PIAGGIO MP3 300 HPE, 2019: Ισχυρότερος κινητήρας και μικροβελτιώσεις

Φρεσκάρισμα με το βλέμμα στο μέλλον

Ένα από τα πιο ευπώλητα τρίτροχα σκούτερ της αγοράς ανανεώνεται ελαφρώς, όπως οφείλει να κάνει μια πετυχημένη συνταγή, η οποία με αυτόν τον τρόπο νοστιμίζει εκ νέου και συνεχίσει να πουλάει. Αλατοπίπερο λοιπόν στο Piaggio MP3 300 HPE που κερδίζει λίγη δύναμη και εξοπλισμό και αλλάζει λίγο αισθητικά, για να αντιμετωπίσει όχι μόνο το 2019 και τον ανταγωνισμό, αλλά και τα χρόνια που έρχονται.

Piaggio MP3 300 HPE

Με την συμόρφωση του παλιού, αλλά δοκιμασμένου σε αξιοπιστία τετραβάλβιδου, κινητήρα Quasar των 278 κυβικών στις προδιαγραφές Euro4, η ιπποδύναμη είχε δεχθεί πλήγμα, με τον “300άρη” της Piaggio να αποδίδει στον τροχό πάνω στο δυναμόμετρο μόλις “16 και κάτι” ίππους. Ο κινητήρας που πρωτοπαρουσιάστηκε το 2003 με κυβισμό 244 κυβικών – και έκτοτε μεγάλωσε τον κυβισμό του κατά 34cc για να δικαιολογήσει το όνομα “τριακόσια” στα καπάκια του – χρειαζόταν άμεσα τονωτική ένεση.

Τα αρχικά HPE (High Performance Engine), δηλαδή “Κινητήρας Υψηλής Απόδοσης” είναι το όνομα της εξέλιξης, με τον μονοκύλινδρο υγρόψυκτο να παραμένει στα 278 cc – το πιθανότερο γιατί δεν θα μπορούσε να αυξήσει κι άλλο τον κυβισμό του.

Δουλειά έγινε στους αυλούς εισαγωγής και εξαγωγής, στην τροφοδοσία με διαφορετικο μπέκ ψεκασμού και την κεντρική μονάδα (νέα μονάδα MIUG4 της Magneti Marelli). Ορθά πράττοντας οι μηχανικοί της ιταλικής εταιρίας, ακολουθώντας τις σύγχρονες τάσεις, εργάστηκαν πάνω στη μείωση των μηχανικών τριβών, όπως πρωτοέκανε η Honda. Μετά ξανασχεδιάστηκε η κεφαλή και μεγάλωσε η διάμετρος των βαλβίδων, ενώ πολλές φορές γίνονται αλλαγές και βελτιώσεις που δεν ανακοινώνονται για λόγους ανταγωνισμού.

Piaggio MP3 300 HPE Sport

Τώεα η ιπποδύναμη ανέβηκε στα χαρτιά κατά 16%, στους 24,6 ίππους στις 7.750 και η ροπή κατά 9% στα 2,5 kgm στις 6.500 rpm. Στον στάνταρ εξοπλισμό υπάρχει και το σύστημα αντισπιναρίσματος ASR, αν και δεν το έχει και μεγάλη ανάγκη το συγκεκριμένο σκούτερ.

Ξανασχεδιασμένη είναι και η φυγοκεντρική μετάδοση CVT που έχει νέα κλιμάκωση και νέα υλικά τριβής, αλλά και ανθεκτικότερο ιμάντα που εκπέμπει λιγότερο θόρυβο κατά τη λειτουργία του.

Τα Piaggio MP3 έχουν πετύχει πωλήσεις πάνω από 170.000 μονάδες από το 2006 που πρωτοπαρουσιάστηκαν και δεν είναι η πρώτη φορά που ραφινάρονται για να ενισχύσουν τη θέση τους στην αγορά. Για το 2019 τα 300άρια δέχονται αισθητικό φρεσκάρισμα με την όψη τους να θυμίζει τα μεγαλύτερου κυβισμού MP3.

Piaggio MP3 300 HPE Sport

Οι προβολείς είναι LED DRL, νέα και πιο “προστατευτική” είναι η ζελατίνα, πιο εργονομικό το πεντάλ στο δάπεδο που ενώνει και τους τρεις δίσκους (των 258 χιλιοστών μπροστά και 240 πίσω) που διαθέτουν και ABS. Οι μπροστινοί τροχοί είναι διαμέτρου 13 ιντσών μπροστά και 14 πίσω.

Δύο θα είναι οι εκδόσεις του Piaggio MP3 300 HPE η βασική και η Sport, που φοράει κάποιες διακοσμητικές λεπτομέρειες για να διαφοροποιείται. Στα τεχνικά χαρακτηριστικά που ανακοίνωσε η εταιρία δεν αναφέρεται το βάρος των σκούτερ, ενώ τιμή και ημερομηνία άφιξης στην αγορά δεν έχουν δημοσιευτεί ακόμα.