεροδυναμικά βοηθήματα μοτοσυκλετών MotoGP!
H μεγάλη πρόκληση των μηχανικών του “σκούτερ που θέλει να πάει στον πόλεμο”, ήταν να βελτιστοποιήσουν το σχήμα του ενάντια σε ένα φυσικό στοιχείο που είναι ιδιαίτερα δύσκολο να κατακτηθεί: ο αέρας.
Ο κινητήρας του σκούτερ είναι προφανώς υγρόψυκτος και έχει γίνει πολλή δουλειά για να βελτιωθεί η ροή του αέρα προς το ψυγείο. Για να γίνει αυτό, οι μηχανικοί έφτιαξαν με τη βοήθεια της αεροδυναμικής σήραγγας ένα ειδικά σχεδιασμένο μπροστινό πλαίσιο.
Το σκούτερ που ονομάζεται “Το σχήμα του ανέμου” είναι έτοιμο για να συμμετάσχει στο ιταλικό κύπελλο ταχύτητας της Polini μαζί με τα Piaggio Zip και Yamaha Jog που συμμετέχουν συνήθως.