Φθηνότερη των ακριβών
Επιστρέφει η Vespa GTS 250 στην ελληνική αγορά, σε μια προσπάθεια να προσφερθεί στην αγορά μια οικονομικότερη λύση στο θέμα Βέσπα.
Με τις τιμές των μοντέρνων Vespa με τα μεγάλα πλαίσια να κινούνται σε συγκριτικά υψηλές τιμές με τον μέσο όρο η Piaggio θέλησε με την επαναφορά της Vespa GTS 250ie να προσφέρει μια οικονομικότερη εναλλακτική λύση.Για κάποιον που θέλει να αγοράσει μια Vespa GTS, GTS Super, GTS Super Sport οι τιμές ξεκινούν από τις 4.090 ευρώ για την GTS 125 Super Sport και να φτάνουν μέχρι και τα 5.570 ευρώ για την ακριβότερη έκδοση, την GTS 300 Super Sport ABS.
Η Vespa GTS 250ie έχει τιμή 3.550 ευρώ και πρόκειται για ένα μοντέλο “ειδικών αποστολών” αφού παίρνει το πλαίσιο και τα περιφερειακά της νέας GTS 300ie και το ζευγαρώνει με τον “παλαιότερο” κινητήρα των 250 κυβικών. Και λέμε παλαιότερο γιατί και ο 250άρης και ο “300άρης” χρησιμοποιούν την ίδια τεχνολογία, αφού πρόκειται στην ουσία για τον κινητήρα Quasar που παρουσιάστηκε πρώτη φορά το 2003. Ο Quasar θεωρείται “μοτέρ πασπαρτού”, αφού έχει χρησιμοποιηθεί σε δεκάδες μοντέλα του γκρούπ της Piaggio, αλλά και σε πλήθος σκούτερ άλλων εταιριών. Ο υγρόψυκτος, 4βάλβιδος κινητήρας των 244cc (της GTS 250) έχει διάμετρο x διαδρομή 72,0 x 60,0mm και ο “300άρης” (της GTS 300) 75,0 x 63,0mm, που του δίνουν 278cc.
Σαφέστατα υποτετράγωνοι σε διαστάσεις οι κινητήρες της Piaggio έχουν σχεδιαστεί έτσι ώστε να προσφέρουν ροπή, ενώ οι διαφορές του 244 με τον 278 στον τομέα των επιδόσεων είναι μικρές. Ο 244 αποδίδει 21.3 hp στις 8.500 rpm και ο 278 22 hp 7.500 rpm, άρα 0,7 παραπάνω ίππο σε 1.000 στροφές λιγότερες.
Στα ίδια επίπεδα περίπου κινείται αντίστοιχα και η ροπή, με τον 244 να αποδίδει 2,02 kgm στις 6.500 rpm και τον 278 2,2 kgm στις 5.000 rpm.
Η διαφορά τιμής μεταξύ GTS 300 και GTS 250 είναι 1.200 ευρώ (4.750 έναντι 3.550 ευρώ αντίστοιχα) αλλά η 300άρα είναι εφοδιασμένη και με ABS. Κατά τα άλλα τα δυο μοντέλα είναι όμοια αφού αμφότερα χρησιμοποιούν δισκόφρενα και στους δυο τροχούς 220 mm, τη νέα μονόμπρατση μπροστινή ανάρτηση με μηχανισμό και τους ίδιους τροχούς 12 ιντσών (με λάστιχα 120/70 μπρ. 130/70 πίσω), κι έχουν ίδιο ύψος σέλας στα 790 mm. Διαφορετικά είναι το μεταξόνιο 250 (1.395 mm) και 300 (1.370 mm) και το βάρος, αφού η GTS 250 είναι κατά τρία κιλά βαρύτερη (151 έναντι 148). Η διαφορά των δύο στην τελική ταχύτητα σύμφωνα με την εταιρία είναι μόλις 4 km/h, με τη 250άρα να πιάνει τα 118 και την 300άρα τα 122 km/h.
Ένα παράδοξο στοιχείο που ανακαλύψαμε μετά από έρευνα είναι ότι η νέα Vespa GTS 250ie δεν διατίθεται ούτε στη Γαλλία, Ισπανία ούτε στην Ιταλία, Γερμανία, Μ. Βρετανία, Σουηδία, Πορτογαλία, Τσεχία, Πολωνία, Σλοβακία, Ρωσία, κ.λπ… παρά μόνο στην Ελλάδα, την Αυστρία και την Τουρκία. Ή εκτός κι αν μας ξέφυγε και καμιά άλλη χώρα…