fbpx

HONDA SH 150i, 2020: Επίσημη πλήρης παρουσίαση

 Νέα σελίδα, νέα εποχή

Ο ερχομός του νέου Honda SH150i προδιαγραφών Euro5 είναι γεγονός. Ακολουθεί η επίσημη πλήρης παρουσίαση όπως και η ανακοίνωση τιμής των τριών εκδόσεων που διατίθενται στην ελληνική αγορά.

Από τα αγαπημένα σκούτερ της Ιταλικής αγοράς – με πωλήσεις που έφτασαν σχεδόν τις 11.500 μονάδες το 2018 – το μοντέλο του 2020 είναι πλήρως μεταμορφωμένο.

Το πιο λεπτό, αισθητικά ανανεωμένο σώμα και το νέο πλαίσιο παρέχουν πάνω από 50% περισσότερο αποθηκευτικό χώρο.

Η εξελιγμένη γεωμετρία βελτιώνει την οδική συμπεριφορά και την άνεση. Ο νέος, τετραβάλβιδος κινητήρας επιταχύνει ταχύτερα, είναι πιο γρήγορος στις υψηλές στροφές και καταναλώνει λιγότερο καύσιμο, ενώ πληροί τις προδιαγραφές Euro5.

Παράλληλα διαθέτει το σύστημα traction control Honda Selectable Torque Control (HSTC) στον στάνταρ εξοπλισμό.

Μέλος της οικογένειας SH που απαριθμεί εκατομμύρια πωλήσεις, με ιδρυτή το SH50 το οποίο κυκλοφόρησε το 1984, το τετράχρονο SH150 εμφανίστηκε για πρώτη φορά στην Ευρωπαϊκή αγορά το 2001.

Έκτοτε και για 15 χρόνια κατάφερε, αθόρυβα αλλά σταθερά, να φέρει σε πέρας την αποστολή του προσφέροντας απολαυστικές και απροβλημάτιστες μετακινήσεις με στυλ, και να εξελιχθεί σε ένα από τα δημοφιλέστερα σκούτερ της Γηραιάς Ηπείρου.

Εκείνο το πρώτο σκούτερ εισήγαγε τη συνταγή της επιτυχίας: έναν οικονομικό όσο και ζωηρό κινητήρα και ευέλικτη όσο και ασφαλή συμπεριφορά, στην πόλη και τον αυτοκινητόδρομο, χάρη στη σταθερότητα που εξασφαλίζουν οι τροχοί των 16 ιντσών. Και όλα αυτά με μία εμφάνιση που εκπέμπει φινέτσα και πολυτέλεια.

Διαθέτοντας σύστημα ψεκασμού PGM-FI από το 2005, τα τελευταία 14 χρόνια το SH150i  έφτασε να θεωρείται κορυφαίο στις αστικές μετακινήσεις, συνδυάζοντας ιδανικά στυλ, αξιοπιστία, οικονομία και εξαιρετική χρηστικότητα.

Ιστορία, παρελθόν

Η ιστορία του μοντέλου χαρακτηρίζεται από αδιάκοπη, προσεκτική εξέλιξη η οποία αντανακλά τις εξελισσόμενες ανάγκες και προσδοκίες των αναβατών καθώς και την επιθυμία της Honda να τους προσφέρει πάντα μία καλύτερη έκδοση του δικού τους SH.

To 2013, το SH φόρεσε τον κινητήρα χαμηλών τριβών eSP (enhanced Smart Power) με τεχνολογία Idling Stop, αυξάνοντας την ισχύ και βελτιώνοντας την οικονομία καυσίμου.

Το 2017 ανανεώθηκε αισθητικά με πιο σμιλεμένες γραμμές, τεχνολογία φώτων LED μπροστά/πίσω και την προσθήκη του Honda Smart Key.

Τώρα, για το 2020 το SH150i (που κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Honda στην πόλη Atessa της Ιταλίας – και θεωρείται ιδιαίτερα δημοφιλές στην Ιταλική αγορά λόγω νομοθεσίας που απαγορεύει την κυκλοφορία μοτοσυκλετών 125cc στους αυτοκινητόδρομους) –  είναι ένα ριζικά ανανεωμένο σκούτερ.

Συνεχίζοντας την ένδοξη ιστορία των προκατόχων του, το νέο  SH150είναι ταχύτερο, κομψότερο, πιο άνετο, πιο εύχρηστο και εξίσου οικονομικό από απόψεως τιμής αγοράς και λειτουργικού κόστους. Άλλωστε δεν θα μπορούσε να είναι οτιδήποτε λιγότερο από ένα SH.

Κάνοντάς το καλύτερο

Η βελτίωση του SH150δεν είναι εύκολος στόχος – έχει αναδειχτεί σε αγαπημένο σκούτερ της Ευρωπαϊκής αγοράς για συγκεκριμένο λόγο.

Αλλά αυτή ήταν η αποστολή των μηχανικών εξέλιξης της Honda, επομένως ένα καλό σημείο εκκίνησης θα ήταν να αυξήσουν την ισχύ, τη ροπή και την απόδοση μέσω του νέου τετραβάλβιδου κινητήρα eSP+ προδιαγραφών EURO5. Η προσθήκη του HSTC θα εξασφάλιζε επίσης πρόσθετη ξεγνοιασιά σε κάθε ιδιοκτήτη.

Το ανασχεδιασμένο πλαίσιο απελευθερώνει πρόσθετο αποθηκευτικό χώρο (με ενσωμάτωση θύρας USB) και η βελτιστοποίηση της πίσω ανάρτησης αυξάνει την άνεση.

Το πολυτελές νέο σώμα και το στιλάτο, χαρακτηριστικό εμπρός τμήμα αναδεικνύουν το SH150i. Όλα τα φώτα είναι τεχνολογίας LED και υποστηρίζονται από ανανεωμένα όργανα LCD.

Το Honda SH150i διατίθεται στην ελληνική αγορά σε τρεις εκδόσεις:

  • Στάνταρ SH150i χωρίς αξεσουάρ – 3.950 €
  • SH150i με μπαγκαζιέρα Smart top box– 4.250 €
  • SH150i με μπαγκαζιέρα Smart top box, χούφτες και ζελατίνα – 4.590 €

Διατίθεται στους εξής χρωματισμούς:

  • Pearl Nightstar Black (Mαύρο)
  • Pearl Cool White (Λευκό)
  • Timeless Gray Metallic (Ασημί μεταλλικό)
  • Pearl Splendor Red (Βυσσινί μεταλλικό)

Βασικά σημεία:

  • Ανανεωμένης εμφάνισης SH150i με σήμα κατατεθέν το επίπεδο πάτωμα και τους 16άρηδες τροχούς
  • Συνολικός αποθηκευτικός χώρος 28κάτω από τη σέλα
  • Θύρα USB
  • Όλα τα φώτα είναι τεχνολογίας LED με νέα όργανα LCD

Αρμονία’ και ‘δυναμισμός’ ήταν οι δύο έννοιες που καθόρισαν τη στιλιστική κατεύθυνση της κομψής, ενιαίας σχεδίασης του SH150i, ενώ ο συνδυασμός τους ενίσχυσε την αίσθηση πολυτέλειας.

Η μπροστινή όψη το κάνει να ξεχωρίζει άμεσα – ο προβολέας ( που σχηματίζει ένα “Η” από λυχνίες LED και εδράζεται στο φέριγκ/ποδιά) παράγει μια κεντρική δέσμη και δύο περιφερειακές, ενώ τα φώτα στάθμευσης εδράζονται πάνω στο τιμόνι.

Το νέο 150άρι είναι ένα αντιπροσωπευτικό SH, επομένως η φινέτσα συνδυάζεται με την πρακτικότητα. Το συνολικό συμπαγές σχήμα, το επίπεδο πάτωμα και η όρθια θέση οδήγησης (σημαντικό για ευελιξία, έλεγχο και ορατότητα στην κυκλοφορία της πόλης) είναι χαρακτηριστικά στοιχεία στην εμφάνιση του SH.

Λιγότερο εμφανή είναι τα εξτρά-πρόσθετα 10αποθηκευτικού χώρου κάτω από τη σέλα που προστίθενται στην υπάρχουσα χωρητικότητα των 18L, αρκετή για τη μεταφορά ενός κράνους fullface. Περιλαμβάνεται επίσης ένα σημείο φόρτισης USB.

Η επίπεδη σέλα προσφέρει σωστή στήριξη χαρίζοντας ελευθερία κινήσεων ενώ το μελετημένο σχήμα της και το λεπτό αφρώδες επιτρέπουν στον αναβάτη να πατάει με σιγουριά στο έδαφος.

Επειδή πολλές διαδρομές στην πόλη γίνονται με συνεπιβάτη, υπάρχει άφθονος χώρος για δύο: τα αναδιπλούμενα μασπιέ αλουμινίου κουμπώνουν όταν δεν χρησιμοποιούνται και προσφέρουν στήριξη στα πόδια του συνεπιβάτη ακόμη και στο φρενάρισμα.

Το πίσω φως είναι τεχνολογίας LED με χρωμιωμένο πλαίσιο, ασορτί με το εμπρός, και ο νέος πίνακας οργάνων LCD περιλαμβάνει όλες τις προειδοποιητικές λυχνίες – όπως Smart KeyHSTC/ABS και λειτουργία Idling Stop – τοποθετημένες με τάξη γύρω από ένα κεντρικό ψηφιακό ταχύμετρο/χιλιομετρητή. Όλες οι λειτουργίες του πίνακα μεταφέρονται μέσω διακοπτών A/στο αριστερό γκριπ.

Το έξυπνο κλειδί (Smart Key) του SH150αρκεί να βρίσκεται στην τσέπη του αναβάτη χωρίς να χρειάζεται ο ίδιος να το βάζει στο διακόπτη, στην κλειδαριά της σέλας και της τάπας βενζίνης. Το κλειδί διαθέτει δύο πλήκτρα για την έξυπνη λειτουργία on/off και τη λειτουργία “answer back”, η οποία ενεργοποιεί τα φλας από μακριά για καλύτερη αναγνώριση.

Με το Smart Key στην τσέπη αρκεί να πιέσεις τον κεντρικό διακόπτη για να ξεκλειδώσει το τιμόνι και να πάρει μπροστά ο κινητήρας, ενώ από δύο ακόμα διακόπτες μπορείς να ξεκλειδώσεις την τάπα καυσίμου και τη σέλα. Ο διακόπτης φωτίζεται με μπλε χρώμα όταν τον πιέζεις ή όταν πιέσεις το κουμπί “answer back” στο Smart Key.

Κινητήρας

  • Νέος, τετραβάλβιδος κινητήρας 157 cc, που προσφέρει αυξημένη ισχύ και ροπή με μειωμένη κατανάλωση
  • Σύστημα Honda Selectable Torque Control (HSTC)
  • Προδιαγραφών EURO5, με Idling Stop και τεχνολογίες χαμηλών τριβών

Ο νέος, υγρόψυκτος, τετραβάλβιδος κινητήρας 157cc eSP+ (‘enhanced Smart Power’) του SH150προσφέρει βελτιωμένη επιτάχυνση, υψηλότερη τελική ταχύτητα και πιο οικονομική λειτουργία από τον διβάλβιδο που αντικαθιστά.

Η μέγιστη ισχύς των 16,6 ίππων (12.4kW) αποδίδεται σε 250rpm υψηλότερες στροφές, στις 8.500rpm (από 10,9kW @ 8,250rpm) με τη ροπή των 14,9Nm στις 6.500rpm (13.9Nm @ 7.000rpm). Οι δυναμικές καμπύλες ισχύος και ροπής απεικονίζουν πόσο ισχυρότερος είναι ο νέος κινητήρας  από τις 4.000rpm μέχρι τις 10.000rpm.

Η κατανάλωση καυσίμου (χωρίς ενεργοποιημένο Idling Stop) κυμαίνεται από 42,0km/– 44.7km/l (WMTC mode). Και κάτι εξίσου σημαντικό για τους ιδιοκτήτες και για ένα σκούτερ που θα περνά τον περισσότερο χρόνο του σε αστικό περιβάλλον: ο κινητήρας του SH150i είναι προδιαγραφών EURO5.

Τα επιτρεπόμενα όρια εκπομπών ρύπων όπως μονοξείδιο του άνθρακα, υδρογονάνθρακας και οξείδια του αζώτου, σύμφωνα με το EURO5 μειώνονται δραστικά σε σύγκριση με τα αντίστοιχα του EURO4.

Μία πρόσθετη τεχνολογία που αυξάνει τη σιγουριά του αναβάτη ειδικά σε βρεγμένη άσφαλτο, είναι το Honda Selectable Torque Control (HSTC), που λειτουργεί στο παρασκήνιο για έξυπνη διαχείριση της πρόσφυσης στον πίσω τροχό.

Μία ενδεικτική λυχνία αναβοσβήνει στον πίνακα οργάνων όταν το HSTC μειώνει ενεργά την ολίσθηση του πίσω τροχού, ενώ το σύστημα μπορεί να απενεργοποιείται πλήρως.

Οι διαστάσεις του κινητήρα είναι πιο υπερτετράγωνες πλέον με μεγαλύτερη διάμετρο εμβόλου 60mm και κοντύτερη διαδρομή στροφάλου 55.5mm (από 58/57.9mm), ώστε να δημιουργείται χώρος και για την τετραβάλβιδη κεφαλή.

Αυξημένη είναι και η συμπίεση, με λόγο 12:1 από 10,6:1, ενώ οι μικρές διαστάσεις και η χωροταξία του κινητήρα συγκεντρώνουν τις μάζες χαμηλά.

Το ψυγείο, αντί να τοποθετείται στο εμπρός τμήμα του σκούτερ ενσωματώνεται στο πλάι του κινητήρα, για μία απλή, ελαφριά διάταξη, ενώ ο αποδοτικός πυρήνας επιτρέπει τη χρήση ενός πολύ συμπαγούς, ελαφρού ανεμιστήρα ψύξης.

Στο εσωτερικό του κινητήρα έχουν εφαρμοστεί τεχνολογίες χαμηλών τριβών: το χιτώνιο του κυλίνδρου διαθέτει μικροσκοπικές εγκοπές στην εξωτερική του επιφάνεια για τον περιορισμό της κατανάλωσης λαδιού και τη βελτίωση της ψύξης ενώ ο κύλινδρος είναι offset, σε απόκλιση (σε σχέση με το κέντρο του στροφάλου) για περιορισμό των τριβών στο ελάχιστο.

Μειωμένες είναι και οι τριβές της μετάδοσης χάρη στη χρήση τριών κύριων ρουλεμάν, τα οποία είναι σχεδιασμένα με γνώμονα τα ακριβή φορτία που μπορεί να δεχτεί έκαστο.

Μια βασική τεχνολογία οικονομίας καυσίμου που περιλαμβάνεται στο SH150i είναι το γνωστό μας Idling Stop, που λειτουργεί μέσω ενός διακόπτη στο δεξί γκριπ και, όταν είναι ενεργοποιημένη, διακόπτει αυτόματα τη λειτουργία του κινητήρα μετά από τρία δευτερόλεπτα στο ρελαντί και τον επανεκκινεί αμέσως μόλις ο αναβάτης ανοίξει το γκάζι.

Η λειτουργία του Idling Stop είναι πολύ διακριτική χάρη σε ένα σύστημα που επαναφέρει αυτόματα τον στροφαλοφόρο σε γωνία πριν το χρόνο της εισαγωγής, ενώ ένας μηχανισμός αποσυμπίεσης περιορίζει την αντίσταση του στροφάλου κατά την επανεκκίνηση.

Η ηλεκτρική μίζα ACG λειτουργεί χωρίς τη χρήση συμβατικού μοτέρ και γραναζιών.

Πλαίσιο

  • Νέο, υψηλής αντοχής σωληνωτό πλαίσιο που προσφέρει περισσότερο αποθηκευτικό χώρο
  • Βελτιστοποιημένη λειτουργία πίσω ανάρτησης αυξάνει το επίπεδο άνεσης
  • Εμπρός και πίσω τροχοί 16 ιντσών προσφέρουν σιγουριά και αυτοπεποίθηση

Δύο ήταν οι βασικοί στόχοι για την επανασχεδίαση του πλαισίου του SH150i: αυξημένος αποθηκευτικός χώρος και βελτιωμένη άνεση.

Στο νέο, υψηλής αντοχής σωληνωτό πλαίσιο τύπου ραχοκοκαλιάς, το ρεζερβουάρ  των 7L τοποθετείται κάτω από το δάπεδο (και όχι κάτω από τη σέλα όπως παλιότερα) κάτω από τα πόδια του αναβάτη, που απελευθερώνει πρόσθετο αποθηκευτικό χώρο 10L.

Το μεταξόνιο είναι μακρύτερο κατά 10mm στα 1.350mm με τη γωνία κάστερ και το ίχνος τροχού στα 26°/85.2mm αντίστοιχα. Το ύψος της σέλας παραμένει στα 799mm, ενώ το βάρος με όλα τα υγρά μειώθηκε κατά 400g, στα 134,1kg.

Για λόγους οδηγικής άνεσης, η γωνία έδρασης του κινητήρα και της πίσω ανάρτησης έχουν βελτιστοποιηθεί, έτσι ώστε να μειωθεί η ροπή στρέψης των βάσεων του κινητήρα και να φιλτράρονται καλύτερα οι ανωμαλίες του οδοστρώματος.

Οι ελαφρές ζάντες 16 ιντσών από χυτό αλουμίνιο ανέκαθεν ήταν το μυστικό του SH150για σταθερότητα και ασφαλές κράτημα σε διαφορετικά οδοστρώματα.

Χρησιμοποιούνται τα tubeless ελαστικά City Grip της Michelin, με διαστάσεις 100/80-16 μπροστά και 120/80-16 πίσω.

Τα πίσω αμορτισέρ διαθέτουν ρύθμιση προφόρτισης του ελατηρίου σε 5 θέσεις και η διαδρομή της ανάρτησης είναι 83mm.

Το τηλεσκοπικό πιρούνι των καλαμιών 33mm εξασφαλίζει καλό κράτημα και έχει ρυθμιστεί έτσι ώστε να προσφέρουν σωστό έλεγχο στον αναβάτη.

Το ABS είναι στάνταρ και τα εμπρός/πίσω φρένα αποτελούνται από δίσκους 240mm, με 3-πίστονη δαγκάνα μπροστά και μονοπίστονη στον πίσω τροχό.

Αξεσουάρ

Εκτός από την απλή μπαγκαζιέρα (top box), διατίθεται Smart top box – που λειτουργεί με το Smart Key – και το κιτ ανοίγματος που μπορούν να τοποθετηθούν εκ των υστέρων.

Διατίθεται επίσης ανασχεδιασμένη υψηλή ζελατίνα και χούφτες για βελτιωμένη προστασία από τις καιρικές συνθήκες.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Τύπος Υδρόψυκτος, 4-χρονος 1ΕΕΚ (SOHC)
Κυβισμός (cm³) 156,9
Αρ. βαλβίδων ανά κύλινδρο 4
Διάμετρος  Διαδρομή (mm) 60 x 55.5
Σχέση Συμπίεσης 12.0:1
Μέγιστη Ισχύς 12.4kW/8.500rpm
Μέγιστη Ροπή 14.9Nm/6.500rpm
Χωρητικότητα κάρτερ λαδιού 1L
ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑΣ
Τροφοδοσία Ηλεκτρονικός ψεκασμός PGM-FI
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ καυσίμου 7L
Κατανάλωση καυσίμου 44.7km/litre
ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Μίζα Ηλεκτρική
Χωρητικότητα μπαταρίας 12V7Ah
Ισχύς ACG 670w/5,000rpm
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Τύπος Συμπλέκτη Αυτόματος, φυγοκεντρικός
Τύπος κιβωτίου CVT
Τελική Μετάδοση Ιμάντας V
ΣΚΕΛΕΤΟΣ
Τύπος Ατσάλινος Σωληνωτός Τύπου Ραχοκοκαλιάς
ΠΛΑΙΣΙΟ
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ) 2.090mm x 730mm x 1.130mm
Μεταξόνιο 1.350mm
Γωνία κάστερ 26°
Ίχνος τροχού 85,2mm
Ύψος σέλας 799mm
Απόσταση από το έδαφος 145mm
Βάρος 134.1kg
Ακτίνα στροφής 2.05m
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Μπροστά Τηλεσκοπικό πιρούνι 33mm
Πίσω Διπλά αμορτισέρ με προ-φόρτιση ελατηρίου
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντα μπροστά 16M/C x MT2.50
Ζάντα πίσω 16M/C x MT2.75
Ελαστικό μπροστά 100/80-16 inch
Ελαστικό πίσω 120/80-16 inch
ΦΡΕΝΑ
Σύστημα ABS 2-κάναλο
ΟΡΓΑΝΑ & ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ
Όργανα Honda Smart Key, θύρα USB
Προβολέας εμπρός LED
Πίσω φως LED

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ