PIAGGIO MP3 300 HPE, HPE SPORT: Ήρθαν – ανακοίνωση τιμών

 Η αναβάθμιση των 300αριών

Έφτασαν στην Ελλάδα τα ανανεωμένα Piaggio MΡ3 300 hpe και Piaggio MΡ3 hpe Sport του 2019, και παράλληλα ανακοινώθηκαν οι τιμές τους, που είναι 6.350 ευρώ για το πρώτο και κατά 300 ευρώ ακριβότερα το δεύτερο στα 6.650 ευρώ.

Piaggio MΡ3 hpe Sport (αρ.) και Piaggio MΡ3 300 hpe δεξιά

Το Piaggio MP3 300 hpe είναι η εξέλιξη των ΜΡ3 300 κυβικών, αφού είναι μικρότερων διαστάσεων και ελαφρύτερο, χρησιμοποιώντας τον νέο κινητήρα της Piaggio, τον 300 hpe.

Το Piaggio MP3 300 hpe μπορεί να οδηγηθεί με άδεια οδήγησης αυτοκινήτου, εφόσον αυτή έχει εκδοθεί μέχρι τις 18/1/2013. Το σύστημα 3 τροχών της Piaggio είναι η ίδιο με εκείνο που χρησιμοποιούν τα μεγαλύτερα Piaggio MP3 350 και 500 hpe.

Piaggio MΡ3 hpe Sport

Το αρθρωτό τετράπλευρο σύστημα της μπροστινής ανάρτησης και οι δύο μπροστινοί τροχοί είναι τα στοιχεία που κάνουν την οδήγηση του Piaggio MP3 πιο ασφαλή και σταθερή, προσφέροντας καλύτερο κράτημα σε όποια κατάσταση κι αν βρίσκεται το οδόστρωμα.

Piaggio MΡ3 300 hpe

Οι cοmpact διαστάσεις και η ευκολία χειρισμού του Piaggio MP3 300 hpe γίνονται αντιληπτά από τον αναβάτη κατά τη διάρκεια ελιγμών, με το μπροστινό σύστημα να παρέχει ακρίβεια στην οδήγηση και βελτιωμένη πρόσφυση στο οδόστρωμα.

Piaggio MΡ3 hpe Sport

Κύρια Χαρακτηριστικά Piaggio MP3 300 hpe:

• Νέα εμφάνιση GT
• Νέος κινητήρας 300 hpe
• Συστήματα ABS και ASR στον βασικό εξοπλισμό
• Εμπρόσθιοι προβολείς με φώτα ημέρας LED
• Φλάς και οπίσθιο φανάρι LED
• Ολοκληρωμένος πίνακας οργάνων με ψηφιακή οθόνη πολλαπλών λειτουργιών
• Ενσωματωμένος ανεμοθώρακας για μεγαλύτερη προστασία
• Πεντάλ φρένου με βελτιωμένη εργονομία
• Άνετη σέλα με υποστήριξη μέσης για τον οδηγό
• Μεγάλος χώρος αποθήκευσης κάτω από τη σέλα

Piaggio MΡ3 300 hpe

Νέα εμφάνιση

Το Piaggio MP3 300 hpe ξεχωρίζει από τη νέα του σπορ σχεδίαση, που συνδυάζει αρμονικά το επιθετικό μπροστινό μέρος με την, στενότερου προφίλ, ουρά και σχηματίζει μια κομψή γραμμή.

Το φέρινγκ διατηρεί τις μοναδικής αισθητικής γραμμές της οικογένειας Piaggio MP3, αλλαγμένη, πιο λεπτή, έχοντας κάνει “δίαιτα”, σε σχέση με το παρελθόν.

Στο κέντρο της ποδιάς/φέρινγκ κυριαρχούν οι δύο προβολείς, οι οποίοι είναι τεχνολογίας LED.

Piaggio MΡ3 300 hpe

Η χαρακτηριστική “γραβάτα” χωρίζει τους προβολείς και λειτουργεί ως συνδετικό στοιχείo μεταξύ της γρίλιας και του ενσωματωμένου φιμέ ανεμοθώρακα που σχεδιάστηκε για αεροδυναμική προστασία.

Τα σπορ φτερά είναι βαμμένα στα χρώματα του σκούτερ (έκδοση Sport) και συμβάλλουν στο στενό προφίλ του μπροστινού μέρους, η εμφάνιση του οποίου χαρακτηρίζεται από τους δύο μπροστινούς τροχούς. Οι τροχοί διαθέτουν πέντε μπράτσα και αποτελούν ένα ακόμη από τα πράγματα που προσθέτουν σπορ πολυτέλεια.

Piaggio MΡ3 300 hpe

Η στενού προφίλ ουρά ταιριάζει απόλυτα με το επιθετικό μπροστινό μέρος, περιλαμβάνει δύο χειρολαβές για τον συνεπιβάτη και ολοκληρώνεται με την αναβαθμισμένη μονάδα οπίσθιου φωτισμού στην οποία συναντάμε LED φώτα πέδησης και στάθμευσης.

Για την άνεση και τη λειτουργικότητα

Το Piaggio MP3 300 hpe είναι άνετο και εξαιρετικά λειτουργικό. Η σέλα δύο επιπέδων, σχεδιάστηκε έτσι ώστε να προσφέρει υποστήριξη στη μέση του οδηγού και άνεση.

Piaggio MΡ3 hpe Sport

Η θέση του συνεπιβάτη είναι ψηλότερα και διαθέτει αναδιπλούμενα μαρσπιέ, τα οποία όταν είναι κλειστά ενσωματώνονται πλήρως στην ποδιά. Το πεντάλ του συνδυασμένου συστήματος πέδησης στο δεξί μέρος έχει αλλάξει θέση για να γίνει πιο λειτουργικό από ό,τι στο προηγούμενο μοντέλο.

Ο χώρος κάτω από τη σέλα είναι μεγάλος και φιλοξενεί δύο κράνη (ένα jet και ένα demi-jet). Η σέλα διαθέτει αμορτισέρ που την κρατά ανοιχτή όταν ανοίγει.

Piaggio MΡ3 hpe Sport

Ένας πρακτικός και διακριτικά τοποθετημένος γάντζος για τη μεταφορά τσαντών είναι τοποθετημένος στο πίσω μέρος της ποδιάς.

Όπως και στα μοντέλα της γκάμας MP3 “maxi”, ο σύγχρονος πίνακας οργάνων περιλαμβάνει δύο στρογγυλά αναλογικά όργανα και μια ψηφιακή οθόνη πολλαπλών λειτουργιών, που παρέχει ενδείξεις για την κατανάλωση καυσίμου (μέση και τρέχουσα), τη μέση και τη μέγιστη ταχύτητα, την αυτονομία, το χρόνο ταξιδιού, τη θερμοκρασία περιβάλλοντος και την προειδοποίηση για πάγο στο οδόστρωμα.

Piaggio MΡ3 300 hpe

Ο πίνακας οργάνων περιλαμβάνει επίσης ρολόι, ολικό και μερικό χιλιομετρητή ταξιδιού και ένδειξη τάσης της μπαταρίας. Οι 11 λυχνίες του πίνακα οργάνων εμφανίζουν τη λειτουργία των προβολέων, τα φλας, τη ρεζέρβα, την πίεση λαδιού, την προειδοποίηση για τον ηλεκτρονικό ψεκασμό, το immobilizer, το ABS, το ASR και τέσσερις προειδοποιήσεις έκτακτης ανάγκης.

Piaggio MΡ3 hpe Sport

Πάνω από τα όργανα υπάρχει ένα πρακτικό ντουλαπάκι με συρτάρι και θύρα USB για τη φόρτιση smartphone και άλλων ηλεκτρονικών συσκευών.

Εκδόσεις και χρώματα

Η νέα γκάμα Piaggio MP3 300 hpe περιλαμβάνει δύο εκδόσεις: την Piaggio MP3 300 hpe και την πιο σπορ Piaggio MP3 300 hpe Sport, με την τελευταία να ξεχωρίζει από τα διαφορετικά χρώματα και να φορά κάποιες διαφορετικές λεπτομέρειες.

Piaggio MP3 300 hpe: διαθέσιμο σε δύο ολοκαίνουρια χρώματα, το γυαλιστερό Μαύρο «Nero Cosmo» και το ματ Γκρι «Argento Cometa». Και τα δύο χρώματα συνδυάζονται με τροχούς πέντε μπράτσων, με μαύρο ματ φινίρισμα και σέλα με διπλής επένδυσης κάλυμμα.

Piaggio MΡ3 300 hpe

Piaggio MP3 300 hpe Sport: ξεχωρίζει από τις μαύρες ματ λεπτομέρειες, όπως είναι η “γραβάτα” στην ποδιά, οι λωρίδες του κεντρικού τούνελ και οι χειρολαβές συνεπιβάτη. Ο σπορ προσανατολισμός τονίζεται από τα κόκκινα ελατήρια της μπροστινής και της πίσω ανάρτησης. Κόκκινη είναι και η ραφή της σέλας που παρέχει μια μοναδική αντίθεση. Στον βασικό εξοπλισμό της συγκεκριμένης έκδοσης περιλαμβάνονται επίσης οι μπροστινοί κυματιστοί δίσκοι και τα αλουμινένια ένθετα των μαρσπιέ.

Piaggio MΡ3 hpe Sport

Τρία χρώματα είναι διαθέσιμα: Λευκό «Bianco Luna», Γκρι «Grigio Materia» και Μαύρο «Nero Meteora», το τελευταίο ματ.

Ο νέος κινητήρας: περισσότερη ισχύς, υψηλότερη ροπή

Πρόκειται για έναν σχεδόν καινούργιο κινητήρα, αφού οι βελτιώσεις του σε πλήθος σημείων συνηγορούν σε κάτι τέτοιο. Η ιπποδύναμή του έχει ανέβει κατά 5 ίππους από τον προηγούμενο.

Ο κυβισμός για ακόμα μια φορά δεν ανέβηκε στα 300 cc, αλλά παρέμεινε στα γνωστά 278 cc, όπως και στο παρελθόν. Ο λόγος ήταν ότι οι μηχανικοί της εταιρίας δεν έπρεπε να αλλάξουν τις διαστάσεις του κινητήρα, γιατί αυτό θα οδηγούσε σε μετατροπές και στο υπόλοιπο σκούτερ.

Το νέο Piaggio MP3 είναι εφοδιασμένο με την πιο πρόσφατη έκδοση του 4χρονου, 4βάλβιδου, υγρόψυκτου, μονοκύλινδρου κινητήρα της Piaggio με ηλεκτρονικό ψεκασμό. Είναι το αποτέλεσμα της τεχνογνωσίας του τμήματος έρευνας και εξέλιξης του Piaggio Group και είναι γνωστός ως 300 hpe (High Performance Engine). Ο κινητήρας έχει υποστεί μία σειρά αναβαθμίσεων για την επίτευξη αυξημένων επιδόσεων, με παράλληλη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και του θορύβου.

Piaggio MΡ3 300 hpe

Συγκριτικά με την προηγούμενη έκδοση, η μέγιστη ισχύς φτάνει στους 26,2 ίππους (19,3 kW) στις 7.750 rpm, που σημαίνει 24% αύξηση ισχύος (5 περίπου ίπποι), ενώ η μέγιστη ροπή φτάνει τα 26 Nm στις 6500 στροφές και έχει αυξηθεί κατά 15%, βελτιώσεις που σύμφωνα με την Piaggio γίνονται αντιληπτές στις επιταχύνσεις. Τα παραπάνω συνδυάζονται με σημαντική μείωση στην κατανάλωση, με αύξηση της αυτονομίας από 30,3 χλμ./λτ. σε 31,2 χλμ./λτ, βάσει του κύκλου μέτρησης WMTC.

Στόχος ήταν η βέλτιστη θερμοδυναμική απόδοση, η μείωση των τριβών και του θορύβου λειτουργίας του κινητήρα και η ταυτόχρονη αύξηση των επιδόσεων και της συνολικής οδηγικής εμπειρίας. Και όλα αυτά, χωρίς μεταβολές στο βάρος και τις διαστάσεις του προγενέστερου κινητήρα.
Η κεφαλή είναι εντελώς νέα και χαρακτηρίζεται από πλήρως επανασχεδιασμένα εσωτερικά εξαρτήματα: οι αυλοί εισαγωγής-εξαγωγής αναθεωρήθηκαν ως προς το προφίλ, τη γεωμετρία και τη διάμετρο, που αυξήθηκε, όπως και η διάμετρος των βαλβίδων εισαγωγής και εξαγωγής, των οποίων η διάμετρος έχει αυξηθεί κατά 3 mm.

Το πιστόνι είναι καινούργιο, νέας αρχιτεκτονικής, βελτιώνοντας την καύση. Το σύστημα κίνησης βαλβίδων με έναν εκκεντροφόρο επί κεφαλής είναι καινούργιο και διαθέτει κοκοράκια με ρουλεμάν αντί των απλών επίπεδων, προς όφελος της ομαλότητας, της αξιοπιστίας και της μείωσης των μηχανικών απωλειών.

Piaggio MΡ3 hpe Sport

Το προφίλ του εκκεντροφόρου έχει επανασχεδιαστεί, επιτυγχάνοντας διαφορετική μεγαλύτερη γωνία έναντι της διαδρομής. Ειδικότερα, ο πιο μεγάλος χρονισμός της γωνίας της βαλβίδας έναντι της διαδρομής εξασφαλίζει καλύτερη πλήρωση του θαλάμου καύσης, που μεταφράζεται σε καλύτερη απόδοση. Επίσης, τα ελατήρια των βαλβίδων έχουν προσαρμοστεί ανάλογα, ως προς τα νέα χαρακτηριστικά, το φορτίο και τις διαστάσεις τους.

Στη βελτίωση της καύσης συμβάλλει επίσης η τοποθέτηση νέου μπεκ υψηλής πίεσης πολλαπλών οπών. Η πιο μεγάλη εισαγωγή βελτιώνει την απόδοση της ροπής στις χαμηλές στροφές και εξασφαλίζει ομαλή λειτουργία σε όλο το φάσμα των στροφών. Το νέο μπουζί ιριδίου είναι πολύ πιο ανθεκτικό.
Οι πολυάριθμες παρεμβάσεις στον κινητήρα στόχο έχουν επίσης να αυξήσουν την αξιοπιστία, ενώ έχουν μειωθεί τα διαστήματα προγραμματισμένων συντηρήσεων, που προβλέπονται τώρα κάθε 10.000 χλμ.

Piaggio MΡ3 hpe Sport

Η μετάδοση άλλαξε δραστικά. Η συνεχώς μεταβαλλόμενη μετάδοση CVT διαθέτει νέο ιμάντα, νέα εξαρτήματα και νέα υλικά, για τη μείωση των τριβών και των μηχανικών θορύβων. Το σύστημα συνδυάζεται με καινούρια, πιο ανθεκτική καμπάνα συμπλέκτη, που επιτρέπει πιο αθόρυβη λειτουργία.

Ο κινητήρας ελέγχεται από την τελευταίας γενιάς μονάδα ECU MIUG4 της Magneti Marelli, ήδη προετοιμασμένη για τις μελλοντικές προδιαγραφές Euro 5: με μεγαλύτερη ικανότητα υπολογισμού, συμβάλλει στη βελτίωση της συνολικής απόδοσης του κινητήρα και επιτρέπει επίσης τη σχεδόν στιγμιαία εκκίνηση του κινητήρα, μετά από μόλις δύο στροφές του στροφαλοφόρου άξονα.

Τρεις τροχοί, ABS και ASR

Τα δύο μοντέλα Piaggio MP3 300 hpe διαθέτουν σύστημα αντιμπλοκαρίσματος των τροχών ABS με ενσωματωμένο έλεγχο πρόσφυσης ASR (Acceleration Slip Regulation).

Piaggio MΡ3 300 hpe

Το ASR (τοποθετήθηκε σε σκούτερ για πρώτη φορά από την Piaggio) μπορεί να απενεργοποιηθεί εύκολα και εγγυάται μεγάλη ασφάλεια, αποτρέποντας τα γλιστρήματα (σπινάρισμα) του πίσω τροχού σε οδοστρώματα μειωμένης πρόσφυσης, όπως είναι η βρεγμένη άσφαλτος.

Το 3κάναλο σύστημα ABS εξελίχθηκε σε συνεργασία με την Continental και μεγιστοποιεί την ενεργητική ασφάλεια, εμποδίζοντας το μπλοκάρισμα των τροχών κατά το φρενάρισμα και παρέχοντας καλύτερο έλεγχο σε κάθε περίπτωση. Το Piaggio MP3 αξιοποιεί ένα σύστημα πέδησης και στους τρεις τροχούς, με δίσκους διαμέτρου 258 χιλιοστών μπροστά και 240 χιλιοστών πίσω, που συνδυάζονται με μεσαίας διαμέτρου μπροστινούς τροχούς 13 ιντσών.

Piaggio MΡ3 hpe Sport

Το Piaggio MP3 χρησιμοποιεί την τεχνολογία της Piaggio για την ανεξάρτητη κίνηση των μπροστινών τροχών, οι οποίοι ελέγχονται από ένα σύστημα αναρτήσεων με τέσσερις αρθρώσεις.

Ο μηχανισμός κλίσης αποτελείται από τέσσερις χυτούς αλουμινένιους βραχίονες, προσαρμοσμένους σε τέσσερις αρθρώσεις στο κεντρικό περίβλημα. Διαθέτει επίσης δύο πλευρικά περιβλήματα, συνδεδεμένα στους βραχίονες μέσω πείρων και σφαιρικών ρουλεμάν. Κάτω από τα πλευρικά περιβλήματα, το δεξιό και το αριστερό άκρο του τιμονιού ενώνονται σε έναν κλασικό μονό βραχίονα.

Piaggio MΡ3 300 hpe

Ο μηχανισμός μπλοκαρίσματος της μπροστινής ανάρτησης (ο οποίος επιτρέπει το “στήσιμο” του σκούτερ σε όρθια θέση), είναι ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του 3τροχου ιταλικού σκούτερ και μετατρέπει την ισορροπία του Piaggio MP3 300 hpe από δυναμική σε στατική.

Μόλις εκκινηθεί ο κινητήρας, το όχημα διατηρεί την ισορροπία του στους τρεις τροχούς, χωρίς να απαιτείται η χρήση του σταντ (το οποίο όμως είναι διαθέσιμο). Για να συνεχιστεί η κανονική λειτουργία, αρκεί το άνοιγμα του γκαζιού ή το πάτημα του ειδικού κουμπιού. Αυτό σημαίνει ότι ο αναβάτης δεν χρειάζεται να πατάει τα πόδια του στο έδαφος και μπορεί να σταθμεύει το Piaggio MP3 300 hpe οπουδήποτε, εύκολα και χωρίς κόπο.

Piaggio Mia: σε σύνδεση με το smartphone

Η προηγμένη πλατφόρμα πολυμέσων Piaggio Mia είναι διαθέσιμη στον βασικό εξοπλισμό του Piaggio MP3 300 hpe Sport και επιτρέπει τη σύνδεση smartphone με το όργανο πολλαπλών λειτουργιών, έναν υπολογιστή που προβάλλει ταυτόχρονα πληροφορίες όπως είναι η ταχύτητα, οι στροφές, αλλά και δεδομένα για την ισχύ και τη ροπή σε πραγματικό χρόνο, καθώς και την επιτάχυνση σε ευθεία, τη γωνία κλίσης κατά το στρίψιμο, τη μέση και τη στιγμιαία κατανάλωση καυσίμου, τη μέση ταχύτητα, την τάση της μπαταρίας και άλλα πολλά.

Piaggio MΡ3 300 hpe

Η σύνδεση του smartphone με την πλατφόρμα Piaggio Mia μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για την προβολή χαρτών και διαδρομών ή για τον εντοπισμό πρατηρίων καυσίμων, συνεργείων και άλλων σημείων ενδιαφέροντος. Η λειτουργία ελέγχου κατάστασης των ελαστικών αξιοποιεί τους αισθητήρες του οχήματος και το smartphone για να ελέγξει το επίπεδο φθοράς και την πίεση του αέρα των ελαστικών, προειδοποιώντας τον οδηγό μόλις ανιχνεύσει ενδεχόμενο πρόβλημα. Η λειτουργία γενικής ανάλυσης επιτρέπει τον έλεγχο της συνολικής κατάστασης του οχήματος.

Τιμές

Η νέα γκάμα MP3 300 hpe είναι διαθέσιμη στα σημεία πώλησης Piaggio στις παρακάτω ενδεικτικές τιμές λιανικής:

  • Piaggio MP3 300 hpe – 6.350 €
  • Piaggio MP3 300 hpe Sport – 6.650 €
Κινητήρας Piaggio hpe, Μονοκύλινδρος, 4χρονος, υγρόψυκτος, 4βάλβιδος, με 1ΕΕΚ και ψεκασμό
Κυβισμός 278 cm3
Διάμετρος x διαδρομή 75 mm x 63 mm
Μέγιστη Ισχύς 26,2 ίπποι (19,3 kW) στις στις 7.750 rpm
Μέγιστη ροπή 26,0 Nm στις 6.500 rpm
Πλαίσιο Σωληνωτό από ατσάλι υψηλής αντοχής
Ανάρτηση μπροστά Αρθρωτό τετράπλευρο – Διαδρομή: 95 mm. Σύστημα ηλεκτρο-υδραυλικού κλειδώματος των αναρτήσεων
Ανάρτηση πίσω Διπλό υδραυλικό αμορτισέρ, με 4 θέσεις ρύθμισης προφόρτισης ελατηρίου – Διαδρομή: 122 mm
Φρένο μπροστά Δύο δισκόφρενα Ø 258 mm
Φρένο πίσω Δισκόφρενο Ø 240 mm
Τροχοί μπροστά 3,00 x 13
Τροχός πίσω 3,75 x 14
Σύστημα πέδησης ABS με συνδυασμένη πέδηση στο πεντάλ φρένου
Ελαστικά μπροστά 110/70-13”
Ελαστικό πίσω 140/60-14”
Μήκος/πλάτος 2.000 mm / 800 mm
Μεταξόνιο 1.450 mm
Ύψος σέλας 780 mm
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ 11,0 λίτρα