Απόβαση στην Αμερική
Η Mahindra είναι μια μεγάλη ινδική εταιρία στην οποία έχουμε αναφερθεί στο Scooternet και στο παρελθόν. Μιας και στόχος μας εδώ, σε αυτό το διαδικτυακό περιοδικό, είναι να σκιαγραφούμε τις τάσεις και τον σφυγμό των scooter παγκόσμια, εδώ – στη Mahindra – έχουμε την εντύπωση ότι σύντομα θα μιλάμε για “success story”… για να μην ξεχνάμε και τα μοντέρνα ελληνικά μας.
Αν θυμάστε στο παρελθόν είχαμε αναφερθεί στην εμπλοκή της Mahindra στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ταχύτητας (πατήστε ΕΔΩ για να διαβάσετε), και μόλις προχθές μάλιστα, Κυριακή 13 Οκτωβρίου, η Mahindra κατάφερε να κερδίσει το πρώτο μετάλλιο, το πρώτο της βάθρο στην κατηγορία των Moto3! Μια εξαιρετική επιτυχία, αν αναλογιστεί κάποιος τον μικρό χρόνο (μόλις 3η χρονιά) που συμμετέχει στο Παγκόσμιο και την κατηγορία και το γεγονός ότι έχει να αντιμετωπίσει την πρωταθλήτρια ΚΤΜ και την πολυνίκη Honda.
Για να πάρουμε μια ιδέα, πρέπει να πούμε ότι η Mahindra είναι “μικρή” εταιρία για τα μεγέθη της ινδικής βιομηχανίας δικύκλων, αφού παράγει μόλις 120.000 μοτοσυκλέτες και σκούτερ ετησίως, τη στιγμή που η Hero MotoCorp πουλάει 6,2 εκατομμύρια (μαμά μου!) μονάδες τον χρόνο και η δεύτερη μεγαλύτερη εταιρία στην Ινδία, η Bajaj πουλάει 3,8 εκατομμύρια δίτροχα.
Για να κάνετε τον υπολογισμό, οι 120 χιλιάδες δίτροχα που βγαίνουν από τη γραμμή παραγωγής της Mahindra, την καθιστούν μεγαλύτερη εταιρία από την BMW, που παράγει κοντά στις 100 χιλιάδες δίτροχα τον χρόνο.
Τι βάλθηκε λοιπόν τώρα να κάνει η Mahindra, που μοιάζει να ακολουθεί τα πρώτα βήματα του Soichiro Honda το ’60, όσον αφορά στην προώθηση της εταιρίας: ξεκινάει από το παγκόσμιο πρωτάθλημα ταχύτητας και μετά περνάει στην αμερικανική αγορά. Βλέποντας τη δυναμική στην αγορά από την Άνοιξη του 2014 θα λανσάρει στις πολιτείες της Καλιφόρνια, Φλόριδα, Όρεγκον και Βιρτζίνια ένα ολοκαίνουργιο, αισθητικά τολμηρό ηλεκτρικό σκούτερ που ονομάζεται Genze STS. Η τιμή του θα είναι κοντά στα 2.200 ευρώ.
Το συγκεκριμένο design και η άφθονη χρήση πλαστικών υλικών δίνει στο μοντέλο χαμηλή τιμή, ενώ τα αρχικά STS, σημαίνουν Single Track Shuttle, εννοώντας ο ποιητής ότι το σκούτερ προορίζεται για καθημερινή, προσωπική μετακίνηση. Η τελική του Genze STS φτάνει τα 50 χιλιόμετρα την ώρα.
Σέλα και δάπεδο είναι επίπεδα, μεγαλώνοντας τον χώρο, κι αντί να υπάρχει χώρος κάτω από τη σέλα, οι σχεδιαστές επιλέγουν να τοποθετήσουν ένα μεγάλο καλάθι/“λεκάνη” στη θέση της σέλας του συνεπιβάτη. Πρωτότυπο μεν, καθόλου πρακτικό δε, αφού τα αντικείμενα που θα τοποθετούνται μέσα δεν θα έχουν την παραμικρή ασφάλεια. Κάτω από τη σέλα υπάρχει χώρος, με υποδοχή USB για φόρτιση κινητού ή ταμπλέτας.
Κάποιες άλλες ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες είναι το μπροστινό φωτιστικό σώμα LED και η 7ιντση οθόνη αφής που αντικαθιστά το συμβατικό όργανο. Συνεργάζεται με smartphone μέσω Bluetooth, για να ακούς μουσική ή να δουλεύει σαν GPS, επιδεικνύοντας την φόρτιση της μπαταρίας, την αυτονομία, κ.λπ.
Όπως και άλλα ηλεκτρικά σκούτερ η μπαταρία είναι αποσπώμενη και μεταφερόμενη (ζυγίζει 9 κιλά) και μπορεί να φορτιστεί στο σπίτι από κοινή πρίζα. Η μέγιστη αυτονομία είναι 50 χιλιόμετρα, αρκετά για καθημερινή μετακίνηση ενός ατόμου, ενώ υπάρχει και μελλοντική εξέλιξη στις μπαταρίες για να αυξηθεί η αυτονομία.
Το σκούτερ θα κατασκευάζεται στην Silicon Valley, από την Mahindra η οποία είναι γνωστή στις ΗΠΑ για τα αυτοκίνητά και τα ATV της και σαν στόχο με το Genze STS έχει ένα τεράστιο, δυναμικό το κοινό που δεν έχει οδηγήσει ξανά δίτροχο. Μεγάλο στοίχημα έβαλαν οι Ινδοί…