Στα χνάρια του X-ADV
Ήταν σίγουρο ότι αργά ή γρήγορα κάποιος θα ακολουθούσε το παράδειγμα της Honda με το X-ADV και θα παρουσίαζε ένα σκούτερ on-off, για περισσότερη χρήση στην άσφαλτο και λίγη χρήση στο χώμα. Είναι το Lifan LF 150 που μόλις παρουσιάστηκε στην κινεζική αγορά.
Είναι διαρκής η διερεύνηση για την δημιουργία νέων προϊόντων που δεν θα είναι ίδια με τα παλιά, ούτε ίδια με του ανταγωνισμού. Η Honda το πέτυχε και με το παραπάνω με την παρουσίαση του X-ADV 750, μιας σκουτερο-μοτοσυκλέτας που ταυτόχρονα υπενθύμισε το στυλ των ψευδοεντούρο σκούτερ. “Υπενθύμισε” είπαμε; Ναι, γιατί στο παρελθόν υπήρξαν μισο-χωματερά σκούτερ, έστω κι αν αυτό σήμαινε λίγο στυλ και εμφάνιση και λίγο τρακτερωτό λάστιχο. Παραδείγματος χάρη τα Piaggio Typhoon και τα Yamaha BW’s που ήταν και τα πιο δημοφιλή.
Η αισθητική τάση πιθανά να επιστρέψει αφού και το BMW C 400X ακολουθεί την ίδια γραμμή, ενώ κι άλλοι κατασκευαστές δείχνουν ενδιαφέρον στο θέμα. Το σκούτερ της κινεζικής Lifan, το LF150 είναι “γεροδεμένης” εμφάνισης θυμίζοντας καταστάσεις και μοτοσυκλέτες adventure.
Γωνίες και “τετραγωνισμός”, προβολέας “σκληροτράχηλος” και κυρίως το “σήμα κατατεθέν” των adventure μοτοσυκλετών, το ρύγχος πάνω από τον μπροστινό τροχό… έστω και ελάχιστου μεγέθους. Η εταιρία όμως δεν σταματά εκεί.
Οι αναρτήσεις μοιάζουν να έχουν μεγαλύτερες διαδρομές και τα λάστιχα είναι τρακτερωτά, οι τροχοί πρέπει να είναι στις 14-15 ίντσες, αν μαντεύουμε σωστά.
Τα δισκόφρενα σε μπροστινό και πίσω τροχό συνεργάζονται με ABS, τα φώτα είναι LED, αρκετά ψηλή είναι η ζελατίνα που μοιάζει να ρυθμίζεται ως προς το ύψος της. Ψηφιακή οθόνη LCD είναι τα όργανα. Το άλλο όμως ενδιαφέρον είναι ο κινητήρας
Το μοτεράκι του Lifan, το LF150 είναι νέο και υγρόψυκτο, με το ψυγείο να βρίσκεται στον εγκάρσιο άξονα, στη δεξιά άκρη του στροφάλου, η γνωστή διάταξη του κινητήρα του Honda PCX, που έπειτα αντιγράφτηκε από τη Yamaha, Piaggio, SYM. Παράλληλα έχουν γίνει προσπάθειες για μείωση των τριβών των μηχανικών μερών επιτυχγάνοντας έτσι οικονομία στο καύσιμο και περισσότερη αντοχή στο χρόνο.
Μιας και η Lifan έχει παρουσία και στην ευρωπαϊκή αγορά, το σκούτερ πιθανά να βρεί το δρόμο του και προς τα ‘δω, μιας και από πλευράς εμφάνισης και προδιαγραφών δεν είναι καθόλου άσχημο.
Πηγή: www.newmotor.com.cn