fbpx

YΑΜΑΗΑ TTX 115i: ΦΤΙΑΓΜΕΝΟ ΓΙΑ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΕΣ

Ψευδοεντούρο σκούτερ

Ένα scooter “για τα χώματα της Ταϊλάνδης” παρουσίασε η Yamaha στην πρόσφατη έκθεση δικύκλων της Μπανγκόκ, με ψηλό μπροστινό φτερό και επιθετική “εντουράδικη” αισθητική που ονομάζεται Yamaha TTX 115i. Παράλληλα εμφανίστηκε – μόνο για την έκθεση – και το alter ego του ΤΤΧ, το πρωτότυπο “σκούτερ του Indiana Jones”, που φοράει καμουφλάζ και τρακτερωτά λάστιχα, και ονομάζεται Yamaha TTX 115i Adventure.

Yamaha TTX 115i: Ταιριάζει σε όλες τις αστικές φυλές

Τα “χωματερά” μοντέλα είναι μια μόδα που πέρασε μάλλον ξώφαλτσα από τον χώρο των scooter, μετά τα μέσα της δεκαετίας του ’90, με εκπρόσωπους τους σήμερα στην αγορά τα Yamaha BW’s 125 και Piaggio Typhoon 125.

Πρόσφατα στην Ευρώπη η κατηγορία των mega ή super enduro, που ξεκίνησε με την εμπορική επιτυχία του BMW R1200GS, επεκτείνεται, με όλες τις εταιρίες να προσπαθούν να δημιουργήσουν έναν άξιο ανταγωνιστή. Από το Triumph Tiger Explorer 1200, το Yamaha Super Ténéré 1200, το Honda Crosstourer 1200, αλλά και το τετρακύλινδρο Kawasaki Versys 1000. Το όνομα Adventure και τη χάρη της κατηγορίας δανείζεται το πρωτότυπο Yamaha-κι.

Όμορφος προβολέας και στοπ, μικρός αποθηκευτικός χώρος

Το Yamaha TTX 115i, που είναι το μοντέλο παραγωγής, έχει εμφάνιση που υπογραμμίζεται από το ψηλό φτερό μπροστά και τον ευμεγέθη προβολέα.

Το πρόβλημα είναι, ότι το απλό ΤΤΧ παραγωγής ωχριά μπροστά στο “φτιαγμένο” Adventure, αφού το τελευταίο διαθέτει, πέρα από το καμουφλάζ, προστατευτικές χούφτες στο τιμόνι, μπαγκαζιέρες/κουτιά, τρακτερωτά λάστιχα, 2 έξτρα προβολάκια και ένα ακόμα πιο “άγριο” φτερό στον μπροστινό τροχό.

Yamaha TTX 115i Adventure: Καλοφτιαγμένο, αλλά μόνο για την έκθεση

Ανάποδο πιρούνι μπροστά για το “ψηλωμένο” σκούτερ

Οι αναρτήσεις του Adventure είναι μεγαλύτερης διαδρομής, το πιρούνι ανεστραμμένο, τα αμορτισέρ πίσω είναι λαδιού/αερίου, ενώ υπάρχει έξτρα ψαλίδι απέναντι από τον κινητήρα στη δεξιά πλευρά, για ενίσχυση της ανάρτησης. Η εξάτμιση έχει ανέβει ψηλά, ενώ έχει αυξηθεί και η απόσταση από το έδαφος.

Προστατευτικά σίδερα καλύπτουν το μπροστινό του μέρος. Το πλαίσιο είναι ενισχυμένο, ενώ ανάμεσα στα πόδια του αναβάτη μια σωλήνα/γέφυρα βοηθάει την εγκάρσια ακαμψία του συνόλου. Όλα αυτά το κάνουν το Αdventure να φαίνεται και να είναι πιο “ανθεκτικό”, έτοιμο για τους χωματόδρομους της Ταϊλάνδης. Το πιθανότερο είναι βέβαια να μείνει “μοντέλο έκθεσης” και μόνο.

Το ΤΤΧ 115i παραγωγής είναι πιο ήπιο σε εμφάνιση και προορίζεται για κίνηση στην πόλη

Το Yamaha TTX 115i παραγωγής διαθέτει έναν μονοκύλινδρο τετράχρονο κινητήρα, με 1ΕΕΚ και 2 βαλβίδες. Ο ψεκασμός ονομάζεται Yamaha Mixture Jet-Fuel Injection (YMJET-FI), και πρόκειται για τεχνολογία ηλεκτρονικού ψεκασμού που είναι παρεμφερής με την PGM-FI της Honda.

Ο κυβισμός του είναι 113 κ.εκ. Οι τροχοί είναι 14 ιντσών και το βάρος στα 99 κιλά. Το ύψος σέλας βρίσκεται στα 78 εκατοστά και το ντεπόζιτο χωράει 4,8 λίτρα.

Πέντε διαφορετικοί χρωματισμοί και εκδόσεις του ΤΤΧ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ