PEUGEOT PHEV: Κλειστό, 4τροχο και σκούτερ

PHEV… το μέλλον προβλέπεται αλλιώτικο

Μήπως έπρεπε να βάλουμε ένα ερωτηματικό δίπλα από τη λέξη “σκούτερ” στον τίτλο; Το Peugeot PHEV είναι ένα πρωτότυπο, υβριδικό σκούτερ που έχει τέσσερις τροχούς και παρουσιάστηκε από την “άλλη Peugeot”, αυτή των αυτοκινήτων και όχι “τη δικιά μας” των δίτροχων.

Το Peugeot PHEV, είναι ένα υβριδικό τετράτροχο σκούτερ, που δημιουργήθηκε στα πλαίσια του προγράμματος των ευρωπαίων κατασκευαστών EU-LIVE, μέσω του οποίου θα παρουσιαστούν ιδέες για τα αυριανά ελαφρά οχήματα πόλης.

Η Peugeot παρουσίασε τη δική της ιδέα, ένα πρωτότυπο υβριδικό ηλεκτρικό σκούτερ, δύο θέσεων, που κινείται από δύο ηλεκτρικούς κινητήρες και έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Υποστηριζόμενη από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η κοινοπραξία “Efficient Light Vehicle” ή EU-LIVE, με σκοπό τη δημιουργία ελαφρών αστικών οχημάτων, συγκεντρώνει δώδεκα ευρωπαίους κατασκευαστές με αποστολή την παρουσίαση εναλλακτικών γύρω από την αστική μετακίνηση μέχρι το 2020, με ελαφρά οχήματα (κατηγορίας L5e). Τόσο λειτουργικών, όσο και χαμηλών ή μηδενικών ρύπων.

Η κοινοπραξία έχει σαν στόχο την τυποποίηση μιας ευρωπαϊκής προσέγγισης για το σχεδιασμό, την ανάπτυξη και την κατασκευή ηλεκτροκινούμενων οχημάτων κατηγορίας L, στην οποία συγκαταλέγονται μοτοσυκλέτες, σκούτερ, μοτοποδήλατα και οχήματα παντός εδάφους, με τρεις ή τέσσερις τροχούς.

Στο πλαίσιο αυτής της συνεργασίας, η Peugeot παρουσίασε το Peugeot PHEV, μια ελκυστική σχεδιαστική πρόταση, χάρη στις όμορφες μοντέρνες γραμμές του.

Με 2.4 μέτρα μήκος και 0.83 μέτρα πλάτος, το μέγεθος του Peugeot PHEV είναι περιορισμένων διαστάσεων, ενώ μπορεί να μεταφέρει δύο άτομα, που προστατεύονται από σκληρή οροφή. Η καμπίνα έχει καλοριφέρ και λόγω του ότι υπάρχουν ζώνες ασφαλείας, οι επιβαίνοντες του PHEV δεν χρειάζεται να φορούν κράνη.

Το Peugeot PHEV έχει τη δυνατότητα να παίρνει κλίση στις στροφές και διαθέτει σύστημα που το κρατά όρθιο όταν σταματάει. Η PSA έχει καταθέσει 13 διπλώματα ευρεσιτεχνίας για τα συστήματα που χρησιμοποιεί, με υδροπνευματικές αναρτήσεις και υδραυλικά εξαρτήματα.

Το σκούτερ υπόσχεται μηδενικές εκπομπές στην πόλη χάρη στους ηλεκτρικούς κινητήρες του που είναι εγκατεστημένοι στους πίσω τροχούς (εξελιγμένοι από τις εταιρίες Elaphe και Brembo) και έχει τη δυνατότητα να πετύχει ταχύτητα μέχρι 70 km/h.

Η μπαταρία 48V, που έχει έρχεται από την Samsung, επαναφορτίζεται μέσω του συστήματος πέδησης. Και όταν “αναλαμβάνει υπηρεσία” ο συμβατικός μονοκύλινδρος κινητήρας αποδίδει 42 ίππους (31 kW) πετυχαίνοντας μέγιστη ταχύτητα 130 km/h.

Το Groupe PSA αναφέρει ότι το σκούτερ – παρότι διαθέτει τέσσερις τροχούς – εξακολουθεί να κατηγοριοποιείται ως τρίτροχο. “Το ελαφρύ όχημα PSA Hybrid ταξινομείται στην κατηγορία L5 Tricyle,” εξηγεί ο Laure de Servigny, εκπρόσωπος της Groupe PSA.

“Είναι θέμα της απόστασης μεταξύ των τροχών που πρέπει να είναι μικρότερη των 460 mm.”, συμπληρώνει ο Laure de Servigny και όλη αυτή η ιστορία γίνεται για τα διπλώματα οδήγησης, αφού θα μπορεί να το οδηγεί κάποιος με δίπλωμα αυτοκινήτου. Κι έτσι, με δεδομένο ότι οι πίσω τροχοί του οχήματος απέχουν 456 mm, αυτοί μετρούν σαν ένας!

Η καμπίνα του σκούτερ διαθέτει εκτός από καλοριφέρ και ζώνες ασφαλείας και αερόσακο, με τις πόρτες που ανοίγουν προς τα πάνω και πίσω, ευνοώντας το παρκάρισμα σε στενούς χώρους.

Η Peugeot, ανακοινώνει αυτονομία 300 χιλιομέτρων για το PHEV, το οποίο μπορεί αυτή τη στιγμή να είναι πρωτότυπο, αλλά παράλληλα είναι τόσο προσγειωμένο τεχνολογικά, που θα μπορούσε σύντομα να κυκλοφορεί στους δρόμους της Ευρώπης.