Αισθητική εξέλιξη στην κλασική φόρμα της Lambretta
Είναι κρίμα που δεν βλέπουμε αυτά τα όμορφα σκούτερ στην Ελλάδα. Η νέα οικογένεια Lambretta X – με την εταιρία να τα καταφέρνει για άλλη μια φορά περίφημα σχεδιαστικά – περνάει με όρεξη για καινοτομία, ειδικά στο σχεδιαστικό κομμάτι, στην εξέλιξη των κλασικών γραμμών της Lambretta, τοποθετώντας την στο μέλλον
Πιο πολλές γωνίες αντί για καμπύλες σε όλο της το σώμα, φοράει η Lambretta X125 2025, η οποία ομολογουμένως έχει υψηλή τιμή και μάλλον θα δυσκολευόταν ιδιαίτερα στην ελληνική αγορά (βλ. 125 κυβικά) αφού στην Ιταλία κοστίζει 5.000 ευρώ!
Σύμφωνα με τους δημιουργούς της είναι ένα premium σκούτερ που “αντιπροσωπεύει έναν νέο τρόπο κατανόησης της αστικής και μητροπολιτικής κινητικότητας, διατηρώντας την τέλεια ισορροπία μεταξύ κλασικού και μοντέρνου, συνδυάζοντας έναν πρωτοποριακό σχεδιασμό με αιχμηρές γραμμές, αναδεικνύοντας τον μοναδικό χαρακτήρα του με τεχνολογία αιχμής” – ένας κομψός τρόπος να πεις τα αυτονόητα.
Ο κινητήρας της αποδίδει 14,3 ίππους μεν (κοντά στο μέγιστο της κατηγορίας που είναι οι 15) αλλά από την άλλη το σκούτερ ζυγίζει αρκετά, στα 174 kg.
Όμως η νέα Lambretta στοχεύει αλλού, αφού δηλώνει πιστή στις ρίζες της και έτσι συνεχίζει να προσφέρει στους πελάτες της μια γκάμα μοντέλων που αναδεικνύουν τη διαχρονική και εμβληματική σιλουέτα της μάρκας. Αυτήν που μάθαμε από το παρελθόν.
Πιο αναλυτικά, ο κινητήρας της X125 είναι μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος με τέσσερις βαλβίδες και τροφοδοτείται από ηλεκτρονικό ψεκασμό καυσίμου (Bosch).
Η ανακοινώσιμη ισχύς είναι οι 14,3 hp στις 9.500 rpm, με μέγιστη ροπή 11,5 Nm στις 6.250 rpm. Ο κινητήρας συνδυάζεται, φυσικά, με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων CVT.
Η X125 2025 διαθέτει σωληνωτό ατσάλινο πλαίσιο, με το τυπικό σύστημα κινητήρα/ψαλίδι στην οπίσθια ανάρτηση – με ένα αμορτισέρ – τη στιγμή που η μπροστινή ανάρτηση (ιδιαίτερης σχεδίασης) χρησιμοποιεί υστερούντα βραχίονα και δύο αμορτισέρ! Όπως οι Lambretta Li (και όχι μόνο) της δεκαετίας του 1960.
Η διάμετρος των τροχών είναι στις 12 ίντσες μπροστά και πίσω.
Για το φρενάρισμα, η Lambretta χρησιμοποιεί δισκόφρενα διαμέτρου 220 mm, μπροστά και πίσω με την υποβοήθηση ενός συστήματος ABS. Το μεταξόνιο έχει μήκος 1.370 mm και το ύψος σέλας είναι 790 mm.
Για τη σεζόν του 2025, η X125 περιλαμβάνει ένα σύστημα φωτισμού full LED, με το λογότυπο της μάρκας ενσωματωμένο στον γωνιώδη προβολέα που βρίσκεται πάνω στο τιμόνι.
Διαθέτει επίσης έξυπνη εκκίνηση του κινητήρα χωρίς κλειδί. Αξίζει ακόμα να αναφερθεί ο τρόπος με τον οποίο η X125 συνδυάζει ένα κλασικό και μοντέρνο σχεδιασμό σε ένα “ημιψηφιακό” όργανο αναλογικό και ψηφιακό (LCD οθόνη).
Τέλος, πρέπει να αναφέρουμε τη χωρητικότητα του ρεζερβουάρ καυσίμου 7 λίτρων.
Η μάρκα προσφέρει τέσσερις καλαίσθητους χρωματικούς συνδυασμούς: Μαύρο, Λευκό, Γαλάζιο και ένα ιδιαίτερο Σομόν.
Εννοείται ότι θα θέλαμε να δούμε τις Lambretta X125 και στην ελληνική αγορά, αφού πιστεύουμε ότι ένα τέτοιο ιστορικό όνομα θα έπρεπε να εκπροσωπείται, σε μια χώρα που λάτρεψε στο παρελθόν τις Lambretta το ίδιο και ίσως περισσότερο σε πολλές περιπτώσεις, ακόμα κι από τις Vespa!