Το παρελθόν και το μέλλον
H εταιρία από την Μπολόνια με τη μεγάλη ιστορία (αν και δεν είναι ιδιαίτερα γνωστή στην Ελλάδα) συνεχίζει έστω και υποτονικά την πορεία της, σχεδιάζοντας να επιστρέψει στην αγορά με ένα ηλεκτρικό Velocifero, αλλά και να επαναφέρει το θρυλικό πλέον Dragster.
Η καλή εμφάνιση και το design ήταν πάντοτε από τα δυνατά σημεία των Italjet, από τότε που παρουσιάστηκαν το 1959, έτος ίδρυσης της εταιρίας από τον Leopoldo Tartarini.
Τα δύο παραπάνω σκούτερ βρίσκονται στο στάδιο της έρευνας και της εξέλιξης, έτσι ώστε να παρουσιαστούν στο άμεσο μέλλον. Το Velocifero είναι ένα σκούτερ με γραμμές που παραπέμπουν στο παρελθόν και για το 2012 πρόκειται να κινείται από ηλεκτρικό κινητήρα.
Το παλιό Velocifero (με τα δύο στρογγυλά φανάρια στο τιμόνι) ήταν ένα σκούτερ που είχε έρθει στο παρελθόν και στην Ελλάδα, τη δεκαετία του ’90 και είχε πετύχει κάποιες καλές πωλήσεις στις ΗΠΑ.
Το νέο Velocifero κρατάει την εμφάνιση και αφήνει τον κινητήρα εσωτερικής καύσης στο ράφι για να προτιμήσει τον ηλεκτρισμό. Το φανάρι έχει γίνει μονό, μαζί με τη σέλα που είναι ενιαία για αναβάτη και συνεπιβάτη.
Νέο είναι και το κοντέρ, η σχάρα και τα αναδιπλούμενα μαρσπιέ συνεπιβάτη. Το νέο ηλεκτρικό Velocifero διαθέτει ένα δισκόφρενο σε κάθε τροχό και δύο αμορτισέρ πίσω, με το πιρούνι να είναι τηλεσκοπικό.
Αφήνοντας πίσω την κλασική εμφάνιση και τις γραμμές ρετρό, περνάμε στο επαναστατικό σκούτερ που ήταν – και είναι μέχρι σήμερα – το Italjet Dragster, ένα ακόμα σκούτερ που είδαμε να πουλιέται και στην Ελλάδα σε διάφορους κυβισμούς.
Το Dragster πρωτοεμφανίστηκε το 1995 και έμεινε στην παραγωγή για αρκετά χρόνια, με σήμα κατατεθέν το πλαίσιο χωροδικτύωμα, τη μονόμπρατση μπροστινή ανάρτηση, την ξεχωριστή πίσω ανάρτηση και το τιμόνι “κλιπον”.
Το νέο project της εταιρίας είναι ένα Dragster με κινητήρα 125 κυβικών – αυτό που παρουσιάστηκε στο πρόσφατο σαλόνι του Μιλάνο είχε κινητήρα 50 κυβικών – δανεισμένο από την Piaggio.
Η εμφάνιση έχει “σκληρύνει” ακόμα πιο πολύ με μια ουρά που μοιάζει να έρχεται από σπορ μοτοσυκλέτα.
Την έντονη παρουσία της κάνει το αμορτισέρ στο κέντρο του σκούτερ και η πρωτότυπη μπροστινή ανάρτηση Independent Steering System (SIS) με μονό ψαλίδι και μονό αμορτισέρ, ενώ το κόκκινο πλαίσιο “βγάζει μάτι”.
Μπροστά και πίσω υπάρχουν δισκόφρενα, ο μπροστινός τροχός είναι 11 ιντσών και ο πίσω 12”. Για το Dragster 50 η ημερομηνία εμφάνισής του στην ιταλική αγορά ορίσθηκε η άνοιξη του ’12, ενώ για το 125 δεν ανακοινώθηκε ημερομηνία.
Σημειώστε ότι στην Ελλάδα δεν υπάρχει πλέον αντιπροσωπεία της Italjet.