Ανατροπή στην κορυφή – πρώτη η Honda
Η γαλλική αγορά αργεί, αλλά δείχνει σημάδια σταθεροποίησης, κλείνοντας σταδιακά την ψαλίδα συγκριτικά με την χρονιά αναφοράς, δηλαδή το 2019. Μεγάλο ενδιαφέρον έχει ωστόσο μια ανατροπή που συνέβη στη λίστα των εταιριών με τις καλύτερες πωλήσεις, αφού ύστερα από πολλά χρόνια η Yamaha χάνει την πρώτη θέση, η οποία πέρασε στην Honda.
Συγκριτικά με το 2020, η γαλλική αγορά με 125.707 ταξινομήσεις για το πρώτο εξάμηνο το 2021, είναι στο +78,8%, αλλά αυτό ήταν ένα αναμενόμενο αποτέλεσμα καθότι η πανδημία του κορωνοϊού επηρέασε πολύ αρνητικά την περασμένη χρονιά.
Οι όποιες συγκρίσεις για τη διεξαγωγή συμπερασμάτων σχετικά με την εξομάλυνση της αγοράς και της επιστροφής της στην κανονικότητα πρέπει να γίνονται με τα αντίστοιχα διαστήματα του 2019.
Με αυτή την οπτική, λοιπόν, μετά το πρώτο εξάμηνο η αγορά παραμένει πεσμένη, με ποσοστό -2,3%. Ωστόσο όσο προχωράμε στο 2021 η ψαλίδα κλείνει, με την έννοια ότι οι πρώτοι μήνες της χρονιάς βρίσκονταν ακόμα χαμηλότερα, συγκριτικά πάντα με το 2019.
Ενδιαφέρον έχουν όμως οι ανακατατάξεις στην κορυφή, καθώς και οι εκπληκτικές πορείες που διαγράφουν κάποιες εταιρίες… outsider. Σε ό,τι αφορά αυτό το τελευταίο, η JM Motors αποτελεί ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα.
Πρόκειται για μια εταιρία που εισάγει (…με τη σέσουλα) προσιτά scooter 50-125cc και τα διαθέτει rebranded στην γαλλική αγορά, έχοντας σημειώσει μια εκπληκτική άνοδο της τάξεως του +94% στις πωλήσεις.
Ακόμα πιο εντυπωσιακή είναι όμως η αύξηση του ποσοστού των πωλήσεων των ηλεκτροκίνητων NIU, που εκτινάχθηκε στο 308,5%!
Αμφότερα τα φαινόμενα αυτά έχουν να κάνουν με τις προβλέψεις των αναλυτών της αγοράς, που επισήμαναν από νωρίς ότι θα υπάρξει μια μεγάλη άνοδος στην αγορά των προσιτών δίτροχων και των e–scooter, με «εισροή» πολλών νέων αναβατών που επιθυμούν ατομικότητα στις μετακινήσεις.
Ένα σημαντικό επίσης για τη γαλλική αγορά γεγονός, ήταν ότι μετά από πολλά χρόνια, η Yamaha εκτοπίστηκε από την κορυφή των πωλήσεων και τη θέση της πήρε η Honda.
Οι Γάλλοι είχαν μια μεγάλη συμπάθεια στην Yamaha από εποχής Paris–Dakar, ενώ και στα σκούτερ παραδοσιακά «ψήφιζαν» τρία διαπασών. Ενδεικτικό είναι ότι οι μεγαλύτερες πωλήσεις του T–MAX στην Ευρώπη και στον κόσμο όλο, καταγράφονται στην Γαλλία!
Για το πρώτο εξάμηνο του 2021 η κατάσταση αυτή φαίνεται, λοιπόν, να αλλάζει, με πολλά scooter της Honda να σημειώνουν καλύτερες πωλήσεις από τα ανταγωνιστικά (η ευρύτερα ανταγωνιστικά) μοντέλα της Yamaha.
Αυτό παρατηρείται σχεδόν σε όλες τις κατηγορίες και τις κατηγορίες κυβισμού. Το Honda Forza 125 πέρασε το Yamaha XMAX 125, το Honda PCX 125 πέρασε το Yamaha NMAX 125.
Πιο συγκεκριμένα, το Honda SH 125 είναι το πιο ευπώλητο μοντέλο σκούτερ της αστικής κατηγορίας και το Forza 350 σημειώνει επίσης εξαιρετική πορεία στη μεσαία κατηγορία κυβισμού.
Η μεγαλύτερη ανατροπή όμως ήταν αυτή της «αποκαθήλωσης» του Yamaha T–MAX 560, το οποίο προσπεράστηκε από το Honda Forza 750!
Mπορεί να μην φαίνεται άμεσα ότι είναι ανταγωνιστικά μοντέλα, αλλά είναι αμφότερα μεγάλου κυβισμού δικύλινδρα σκούτερ και επιτελούν τον ίδιο σκοπό, ενώ τιμολογιακά βρίσκονται στο ίδιο επίπεδο. Αξιοσημείωτη είναι επίσης και η εμπορική πορεία του Honda X–ADV που τα πάει ανέλπιστα καλά στην γαλλική αγορά!
Μπροστά λοιπόν η Honda στα σκούτερ, αποδεικνύοντας ότι η κίνηση της παρουσίασης του Forza 750 και η κατάργηση του Integra 750 ήταν κινήσεις που άξιζαν τον κόπο και το κοινό τις εκτίμησε έμπρακτα με πωλήσεις.