fbpx

YAMAHA, 3TΡΟΧΟ ΣΚΟΥΤΕΡ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ: ΕΠΙΣΗΜΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ !

Έτοιμη η Yamaha για 3τροχο σκούτερ!

Ανακοινώθηκε επίσημα, δια στόματος προέδρου της γιαπωνέζικης εταιρίας, ότι μέσα στο 2014 θα κυκλοφορήσει στους δρόμους το πρώτο τρίτροχο σκούτερ της Yamaha. Η τιμή του θα είναι κοντά στις 7.700 ευρώ.

Ίσως μερικοί να πουν ότι ήταν αναμενόμενο. Ότι δηλαδή οι εταιρίες θα ακολουθούσαν το τρίτροχο δρόμο χάραξε με τόλμη η Piaggio, με την εμφάνιση του ΜΡ3. Από την άλλη εμείς θα πούμε ότι δεν ήταν καθόλου σίγουρο, αφού όλοι οι κατασκευαστές που δραστηριοποιούνται στο χώρο των σκούτερ, πήγαν μάλλον “πάσο” στο μεγάλο παιχνίδι πόκερ της αγοράς, περιμένοντας να δουν τι αντίκτυπο θα είχε στον πραγματικό κόσμο, η κίνηση της ιταλικής εταιρίας.

Τα τρίτροχα σκούτερ, με λίγα λόγια, θα μπορούσαν να πετύχουν, θα μπορούσαν όμως και να εξαφανιστούν πολύ σύντομα, σαν ένα πείραμα που δεν έγινε αποδεκτό από το καταναλωτικό κοινό. Το μεγαλύτερο πλάτος, το παραπάνω βάρος και ο όγκος, η ακριβότερη συντήρηση, η αυξημένη κατανάλωση και η μεγαλύτερη τιμή αγοράς θα μπορούσαν να γίνουν ικανές δικαιολογίες για να μην στεφθεί το τρίτροχο “σκουτερο-πόνημα” με επιτυχία.

Μετά την Piaggio – που φρόντισε να γεμίσει τη γκάμα της με πλήθος εκδόσεων 3τροχων ΜΡ3, από 250, 300, 400 και 500 κυβικά – η πρώτη που τόλμησε ήταν η επίσης ιταλική Quadro (350D), ενώ πρόσφατα στον χώρο μπήκε και η γαλλική Peugeot με το Metropolis 400. Τώρα λοιπόν έρχεται και η ώρα της Yamaha. Μιας εταιρίας που επανειλλημένα έχει προβάλλει τολμηρά μοντέλα, μπορεί να πει κανείς, περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη γιαπωνέζικη φίρμα.

Η είδηση για την εμπλοκή της Yamaha στον χώρο των τρίτροχων σκούτερ “σέρνεται” εδώ και χρόνια στα site, στα blog, στα περιοδικά… αλλά και στο SCOOTERNET (αναφερθήκαμε πρώτη φορά στο θέμα στα τέλη του 2011 – πατήστε ΕΔΩ για να το διαβάσετε). Η πρώτη εμφάνιση του νέου 3τροχου σκούτερ της Yamaha θα γίνει στο Tokyo Motor Show που θα γίνει τον Νοέμβριο του 2013 και το πρόγραμμα παραγωγής μιλάει για παρουσίαση στην αγορά μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2014!

“Οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές έχουν λανσάρει ήδη καλά τρίτροχα σκούτερ”, είπε ο πρόεδρος της Yamaha, κύριος Hiroyuki Yanagi, “όμως η πρόταση της Yamaha θα είναι διαφορετική από τις υπάρχουσες, δίνοντας έμφαση στην σπορ απόδοση και τη διασκέδαση του αναβάτη”. Η τιμή του θα πλησιάζει το ένα εκατομμύριο γιεν (7.700 ευρώ), ο χαρακτηρισμός-κώδικας που χρησιμοποιήθηκε ήταν Leaning Multi-Wheeler (LMW), δηλαδή το “πολύ-τροχο που γέρνει”, σε ελεύθερη μετάφραση.

Η εικόνα που δημοσιεύθηκε δείχνει ένα καμουφλαρισμένο σκούτερ με δύο τροχούς μπροστά, που γέρνουν προς την στροφή. Το φέρινγκ είναι αιχμηρό, σπορ και φαρδύ, ενώ ο αναβάτης κάθεται ψηλά, τοποθετημένος όρθιος πάνω στο σκούτερ. Οι δυο μπροστινοί τροχοί μοιάζουν να είναι διαμέτρου 14 ιντσών και οι αναρτήσεις-ψαλίδια θυμίζουν τη διάταξη που έχει χρησιμοποιηθεί στα ΜΡ3.

Απ’ ότι φαίνεται, το νέο σκούτερ της Yamaha δεν θα είναι τετράτροχο, όπως το Tesseract, το πρωτότυπο σκούτερο-κατασκεύασμα, που είχε παρουσιαστεί πριν από 5 χρόνια στο Tokyo Motor Show του 2007.

Το νέο Yamaha LMW διαφοροποιήθηκε στην παρουσίαση της εταιρίας από τα υπάρχοντα 3τροχα σκούτερ: ενώ τα Piaggio, Quadro, Peugeot μπήκαν στην κατηγορία σκούτερ καθημερινής μετακίνησης, το Yamaha LMW χαρακτηρίστηκε σκούτερ μετακίνησης – σπορ οδήγησης (παράλληλα η Yamaha εξελίσσει κι ένα τετράτροχο micro-car, αλλά αυτό είναι μια άλλη υπόθεση).

Αυτή την εικόνα είχαμε δημοσιεύσει στο SCOOTERNET το 2011, για τα μελλοντικά σχέδια της Yamaha. Δύο χρόνια μετά, έρχεται η δικαίωση...

Αυτή την εικόνα είχαμε δημοσιεύσει στο SCOOTERNET το 2011, για τα μελλοντικά σχέδια της Yamaha. Δύο χρόνια μετά, έρχεται η δικαίωση…

Η Yamaha ισχυρίζεται ότι “το LMW θα προσφέρει αυξημένη ασφάλεια και σταθερότητα στον αναβάτη, ενώ το μπροστινό σύστημα διεύθυνσης/ανάρτησης θα του επιτρέπει να γέρνει στις στροφές, όπως μια παραδοσιακή μοτοσυκλέτα”. Επίσης η ανακοίνωση αναφέρει ότι το LMW θα είναι ελαφρύ, περιορισμένων διαστάσεων και θα διαθέτει καλό κράτημα.

H ευρωπαϊκή εμφάνιση του Yamaha LMW θα γίνει στο Σαλόνι του Μιλάνου EICMA 2013, που θα πραγματοποιηθεί και αυτό τον μήνα Νοέμβριο.

Από την πλευρά μας, για να ρίξουμε μια-δυο υποθέσεις στην περίπτωση του LMW, θα πούμε ότι κινητήρας μάλλον θα είναι ο μονοκύλινδρος του ΧΜΑΧ-Majesty 400, αν και θα ήταν σαφώς καλύτερα να προτιμηθεί ο δικύλινδρος του ΤΜΑΧ 530. Στη δεύτερη περίπτωση βεβαίως το κόστος θα ανέβει. Σε μερικούς μήνες θα ξέρουμε σίγουρα…

X