HONDA FORZA 300, 2018: Ανανεωμένο πλήρως

Νέα δύναμη στα 300

Πάτησε πάνω στις γραμμές του πετυχημένου Forza 125, το εξ ολοκλήρου νέο, ξανασχεδιασμένο Honda Forza 300, που εκτός από πλούσιο εξοπλισμό διαθέτει και τεχνολογικά καλούδια.

Φόρτσα σημαίνει “εμπρός” στα ιταλικά και αυτό είναι το όνομα της οικογένειας σκούτερ της Honda που έκανε την παρουσία του πρώτη φορά το 2000, με ένα μοντέλο που είχε χώρους και συνδυασμένο σύστημα πέδησης. Διατηρώντας τον σπορ και τουριστικό παράλληλα χαρακτήρα του το Forza 300 εξελισσόταν διαρκώς.

Το 2004 απέκτησε το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο φυγοκεντρικό S-MATIC της Honda, Smart Κey, ψεκασμό PGM-FI και χώρο για δυο φουλφέις κράνη κάτω από τη σέλα! Πολύ μπροστά για 14 χρόνια πριν…

Το 2005 απέκτησε φρένα με ABS και το 2008, ηχοσύστημα και βελτιωμένο S MATIC, γεφυρωμένα ABS. Η τελευταία, αισθητική κυρίως, αλλαγή ήρθε το 2016 και τώρα δυο χρόνια αργότερα οι αλλαγές γίνονται ριζικές.

Μόνο το όνομα έχει μείνει ίδιο. 

Παρακολουθώντας από κοντά την επιτυχία του Yamaha ΧΜΑΧ 300 με το προηγούμενο Forza 300 να μην μπορεί να το ανταγωνιστεί, η Honda αποφάσισε να κινηθεί δυναμικά και να τα αλλάξει όλα.

Το 2018 φέρνει το 300 κοντά στις γραμμές του πολυ πετυχημένου Forza 125 (το οποίο έχει πουλήσει 30.000 κομμάτια στην Ευρώπη σε 3 χρόνια!).

Το νέο Honda Forza 300 του 2018 έχει πιο σπορτίβικη, νέα εμφάνιση και πιο μικρές διαστάσεις από το προηγούμενο μοντέλο. Το μεταξόνιο και το συνολικό μήκος μειώνονται, ενώ το maxi scooter είναι επίσης στενότερο, αλλά με μεγαλύτερο ύψος σέλας στα 780 mm, για πιο όρθια θέση οδήγησης και βελτιωμένη ορατότητα.

Ακόμη πίσω υπάρχει τροχός μεγαλύτερης διαμέτρου, είναι 12 κιλά ελαφρύτερο χάρη σε ένα επανασχεδιασμένο πλαίσιο, στοιχείο που βελτιώνει την επιτάχυνση, την τελική ταχύτητα και την κατανάλωση.

 

Μεγάλη καινοτομία είναι η ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη σε ύψος ζελατίνα, αλλά και ένα εξελιγμένο traction control της Honda, που ονομάζεται Honda Selectable Torque Control (HSTC) και μπορεί να απενεργοποιηθεί αν επιθυμεί ο αναβάτης.

Η ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη, με μπουτόν στο τιμόνι, ζελατίνα μεταβάλλει το ύψος της κατά 140 mm, κι έτσι ο αναβάτης μπορεί να επιλέξει το βαθμό ορατότητας στην πόλη, αλλά και την προστασία του από τον αέρα στο ταξίδι (πόσο συμπτωματικό ήταν όταν πρόσφατα στη δοκιμή του Yamaha ΤΜΑΧ 530 DX γράφαμε ότι μια μέρα όλα τα σκούτερ θα έχουν ηλεκτρικές ζελατίνες… διαβάστε το εδώ)

Νέα είναι τα όργανα με ψηφιακές και αναλογικές ενδείξεις, τα φωτιστικά σώματα είναι full LED. Όπως και στο παρελθόν το Forza συνεχίζει να αποθηκεύει κάτω από τη σέλα δύο κράνη φουλφέις, αλλά και να διαθέτει smart key.

Το μικρότερο βάρος του 300 συνδυάζεται και με μικρότερο μεταξόνιο στα 1.510 mm, και μικρότερη γωνία κάστερ στις 26,5 μοίρες, που κάνουν το σύνολο πιο ευέλικτο από το παρελθόν.

 

Οι τροχοί έχουν διάμετρο 15 μπροστά και 14 πίσω, ενώ τα ελαστικά είναι αντίστοιχα 120/70-15 και 140/70-14.

Tα φρένα είναι: δισκόφρενο μπροστά διαμέτρου 256 mm και δισκόφρενο διαμέτρου 240 πίσω.

Το πιρούνι είναι τηλεσκοπικό με καλάμια διαμέτρου 33 χιλιοστών και πίσω υπάρχουν δύο αμορτισέρ.

Κινητήρας του Honda Forza 300 δεν είναι άλλος από τον γνωστό, αξιόπιστο κινητήρα του SH 300i, με κυβισμό 279 cc, έναν εκκεντροφόρο επικεφαλής και 4 βαλβίδες στον κύλινδρο. Η μέγιστη ιπποδύναμή του φτάνει τους 25 ίππους στις 7.000 rpm και η μέγιστη ροπή τα 2,77 kgm στις 5.750 rpm.

 

Οι επιδόσεις που ανακοινώνονται από το εργοστάσιο είναι 11 δευτερόλεπτα για την επιτάχυνση 0-200 μέτρων και η τελική ταχύτητα στα 129 km/h, ενώ η ιδανική κατανάλωση φτάνει τα 3,22 λίτρα στα 100 km. Το ρεζερβουάρ χωράει 11,5 λίτρα.

Το Honda Forza 300 του 2018 θα είναι σύντομα διαθέσιμο στις ευρωπαϊκές αγορές στους παρακάτω χρωματισμούς: Μπλε μεταλλικό, Λευκό Ματ, Μαύρο μεταλλικό και Γκρι Ματ

Περισσότερες πληροφορίες σύντομα.