Μια καλή χρονιά η περσυνή
Οι πωλήσεις του ομίλου Piaggio σε παγκόσμιο επίπεδο για το 2018 ξεπέρασαν τις 600.000 μονάδες, με όλους τους κύριους οικονομικούς δείκτες να είναι θετικοί . Οι πωλήσεις του Piaggio Group αυξήθηκαν, κυρίως λόγω των επαγγελματικών οχημάτων, των ασιατικών αγορών και της επιτυχίας της Vespa.
Σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, οι βασικοί οικονομικοί δείκτες του Ομίλου Piaggio αυξήθηκαν, με τα εμπορικά σήματα του ομίλου (Piaggio, Vespa, Aprilia, Derbi, Moto Guzzi) που πωλήθηκαν παγκοσμίως το 2018 να φτάνουν τις 603.600 μονάδες. Η αύξηση καταγράφεται στο 9,2%, κάτι που σημαίνει ότι πουλήθηκαν περισσότερες από 50.800 μονάδες παραπάνω σε σχέση με το 2017.
Έχει ενδιαφέρον να δούμε ποιές ήταν οι αγορές που σημείωσαν τις μεγαλύτερες αυξήσεις. Πρώτη έρχεται η μεγάλη αγορά της Ινδίας, με μια εντυπωσιακή αύξηση του + 23,5% και μετά οι αγορές της Ν.Α. Ασίας που έφτασαν στο +9,7%. Αντίθετα για την Ευρώπη (μαζί με την αγορά της Μέσης Ανατολής) και την Αμερική τα πράγματα δεν ήταν τόσο καλά, αφού οι πωλήσεις υπέστησαν μείωση της τάξης του -4,3%.
Όσον αφορά στον τομέα των δίτροχων οι πωλήσεις έφτασαν τις 393.100 μονάδες, που αν συγκριθούν με τις 376.000 του 2017, σημείωσαν αύξηση + 4,6%.
Η μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων σημειώθηκε στην Ινδία, με ένα δυνατό +30%, με αιχμή του δόρατος τις Vespa και τα σκούτερ της Aprilia που ήταν τα δημοφιλέστερα. Για την περιοχή Ασίας-Ειρηνικού η αύξηση έφθασε το + 9,7%.
Στην Ευρώπη, η Piaggio επιβεβαίωσε την καλή της θέση στην αγορά και ιδιαίτερα στην κατηγορία των σκούτερ, με μερίδιο αγοράς 25,3%. Επίσης η Vespa πέτυχε τη μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων τη χρονιά που μας πέρασε από το 2007, με ένα υγιές + 16%.
Τα καθαρά έσοδα του Piaggio Group για το 2018 έφτασαν τα 36,1 εκατομμύρια ευρώ, μια αύξηση της τάξης του +80,6% (!) σε σύγκριση με το προηγούμενο αποτέλεσμα του 2017 και των 20 εκατομυρίων ευρώ.