fbpx

SYM EF3 2021: Tρίτροχο ηλεκτρικό, μικρομεταφορών

Προηγμένης τεχνολογίας ηλεκτρικό με τρεις τροχούς

Τη θέση της για τις “πράσινες” αστικές μεταφορές ελαφρού τύπου εξέφρασε η SYM, με την παρουσίαση του EF3 για το 2021.

Πρόκειται για ένα τρίτροχο σκούτερ με σκέπαστρο (ή οροφή αν προτιμάτε) για την προστασία του αναβάτη, το οποίο φέρει έναν ενσωματωμένο αποθηκευτικό χώρο μεγάλης χωρητικότητας στο πίσω του μέρος.

Η τρίτροχη φύση του, δεν θυμίζει σε διάταξη τα MP3 και τα Tricity, αφού φοράει δύο τροχούς πίσω και έναν μπροστά, αλλά μάλλον δεν μπορεί να πάρει κλίση στις στροφές… αν κρίνουμε σωστά.

Παραδόξως πως, η SYM τηρεί σιγήν ιχθύος σε ό,τι αφορά τις δυνατότητες κλίσης και τον μηχανισμό μέσω του οποίου επιτρέπεται αυτό, αρκούμενη να μας ενημερώσει ότι το μοντέλο φέρει ένα «RELIS» (Reactive Link Suspension) σύστημα ανάρτησης.

Στη μια και μοναδική φωτογραφία όπου διακρίνεται ο μηχανισμός αυτός, βλέπουμε κάτι που μοιάζει με ομοαξονική ανάρτηση διπλών ψαλιδιών στα αυτοκίνητα, αλλά δεν μπορούμε παρά να κάνουμε υποθέσεις για το πώς ακριβώς λειτουργεί το σύστημα.

Είναι πολύ πιθανό το οπίσθιο σύστημα της SYM να μοιάζει με το τρίτροχο (με δύο τροχούς πίσω) που παρουσιάσαμε πριν από λίγο καιρό, το PGO I’me Wel Bike 150.

Ή εκτός αν μιλάμε για σύστημα τύπου Piaggio, που εμφανίστηκε πρόσφατα για χρήση από τα ιταλικά ταχυδρομεία.

Το SYM EF3 κινείται από ένα ηλεκτρικό μοτέρ hub που έχει τοποθετηθεί στο κέντρο του μπροστινού τροχού.

Η ισχύς του είναι 2.3 kW, προσδίδοντας στο scooter μια τελική της τάξεως των 45 χλμ./ώρα. Η ηλεκτρική ενέργεια παρέχεται από δυο αφαιρούμενες μπαταρίες ιόντων αλουμινίου, στα 48V και στα 20Ah.

Οι μπαταρίες αυτές βασίζονται στην “ανταλλαγή” ιόντων αλουμινίου μεταξύ της ανόδου και της καθόδου και έχουν σημαντικά πλεονεκτήματα έναντι των ευρύτερα διαδεδομένων μπαταριών ιόντων του λιθίου.

Είναι ελαφρύτερες, μεγαλύτερης χωρητικότητας για δεδομένο όγκο, φορτίζουν πιο γρήγορα και είναι λιγότερο επιρρεπείς… στην αυτανάφλεξη.

Στην προκειμένη περίπτωση, προσδίδουν αυτονομία της τάξεως των 60 χιλιομέτρων στο βάρους 180 κιλών scooter, με την SYM να αναφέρει ότι χρειάζονται 15 λεπτά για την επαναφόρτιση τους, χωρίς όμως να δίνει περισσότερες λεπτομέρειες. Είναι πλήρης επαναφόρτιση; Από τι ποσοστό εναπομείνασας ενέργειας; Από τι είδους φορτιστή;

Το ΕF3 δεν έχει καθρέφτες, τουλάχιστον όχι συμβατικούς. Η SYM, αναφέροντας ότι θέλει να εξαλείψει τα “τυφλά σημεία” που δημιουργούνται από την οροφή και τον αποθηκευτικό χώρο, έχει εξοπλίσει το σκούτερ με δύο κάμερες.

Αυτές προβάλλουν σε ψηφιακές οθόνες δεξιά και αριστερά του κεντρικού –επίσης ψηφιακού- πίνακα οργάνων τα τεκταινόμενα στις αντίστοιχες πλευρές του σκούτερ, προσφέροντας μια πλήρη εποπτεία στα πλάγια και πίσω.

Το σύστημα πέδησης αποτελείται από μονούς δίσκους μπροστά και πίσω, ενώ και οι τρεις τροχοί έχουν διάμετρο 14 ιντσών, με τα ελαστικά του σε διαστάσεις 120/70-14 μπροστά και 120/80-14 πίσω.

Τέλος, ως όχημα που προορίζεται για κίνηση μέσα στα αστικά κέντρα, το EF3 είναι αρκετά μαζεμένο σε διαστάσεις. Το μεταξόνιό του ανέρχεται στα 1.380 mm, το μήκος στα 2.034 mm, το ύψος στα 1.845 mm και το πλάτος στα 729 mm.