Η δουλειά δεν είναι ντροπή
Ένας εργατάκος που δεν ντρέπεται καθόλου για το χαμαλίκι που διεκπεραιώνει κάθε μέρα, επτά μέρες την εβδομάδα, όλο το χρόνο. Το “εργατικό” σκούτερ της Yamaha λέγεται Gear και είναι ειδικά διαμορφωμένο ώστε να μπορεί να μεταφέρει μικρά φορτία. Ειδικά σχεδιασμένο για την ιαπωνική αγορά, όπου διατίθεται κατ’ αποκλειστικότητα.
Δεν τα έχουμε εμείς αυτά εδώ. Εννοούμε τα Yamaha Gear 50, γιατί ότι τύπου cargo σκούτερ κατάφεραν να φτάσουν στις ακτές μας και έγιναν κι επιτυχία κιόλας.
Eίναι αυτό το οξύμωρο σχήμα που κατατρέχει τους καταναλωτές αυτού του τόπου, τους πελάτες που δεν ξέρουν πολλές φορές τι θέλουν, τι επιθυμούν, τι έχουν ανάγκη και τι χρειάζονται.
Βλέπεις για παράδειγμα οικογενειάρχη μεσοαστό που πηγαίνει κάθε πρωί σχολείο τα τρία του παιδιά με δίπορτο σπορ αυτοκίνητο, ενώ στην πραγματικότητα αυτό που χρειάζεται είναι σαφώς ένα οικογενειακό στέισον βάγκον.
Μα τι λέτε τώρα, χωρίς σπορ αυτοκίνητο ο Έλληνας δεν μπορεί. Με σκούτερ που έχει σχάρες μπροστά και πίσω πως θα βγεις στο δρόμο; Κι όταν η ανάγκη γίνεται πραγματική ανάγκη, τότε ξαφνικά εμφανίζεται το σκούτερ για μεταφορές μικρών δεμάτων και φορτίων.
Στην Ιαπωνία τέτοια συμπλέγματα δεν υπάρχουν, αφού εδώ και παραπάνω από 60 χρόνια κυκλοφορούν “επαγγελματικά δίτροχα”. Για την ακρίβεια το Honda Super Cub, το γνωστό μας παπί, το πιο πετυχημένο δίτροχο όλων των εποχών με παραπάνω από 100 εκατομμύρια πωλήσεις (και άλλες τόσες από τις εταιρίες που το αντέγραψαν) δημιουργήθηκε σαν “επαγγελματικό”.
Γι’ αυτό και ο κύριος Honda επέμενε να έχει ημιαυτόματο σασμάν για είναι ελεύθερο το αριστερό χέρι του αναβάτη, για να να σταματάει χωρίς να πατάει συμπλέκτη και να κάνει δουλειές.
Το σκούτερ που παρουσιάζουμε σήμερα, το Yamaha Gear 50, είναι κομμένο και ραμμένο για αυτή τη δουλειά. Είναι Heavy Duty, είναι βαρέως τύπου, έτοιμο για τρελές μεταφορές μέσα στα χαοτικά, πνιγμένα στην κίνηση κέντρα γιαπωνέζικων πόλεων.
Η αυτόματη μετάδοση των σκούτερ είναι βάλσαμο για τους επαγγελματίες, ενώ το ίδιο ισχύει για το επίπεδο πάτωμα, τη σχάρα μπροστά και το μεγάλο χώρο φόρτωσης, πίσω στην ουρά.
Αυστηρά μονόσελα τα επαγγελματικά σκούτερ της Ιαπωνίας, με ταμπούρα μπροστά και πίσω αφού οι ταχύτητες είναι χαμηλές έτσι κι αλλιώς. Το κοντέρ να φαναστείτε του Gear τελειώνει στα 60 km/h. Είναι πενηντάρι τετράχρονο, τεσσάρων ίππων, είναι πολύ χαμηλό με τροχούς 10 ιντσών.
Στον εξτρά εξοπλισμό το σκούτερ της Yamaha μπορεί να διαθέτει (εκτός από το κεντρικό και πλάγιο στάντ) μια πατέντα που λέγεται Parking Stand και μοιάζει σαν δεύτερο διπλό σταντ και λειτουργεί σαν φρένο-σταθεροποιητής του σκούτερ, χωρίς να ανεβαίνει το σκούτερ πάνω στα πόδια του!
Το βάρος του Yamaha Gear 50 είναι στα 100 κιλά και ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί πέρα από την γεροδεμένη κατασκευή (δείτε για παράδειγμα τις ζάντες) και το ενισχυμένο πλαίσιο και στο κόψιμο του τιμονιού που φτάνει τις 50 μοίρες δεξιά-αριστερά.
H τιμή του Gear στην Ιαπωνία φτάνει στην ακριβότερη και πιο εξοπλισμένη έκδοση τα 1.970 ευρώ. Να πως πήγαν μπροστά οι Ιάπωνες…