fbpx
Motul Skyscraper Left
Motul Skyscraper Right

SCOMADI TL 125, TL 200: DOHC, 4V πάνω σε “Λαμπρέτα”!

Κλασική εμφάνιση μεν, γκάζι δε…

Εξαφανισμένη η Lambretta από προσώπου γης, αποτυχημένη η τελευταία προσπάθειά για επαναφορά του ονόματος στην αγορά και έτσι το θρυλικό εργοστάσιο εκπροσωπείται με τον χειρότερο τρόπο μόνο κατ’ όνομα (Innocenti) από μια κινέζικη εταιρία. Όμως μια βρετανική εταιρία ενεργοποιείται στο μεταξύ και φτιάχνει τις πιο όμορφες “Λαμπρέτες” με σύγχρονους κινητήρες. Το όνομά της, Scomadi. Κείμενο, φωτογραφίες: Scooternet

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

To περίπτερο της Scomadi στην EICMA του Μιλάνου

Εξωτερικά νομίζεις ότι είναι ίδιες με τις τελευταίες εκδόσεις της Lambretta, αλλά κάτω από τα καπάκια φωλιάζουν μοντέρνοι κινητήρες. Είναι οι Scomadi TL125 και 200 που θα βγουν στην παραγωγή το 2016. Οι άνθρωποι της Scomadi παράτησαν την TL300 που έφτιαχναν μέχρι σήμερα, αφού η Piaggio έπαψε να τους προμηθεύει με τον κινητήρα Quasar που κινεί εκτός των άλλων και τα Beverly. Έτσι έγινε και οι Άγγλοι έψαξαν και βρήκαν άλλο κινητήρα (σχεδίασης Aprilia μας είπαν οι ίδιοι) ο οποίος είναι μονοκύλινδρος, υδρόψυκτος, με δύο εκκεντροφόρους και 4 βαλβίδες, με τροφοδοσία ηλεκτρονικού ψεκασμoύ, δηλαδή πιο τεχνολογικά εξελιγμένος από τους περισσότερους που κυκλφορορούν στην αγορά!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Κλασική εμφάνιση Lambretta τελευταίας γενιάς (DL) βαμμένη γκρίζο ματ. Κάτω από τα καπάκια όμως…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

… κρύβεται ένας υπερ-μοντέρνος κινητήρας με δύο εκκεντροφόρους, 4 βαλβίδες και ψεκασμό, 125cc

Αρχικά θα κυκλοφορήσουν στην αγορά οι Scomadi TL125 και Scomadi TL 200 και αργότερα – αν υπάρξει ενδιαφέρον – θα έρθει και το 250 με τα ίδια τεχνικά χαρακτηριστικά. Ο κινητήρας των 125 cc αποδίδει μέγιστη ισχύ 14,3 ίππων σε σχεδόν 9.750 rpm και ροπή 1,02 kgm στις 7.250 rpm. Μέχρι στιγμής πληροί τις προδιαγραφές Euro3 και πρόκειται να πετύχει και τις Euro4.

Τα φρένα παραμένουν δίσκοι και στους δυο τροχούς χωρίς ABS ή συνδυασμένη πέδηση. Το ψυγείο του κινητήρα βρίσκεται κάτω από το μπροστινό τμήμα της ποδιάς – πίσω από τον μπροστινό τροχό- σε ένα σημείο που είναι ελαφρώς εκτεθειμένο αν ανεβαίνει το σκούτερ σε πεζοδρόμια. Εντυπωσιακοί είναι και οι χρωματισμοί που προσφέρονται σε δύο εκδόσεις: η μία πλήρως χρωμιωμένη (πλαστικά καπάκια) και η άλλη σε γκρι ματ που ταιριάζει περισσότερο στη σχεδίαση.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

O κινητήρας του 250 προέρχεται από μοτοσυκλέτα και έχει όρθιο κύλινδρο (DOHC, 4V). Παρατηρήστε το κοντό ψαλίδι και τη μετάδοση με αλυσίδα

Η αγγλική εταιρία εκμεταλλευόμενη την παρουσία της στο Μιλάνο παρουσίαζε στο περίπτερό της και την πρωτότυπη 250 με υγρόψυκτο κινητήρα μοτοσικλέτας και πεντατάχυτο σασμάν, και τελική μετάδοση με αλυσίδα και ανάρτηση με κανονικό (κοντό) ψαλίδι. Μια πολύ ενδιαφέρουσα κατασκευή, πάντοτε πάνω στις γοητευτικές γραμμές της αξέχαστης Lambretta.

Τα Scomadi, μιας και σύμφωνα με τον πρόεδρο της Scomadi υπήρξε ενδιαφέρον και από την Ελλάδα, μπορεί να δούμε σύντομα και στα μέρη μας.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

eicma sponsored by kymco

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

X