Νέα εμφάνιση και 4βάλβιδος κινητήρας
Ένα από τα αγαπημένα σκούτερ στην Ευρώπη ανανεώνεται πλήρως για το 2020. Με νέο, λεπτό “κορμί”, ξανασχεδιασμένο πλαίσιο που έφερε μεγαλύτερο αποθηκευτικό χώρο, νέα γεωμετρικά χαρακτηριστικά και το σημαντικότερο… ολοκαίνουργιο τετραβάλβιδο κινητήρα προδιαγραφών Euro5 με idle stop αλλά και traction control.
Τα SH 150 είναι ένας από τους λόγους της εμπορικής επιτυχίας της οικογένειας SH, που έχει πουλήσει πάνω από ένα εκατομμύριο μονάδες από το 1984 οπότε και πρωτοπαρουσιάστηκε.
Το πρώτο Honda SH 150 έφτασε στην Ευρώπη το 2001 και έκτοτε έχει αλλάξει-βελτιωθεί αρκετές φορές, συνεχίζοντας την πετυχημένη πορεία του στην αγορά. Χαρακτηριστικά του το επίπεδο πάτωμα και οι 16άρηδες τροχοί, αλλά και ο κινητήρας που μέσα στα τελευταία 14 χρόνια έχει δεχθεί τις κατάλληλες αλλαγές που τον κάνουν ανταγωνιστικό.
Η τελευταία αλλαγή ήταν το 2017, όταν, επί προδιαγραφών Euro4, δέχθηκε φρεσκάρισμα στην εμφάνιση, φώτα LED και σύστημα keyless.
Τώρα, με τον ερχομό των νέων μοντέλων του 2020 ήρθε η ώρα της ολικής ανανέωσης.
Το μεγάλο νέο είναι ο κινητήρας που πληροί τις προδιαγραφές Euro5 και η Ηonda τον ονομάζει eSP+ και είναι πλέον τετραβάλβιδος – o προηγούμενος κινητήρας eSP είχε δύο βαλβίδες.
Ο υγρόψυκτος κινητήρας έχει περισσότερα κυβικά (156,9 cc), είναι πιο υποτετράγωνος σε διαστάσεις, με τη διάμετρο να έχει αυξηθεί από τα 58 στα 60 mm. Την ίδια στιγμή η διαδρομή μειώθηκε, από τα 57,9 στα 55,5 mm.
Σύμφωνα με τη Honda, οι επιταχύνσεις έχουν βελτιωθεί και έχει μεγαλώσει η τελική, ενώ έχει μειωθεί η κατανάλωση! Όλα, δηλαδή, προς το καλύτερο.
Η μέγιστη ιπποδύναμη φτάνει τους 15,9 ίππους στις 8.500 rpm και 1,44 kg-m ροπής στις 6.500 rpm.
O παλαιότερος κινητήρας (Euro4) απέδιδε 14.6 ίππους στις 8.250 rpm και 1,41 kg-m στις 7.000 rpm. Έμφαση έχει δοθεί στις μεσαίες-υψηλές στροφές από τις 4.000 και πάνω στροφές ανά λεπτό.
Ο κινητήρας διαθέτει τεχνολογίες μείωσης εσωτερικών τριβών, εξασφαλίζοντας έτσι την ομαλότερη και οικονομικότερη λειτουργία, τη μείωση των κραδασμών, τα χαμηλότερα επίπεδα εκπομπών θορύβου και φυσικά την αξιοπιστία.
Μια καινοτομία στο νέο Honda SH150 είναι το Traction Control (HSCT), το οποίο μπορεί μάλιστα να απενεργοποιηθεί αν θελήσει ο αναβάτης, κάτι πολύ χρήσιμο όπως έχει αποδείξει η εμπειρία μας σε συγκεκριμένες περιπτώσεις.
Ο 4βάλβιδος κινητήρας της Honda διατηρεί το σύστημα ACG που εκκινεί τον κινητήρα χωρίς μίζα, αφού είναι και αυτός τύπου Idle Stop (Start & Stop), σταματώντας να λειτουργεί μετά από 3 δευτερόλεπτα στάσης, για να εκκινήσει άμεσα με το άνοιγμα του γκαζιού.
Όλα τα πλαστικά “ρούχα” του σκούτερ είναι διαφορετικά από το προηγούμενο μοντέλο.
Υπάρχουν αλλαγές στην εμφάνιση του Honda SH150i του 2020, αλλά είναι μικρές και δεν μπορεί εύκολα να τις διακρίνει ο απλός παρατηρητής.
Η χαρακτηριστική ταυτότητα της οικογένειας SH παραμένει ατόφια πάντως, όπως όφειλε.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι στο κάτω μέρος του ρύγχους – όπου πριν υπήρχε ένα χρωμιωμένο διακοσμητικό – τώρα υπάρχει ένα μεγαλούτσικο φωτιστικό σώμα, που είναι ο κύριος προβολέας του σκούτερ! Τολμηρή απόφαση σχεδιαστικά, κατά την άποψή μας.
Όλα τα φωτιστικά σώματα του SH είναι τεχνολογίας LED, υπάρχει smart key για κλείδωμα – ξεκλείδωμα του λαιμού του σκούτερ, ενώ παραμένει η keyless εκκίνηση.
To όργανο είναι πλέον πλήρως ψηφιακό, αφήνοντας στο παρελθόν το αναλογικό ταχύμετρο που δέσποζε στο κέντρο του τιμονιού.
Πέρα από τον κινητήρα, ξανασχεδιασμένο είναι και το πλαίσιο, που είναι σωληνωτό από σωλήνες χάλυβα, με το ρεζερβουάρ χωρητικότητας 7 λίτρων να έχει μετακομίσει – ήταν στην ουρά του σκούτερ – κάτω από το επίπεδο πάτωμα. Ο ανεφοδιασμός γίνεται πλέον σε σημείο κάτω από το τιμόνι και δεν χρειάζεται να ανοίξει η σέλα.
Η λύση του ρεζερβουάρ κάτω από το δάπεδο κατεβάζει το κέντρο βάρους, απελευθερώνει χώρο κάτω από τη σέλα, αλλά αυξάνει το ύψος του δαπέδου, και συνεπώς μειώνει τη γωνία των γονάτων του αναβάτη.
Έτσι “βρέθηκε” χώρος 10 παραπάνω λίτρων στον αποθηκευτικό χώρο, όπως βλέπουμε και στις φωτογραφίες. Εκεί υπάρχει και υποδοχή φόρτισης μικροσυσκευών τύπου USB.
Το νέο πλαίσιο έδωσε διαφορετική έδραση στον κινητήρα και τα δυο πίσω αμορτισέρ, αναβαθμίζοντας την άνεση των επιβαινόντων.
Το μεταξόνιο τώρα αυξήθηκε κατά 13 mm και το ύψος σέλας παρέμεινε στα 799 mm, με το συνολικό βάρος να φτάνει τα 134 κιλά.
Το Honda SH150 θα είναι διαθέσιμο από τις αρχές του νέου χρόνου και πιο συγκεκριμένα από αρχές Μαρτίου στην Ελλάδα, σε τέσσερις χρωματισμούς: Λευκό πέρλα, Μαύρο, Γκρι μεταλλικό και το κλασικό για SH, κοκκινο-βυσινί μεταλλικό.