HONDA NM4 VULTUS, 2014: ΕΙΝΑΙ ΣΚΟΥΤΕΡ Ή ΚΑΤΙ ΑΛΛΟ;

Nέοι δρόμοι, σχήματα κι ιδέες

 Έκπληξη από τη Honda θα χαρακτηριστεί η παρουσίαση ενός μοντέλου που ακροβατεί αισθητικά ανάμεσα σε ιδιαίτερης εμφάνισης μοτοσυκλέτα και σκούτερ και ονομάζεται Vultus. Στα σωθικά του κρύβει έναν κινητήρα από Integra 750 και ναι, πρόκειται για μοντέλο που θα βγει στην παραγωγή.

 Η αλήθεια είναι ότι αμφιταλαντευτήκαμε εδώ στο Scooternet για μερικές μέρες, από τη στιγμή που εμφανίστηκε στο διαδίκτυο το νέο Honda NM4 Vultus 750 σαν μοντέλο παραγωγής, που θα κυκλοφορήσει μέσα στη χρονιά που διανύουμε. Αυτό συνέβη γιατί δεν μπορούσαμε να το καταχωρήσουμε στα σκούτερ με την πρώτη ματιά, ούτε με τη δεύτερη…

Χαμηλωμένο, μυτερό ρύγχος και μεγάλης διαμέτρου μπροστινός τροχός δημιουργούν έναν περίεργο συνδυασμό

Χαμηλωμένο, μυτερό ρύγχος και μεγάλης διαμέτρου μπροστινός τροχός δημιουργούν έναν περίεργο συνδυασμό

Έχουμε μερικές ερωτήσεις να κάνουμε για το καινοτομικής-εκκεντρικής εμφάνισης Vultus. Ερώτηση Νο1: Είναι σκούτερ ή είναι μοτοσυκλέτα. Ερώτηση Νο2: Αυτή η εμφάνιση από που προκύπτει; Ερώτηση Νο3: Ποιο ακριβώς αγοραστικό κοινό θα καλύψει, τουλάχιστον στην Ευρώπη.

Πάμε να ξετυλίξουμε το κουβάρι. Το Vultus είναι τόσο σκούτερ όσο και το Integra, θα μπορούσε να πει κάποιος ότι είναι ο σούπερ-μοντέρνος αδελφός του Integra 750. Aυτά για την πρώτη ερώτηση, πάμε στη δεύτερη και την τρίτη μαζί. Η εμφάνιση προκύπτει από την ανταπόκριση που έχουν τέτοιου είδους “φουτουριστικά” δίτροχα σε αγορές, όπως η Ιαπωνική ας πούμε, οπότε απαντούμε σε μια πρόταση ποιος είναι ο κύριος αποδέκτης τέτοιων σχημάτων. Οι μοτοσυκλέτες-δίτροχα-σκούτερ τύπου manga (γιαπωνέζικα κόμιξ και καρτούν, κινούμενα σχέδια) βγαλμένα από τη δημοφιλή γιαπωνέζικη ταινία Akira έχουν κάποιο κοινό, σίγουρα, το μέγεθός του πάντως δεν το γνωρίζουμε.

Τι πρόσωπο κι αυτό ε;

Τι πρόσωπο κι αυτό ε;

Με την παρουσίαση μοντέλων σαν το Honda DN 01 παλαιότερα, αλλά κυρίως με το Honda Integra 700 και 750 πιο πρόσφατα, φαίνεται ότι προλειαίνεται ένας νέος δρόμος από την Νο1 εταιρία στον κόσμο, που προσπαθεί να πείσει το κοινό ότι οι μοτοσυκλέτες μπορεί να διαθέτουν ευκολίες σκούτερ και τούμπαλιν.

Στις ίδιες χρηστικές και λειτουργικές γραμμές με τους προκατόχους του κινείται και το Honda NM4 Vultus 2014. Η Honda δεν κρύβει τις καταβολές του ΝΜ4 από τον φανταστικό κόσμο του Akira (το σκούτερ του οποίου έχουμε παρουσιάσει στο Scooternet)

Αυτή η γωνιά αναδεικνύει τον όγκο του ρύγχους

Αυτή η γωνιά αναδεικνύει τον όγκο του ρύγχους

Mπορεί οι μεγάλης διαμέτρου τροχοί, 18 και 17 ιντσών, να έρχονται από μοτοσυκλέτα, αλλά οι δυο αποθηκευτικοί χώροι με παροχή ρεύματος 12 V στην ποδιά/φέρινγκ και συνολική χωρητικότητα 3 λίτρων, κληρονομούνται από τον χώρο των σκούτερ. Το Honda NM4 Vultus είναι εφοδιασμένο με φώτα LED και η σέλα βρίσκεται πολύ χαμηλά στα 650 mm.

 Το πλάτος του Vultus βρίσκεται στα 933 mm και το μήκος στα 2,380 mm, με το μεταξόνιο να βρίσκεται σε επίσης μεγάλο 1,645 mm. Η θέση οδήγησης είναι “τα πόδια μπροστά” που θα λέγανε και οι Άγγλοι, με το σελάκι του συνεπιβάτη να ανορθώνεται σε διάφορες θέσεις και να παίζει το ρόλο της πλάτης.

Ρυθμιζόμενη η πλάτη (σέλα συνεπιβάτη) για τον αναβάτη

Ρυθμιζόμενη η πλάτη (σέλα συνεπιβάτη) για τον αναβάτη

Κινητήρας είναι και εδώ ο γνωστός δικύλινδρος της οικογενείας NC 750, με κυλίνδρους σε σειρά, με 745 cc και απόδοση 54 ίππων στις 6,250 σ.α.λ και ροπή 6,8 kgm στις 4,750 σ.α.λ, με τον διπλό συμπλέκτη DCT και το 6άρι σαζμάν (αυτόματο ή χειροκίνητο). Το τελευταίο διαθέτει δυο επιλογές D και S, που κινούν το δίτροχο πιο γρήγορα ή πιο “τεμπέλικα”-οικονομικά.

Τα όργανα φωτίζονται με διαφορετικό χρώμα, ανάλογα με τη λειτουργία του κιβωτίου που επιλέγεται. Η κατανάλωση του κινητήρα που ανακοινώνεται είναι στα 28.4 χιλιόμετρα στο λίτρο, άρα θεωρητικά το 11.6 λιτρο ντεπόζιτο αρκεί για 300 χιλιόμετρα.

Τιμόνι "μπάρα" από cruiser-custom και όργανα ψηφιακά-συμμετρικά

Τιμόνι “μπάρα” από cruiser-custom και όργανα ψηφιακά-συμμετρικά

Αλλάζοντας χρώματα στα όργανα, ανάλογα με τη λειτουργία του κιβωτίου ταχυτήτων

Αλλάζοντας χρώματα στα όργανα, ανάλογα με τη λειτουργία του κιβωτίου ταχυτήτων

Το πλαίσιο κάτω από τα εντυπωσιακά πλαστικά και κουστούμι είναι, διπλό κλειστό σωληνωτό με κρεμαστό κινητήρα (τύπου “διαμάντι” ονομάζεται αυτή η διάταξη), με τηλεσκοπικό πιρούνι και καλάμια διαμέτρου 43 mm, μονό αμορτισέρ τύπου Pro-Link πίσω με αλουμινένιο ψαλίδι, ίδιο με του Integra 750.

Τα φρένα διαθέτουν ABS με δίσκο διαμέτρου 320 mm και 240 mm πίσω. Ο μπροστινός τροχός είναι 18 ιντσών (και όχι 17άρης όπως χρησιμοποιείται σε όλα τα μοντέλα της σειράς NC) και ο πίσω 17, με τον τελευταίο να φοράει λάστιχο 200 mm.

Μαρσπιέ που θυμίζει - και πάλι - custom μοτοσυκλέτα

Μαρσπιέ που θυμίζει – και πάλι – custom μοτοσυκλέτα

Το βάρος του Vultus φτάνει τα 245 κιλά γεμάτο, ενώ δεν έχει ανακοινωθεί ακόμα ούτε η τιμή του και το πότε ακριβώς θα βγει στις αγορές του κόσμου.

Να και το Honda NM4 concept με ενσωματωμένες πλαϊνές βαλίτσες

Να και το Honda NM4 concept με ενσωματωμένες πλαϊνές βαλίτσες