Με σήμα τον θρυλικό θυρεό
Θα φοράει τα σήματα της ΚΤΜ ή τον θυρεό της Husqvarna το πρώτο ηλεκτρικό σκούτερ παραγωγής της αυστριακής εταιρίας; Θα ρισκάρει η μητρική ΚΤΜ να το βάψει πορτοκαλί και να ξεφύγει από την “Ready to Race” φιλοσοφία της; Ή μήπως θα προτιμήσει το λευκό της Husqvarna για να τονίσει το νέο καινοτομικό της προφίλ, αλλά και να ρίξει το βάρος στην οικολογία-οικονομία σε καθημερινή χρήση πάνω σε ένα σκούτερ; Απ’ ό,τι φαίνεται υπερισχύει η δεύτερη άποψη.
Σταθερά και «συνεπή» είναι τα βήματα της Husqvarna προς τη δημιουργία μιας ηλεκτροκίνητης γκάμας μοντέλων.
Μετά την ανακοίνωση για τα e–bikes, τo e–pilen και τo e–scooter την περασμένη χρονιά, τώρα έχουμε και το concept σε ό,τι αφορά στο τελευταίο. Το όνομα αυτού: Husqvarna Vektorr!
Θα μπορούσε να αποτελεί είδηση επίσης το ότι η Husqvarna θα παρουσιάσει σκούτερ, αλλά αυτό έχει συμβεί στο παρελθόν με τα Glider και Parilla. Το νέο στην προκειμένη περίπτωση είναι ότι πρόκειται για ηλεκτροκίνητο μοντέλο και μάλιστα πολύ εντυπωσιακό, όπως μπορείτε να δείτε και στις επισυναπτόμενες φωτογραφίες.
Η ιστορία μας πάει πίσω στο 2017, όταν ο Stefan Pierer, πρόεδρος της KTM, είχε δηλώσει πως εξετάζει πολύ σοβαρά την ηλεκτροκίνηση και πως είχαν τότε δρομολογηθεί οι προπαρασκευαστικές διαδικασίες για την ανάπτυξη μιας γκάμας e-μοντέλων, στην οποία θα συμπεριλαμβάνονταν και σκούτερ.
Όπως είναι γνωστό η Husqvarna ανήκει στην KTM και προφανώς επιλέχθηκε ως φορέας της πρώτης απόπειρας του ομίλου στα ηλεκτροκίνητο σκούτερ, όταν πέρυσι, ανακοινώθηκε ο «χάρτης» ανάπτυξης της νέας αυτής γκάμας, που περιλάμβανε, επίσης ποδήλατα, μοτοσυκλέτες και πατίνια.
Τώρα λοιπόν γίνεται το επόμενο βήμα του χρονοδιαγράμματος και περνάμε στην αποκάλυψη του concept, με το όνομα Vektorr. Πρόκειται για ένα ηλεκτροκίνητο σκούτερ, σχεδιασμένο από το studio ΚISKA, με εντυπωσιακή εμφάνιση.
Η χωροτοταξία όσον αφορά τους κύριους όγκους, είναι κλασικά … σκουτερίσια, με επίπεδο και χαμηλό πάτωμα, ψηλή ποδιά και μεγάλης επιφανείας τμήμα κάτω από την σέλα.
Μπροστά έχει τοποθετηθεί μονόμπρατσο σύστημα ενώ λίγο πιο πάνω, ο στρογγυλός προβολέας με το χαρακτηριστικό χώρισμα στη μέση και την στεφάνη από DRL, όπως στα Svartpilen, Vitpilen, αλλά και Norden που ετοιμάζεται, προσδίδει εταιρική ταυτότητα.
Πέραν της τελικής ταχύτητας στα 45 km/h και της αυτονομίας στα 95 χιλιόμετρα, η Husqvarna δεν έχει δώσει καμία άλλη πληροφορία ούτε και τεχνικά χαρακτηριστικά.
Πάντως, οι τιμές αυτονομίας και τελικής, συμπίπτουν με αυτές του ηλεκτροκίνητου σκούτερ Chetak της Bajaj και δεδομένου του ότι δεν είναι κρυφό ότι η Pierer Mobility (ΚΤΜ, Ηusqvarna, Gas Gas) και η ινδική Bajaj (στην οποία ανήκει το 49% της ΚΤΜ) θα συνεργάζονταν και θα εξέλισσαν από κοινού ηλεκτροκίνητα δίτροχα, δεν αποκλείεται το Vektorr να είναι βασισμένο σε αυτή την πλατφόρμα.
Το Husqvarna Vektorr αναμένεται να μπει στην παραγωγή το 2022.