Ένα σκούτερ για το πορτμπαγκάζ!
To γνωρίζουν και οι πέτρες: οι καιροί έχουν δυσκολέψει. Και οι δύσκολοι καιροί θέλουν και δραστικές λύσεις. Η Honda το ξέρει πολύ καλά αυτό και για αυτό δουλεύει συνεχώς πάνω στην οικονομία και μάλιστα βάζοντας στην εξίσωση κι ένα ακόμα συστατικό. Την εξυπνάδα.
Στις αρχές της δεκαετίας του ’80 η Honda είχε βγάλει στην παραγωγή ένα πολύ περίεργο σκουτεράκι, που μπορεί να μην ήταν τόσο όμορφο, όσο ήταν πανέξυπνο σε σχεδίαση.
Το όνομά του ήταν Motocompo και χάρη στο μικρό του μέγεθος μπορούσε να χωρέσει στο πορτμπαγκάζ ακόμα κι ενός μικρού αυτοκινήτου.
Η εταιρία μάλιστα είχε προτιμήσει συγκεκριμένα αυτοκίνητα, τα όχι τόσο γνωστά στην Ευρώπη, Honda City και Honda Today, που κυκλοφορήσαν την ίδια εποχή στην Ιαπωνία και είχαν πορτμπαγκάζ ειδικά σχεδιασμένα για να φιλοξενούν το Motocompo.
Τα αυτοκίνητα της Honda σε συνδυασμό με το Motocompo, πρότειναν έναν τελείως διαφορετικό τρόπο μετακίνησης με τέσσερις και δύο τροχούς, που άλλαζε την καθημερινότητα του χρήστη, βελτιώνοντας την σε μεγάλο βαθμό.
Στόχος της Honda ήταν παράλληλα να προτείνει σε ένα αυτοκινητιστικό κοινό και τους δύο τροχούς ως λύση.
Η ιδέα δεν στέφθηκε με επιτυχία, όσον αφορά στο Motocompo δηλαδή, γιατί τα City και Today τα πήγαν μια χαρά.
Το τετραγωνισμένο μικρό, δίχρονο, 50άρι σκούτερ που κατασκευάστηκε από το 1981 μέχρι το 1983 κατάφερε να πουλήσει συνολικά 53.369 μονάδες, κι έτσι η παραγωγή σταμάτησε στα τρία μόλις χρόνια.
Με διαστάσεις 1185 mm μήκος, 240 mm πλάτος και 540 mm ύψος το Motocompo “ενσωμάτωνε” μέσα του τα μαρσπιέ, δίπλωνε το τιμόνι, “εξαφάνιζε” τη σέλα του.
Η Honda σήμερα φαίνεται να είναι έτοιμη να αναγεννήσει το ιστορικό αυτό σκούτερ του ’80 και να επαναφέρει την ιδέα του σκούτερ-για πορτμπαγκάζ.
Το πρωτότυπο που παρουσιάζουμε, το νέο Motocompo μπορεί να εξελιχθεί σε επιτυχία πλέον, αφού οι καιροί έχουν αλλάξει… δραματικά.
Την ιδέα ενός μικρού σκούτερ που μεταφέρεται σε αυτοκίνητο επαναφέρεται στο προσκήνιο με το νέο “πιο διαστημικό” Motocompo. H Honda είχε ξαναπαρουσιάσει παρόμοια δίτροχα στο παρελθόν με μοντέλα όπως τα ηλεκτρικά e-Dax και e-NSR το 2001, χωρίς όμως να περάσουν στην παραγωγή.
Το νέο Motocompo είναι πολύ πιο εξελιγμένο, με μεγαλύτερο κινητήρα και βάρος, αλλά δεν έχει αλλάξει καθόλου, όσον αφορά στη φιλοσοφία του, που παραμένει ίδια. Ναι, δεν θα ήταν κακή ιδέα να “επανερχόταν” το Motocompo στην παραγωγή, 30 χρόνια απουσίας είναι αρκετά…