MONTEΛΟ 2013: QUADRO PARKOUR 4D

Τhe Fantastic Four!

Κατά την Άνοιξη υπολογίζεται να πατήσει στους δρόμους, το καινοτόμο και τολμηρό τετράτροχο σκούτερ της ιταλικής Quadro που ακούει στο όνομα Parkour 4D και θα χρησιμοποιεί τον νέο, βελτιωμένο κινητήρα, τον 350S. AΠΟΣΤΟΛΗ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ, ΚΕΙΜΕΝΟ: Μιχάλης Λαζαρίδης

Είχε παρουσιαστεί πέρσι το Parkour 4D με εμφάνιση και εξαρτήματα που παρέπεμπαν σε εντούρο, εντός/εκτός δρόμου χρήση και αμέσως είχε τραβήξει το ενδιαφέρον του κοινού, όπως είχε κάνει και σε μεγάλο βαθμό το βίντεο που είχε κυκλοφορήσει η εταιρία. Με τις εκπληκτικές δυνατότητες πρόσφυσης που εμφάνιζε το 4D, πως θα μπορούσε άλλωστε να περάσει απαρατήρητο; Με τον αναβάτη να στρίβει σε πλήρη κύκλο, υπο οριακή κλίση, πάνω σε βρεγμένη άσφαλτο και να γέρνει τόσο που να ακουμπάει με άνεση το χέρι του στην άσφαλτο! (όπως μπορείτε και εσείς να δείτε στο τέλος του βίντεο που παραθέτουμε).

Οι περισσότεροι νόμιζαν ότι το 4D ήταν ένα σκούτερ “έκθεσης”, concept, που δεν θα έμπαινε στην παραγωγή, αλλά τώρα η Quadro εμφανίζεται να βγαίνει δυναμικά μπροστά και να ανακοινώνει τον ερχομό του. Έτσι λοιπόν στο σαλόνι του Μιλάνου – EICMA – μια έκδοση “δρόμου” περνάει στην παραγωγή, με τιμή που προβλέπεται κοντά στα 9,0 χιλιάδες ευρώ, όπως αναφέρουν πηγές.

Φορώντας το μπροστινό του 350D ή μάλλον του νέου τρίτροχου Quadro 350S (το “S” είναι το μοντέλο του ’13, το οποίο θα παρουσιάσουμε σύντομα), το Parkour πέρα από την τεχνολογία, αλλά και τη συνολική αισθητική, μοιράζεται τον νέο τετραβάλβιδο κινητήρα των 346cc με ιπποδύναμη 26,5 ίππων.

Τα κοινά εξαρτήματα – τεχνική που ακολουθεί η Quadro, έτσι ώστε να μειώνεται το συνολικό κόστος – επεκτείνονται και στην πίσω ανάρτηση, η οποία είναι η HTS (δομικά ίδια με την μπροστινή ανάρτηση), αλλά και τελική μετάδοση με δύο ελαστικούς οδοντωτούς ιμάντες (το μοντέλο off road χρησιμοποιούσε δύο αλυσίδες) και διαφορικό μέσα στον κινητήρα, ο οποίος είναι σταθερά βιδωμένος στο πλαίσιο. Το τελευταίο στοιχείο δίνει καλή κατανομή βάρους και έτσι επιτυγχάνεται η άριστη οδική συμπεριφορά του σκούτερ.

Βέβαια όταν είχε πρωτοπαρουσιαστεί το Parkour στα σαλόνια η εταιρία μιλούσε για κινητήρα 500 κυβικών και γι’ αυτό το λόγο είχε εκδηλωθεί ενδιαφέρον, όχι μόνο από αρχάριους των σκούτερ, αλλά και από έμπειρους μοτοσυκλετιστές, ειδικά όταν το βάρος πλησιάζει τα 240 κιλά.

Αλλά όπως τονίσαμε και πριν το μεγάλο πλεονέκτημα του Parkour δεν θα είναι οι επιδόσεις, αλλά το κράτημα το οποίο θα ενισχύεται και από τέσσερις 14άρηδες τροχούς, λάστιχα διαστάσεων 110/80 και δίσκους 240mm, οι οποίοι συνδυάζονται κατά το φρενάρισμα. Οι διαστάσεις του Parkour είναι κοντά στο γνωστό μας 350D (2.330 x 811mm), ενώ το βάρος ανεβαίνει κατά 40 κιλά, ενώ μένει να δούμε με τι άδεια οδήγησης θα μπορεί να το χρησιμοποιήσει κάποιος.