HONDA FORZA 300, 2018: Άφιξη και ανακοίνωση τιμής

Η νέα δύναμη στα 300άρια

Μεγάλα τα νέα για μια πολύ ανταγωνιστική κατηγορία σκούτερ. Έφτασε στην Ελλάδα το νέο maxi scooter Honda Forza 300, ανανεωμένο και πλήρως εξοπλισμένο, έτοιμο να αντιμετωπίσει τους σκληρότερους αντιπάλους της αγοράς. Οι τιμές που ανακοινώθηκαν είναι 5.950 ευρώ για την απλή έκδοση και 6.250 ευρώ για την έκδοση Smart Top Box.

Πλήρως ανανεωμένο κατέφθασε στην ελληνική αγορά το Honda Forza 300 που σχεδόν καμία σχέση δεν έχει με το προηγούμενο μοντέλο, με σπορ εμφάνιση, πιο συμπαγείς διαστάσεις και μικρότερο βάρος, ενώ διαθέτει πλουσιότερο εξοπλισμό που περιλαμβάνει ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη ζελατίνα, φώτα full LED και προαιρετική μπαγκαζιέρα 45 λίτρων, συμβατή με το έξυπνο κλειδί Smart Key.

Επίσης, είναι εξοπλισμένο με το σύστημα Selectable Torque Control (HSTC) της Honda – το οποίο αποτελεί πρωτιά για σκούτερ της Honda – και νέο, εύχρηστο πίνακα οργάνων.

Το Honda Forza 300 είναι άμεσα διαθέσιμο μέσα από το Δίκτυο των Επισήμων Honda moto της εταιρείας Αδελφοί Σαρακάκη Α.Ε.Β.Μ.Ε. σε δύο εκδόσεις: Forza 300 στα 5.950 ευρώ και Forza 300 Smart Top Box στα 6.250 ευρώ.

Το όνομα Forza μπήκε στη γκάμα της Honda σαν ένα πολυτελές σκούτερ μεσαίας κατηγορίας το 2000. Το πρώτο μοντέλο αποτέλεσε πρότυπο, προσφέροντας έναν ζωντανό κινητήρα, άφθονους χώρους και ένα καινοτόμο σύστημα συνδυασμένης πέδησης.

Το Forza είχε μεγάλη αποδοχή στην Ευρώπη, καθώς οι ιδιοκτήτες του εκτίμησαν τον πολυτάλαντο χαρακτήρα του σε κάθε πλευρά της καθημερινότητας.

Διατηρώντας τον ιδιαίτερο σπορτίβικο και τουριστικό μαζί, το Forza 300 δε σταμάτησε ποτέ να εξελίσσεται.

Το 2004 απέκτησε ηλεκτρονικά ελεγχόμενη μετάδοση διαρκώς μεταβαλλόμενων σχέσεων CVT – τη λεγόμενη S MATIC της Honda, αντικλεπτικό έξυπνο κλειδί (Smart Key), υψηλής απόδοσης ηλεκτρονικό ψεκασμό PGM-FI στην τροφοδοσία του κινητήρα και χώρο για δύο φουλφέις κράνη κάτω από τη σέλα.

Το 2005 το Forza 300 απέκτησε ABS και το 2008 εμπλουτίστηκε με κάποια στοιχεία πολυτέλειας, όπως σύστημα ήχου με ηχεία, το βελτιωμένο S MATIC (με λειτουργία αυτόματων αλλαγών) και σύστημα συνδυασμένης πέδησης μαζί με ABS.

Το 2016, έγινε ένα ακόμη μεγάλο βήμα, όταν το Forza 300 υιοθέτησε νέα σχεδίαση σέλας, ώστε δύο άτομα να μπορούν να ταξιδεύουν με απόλυτη άνεση, ακόμη και σε ταχύτητες αυτοκινητόδρομου.

Το 2018 σηματοδοτεί την παρουσίαση ενός δραστικά ανανεωμένου Forza 300. Ακολουθώντας το δρόμο όσον αφορά στην εμφάνιση, τον χαρακτήρα και τον εξοπλισμό, που χάραξε ο μικρότερος αδερφός του, το Forza 125, το οποίο είχε πωλήσεις 30.000 μονάδων στην Ευρώπη μέσα σε τρία χρόνια από την παρουσίαση του, το Forza 300 είναι πλέον ελαφρύτερο, μικρότερο σε όγκο και πιο σπορ, χωρίς να χάσει στο ελάχιστο τα πλεονεκτήματα του Grand Turismo χαρακτήρα του.

Το Honda Forza 300 του 2018 διακρίνεται για τη σπορ, νέα του εμφάνιση και για τις σημαντικά μικρότερες διαστάσεις του από το προηγούμενο μοντέλο. Το μεταξόνιο και το συνολικό μήκος του σκούτερ έχουν μειωθεί, ενώ είναι στενότερο, αλλά διαθέτει ψηλότερη σέλα για καλύτερη ορατότητα.

Παρά την μεγαλύτερη διάμετρο του πίσω τροχού, είναι κατά 12 kg ελαφρύτερο – χάρη στο βελτιωμένο και επανασχεδιασμένο πλαίσιο – κάτι που με τη σειρά του φέρνει καλύτερες επιταχύνσεις, μεγαλύτερη τελική ταχύτητα και χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου.

Η νέα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη ζελατίνα προσφέρει μέγιστη προστασία από τον άνεμο στις υψηλές ταχύτητες όσο και την απαραίτητη ευελιξία στην πόλη. Επίσης, το Forza 300 έχει υιοθετήσει το σύστημα Selectable Torque Control της Honda (HSTC) – ένα σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης του πίσω τροχού – το οποίο ενεργοποιείται και απενεργοποιείται από διακόπτη στο αριστερό άκρο του τιμονιού.

Ο βελτιωμένος πίνακας οργάνων, πέραν των βασικών αναλογικών οργάνων, διαθέτει πιο πλούσιες ψηφιακές ενδείξεις και LED φωτισμό. Το Smart Key διαχειρίζεται τώρα και την προαιρετική μπαγκαζιέρα των 45 λίτρων.

Η νέα ηλεκτρικά ελεγχόμενη στο ύψος ζελατίνα του Forza 300 έχει εύρος ρύθμισης έως 140 mm, από ένα διακόπτη στο αριστερό σκριπ. Έχει σχεδιαστεί για να παρέχει αεροδυναμική προστασία προωθώντας τη ροή του αέρα πάνω από το κεφάλι του αναβάτη και περιορίζοντας τους θορύβους.

Προσφέρει καλύτερη σταθερότητα και άνεση σε μεγαλύτερες ταχύτητες και για μεγαλύτερες αποστάσεις, ενώ μπορεί να χαμηλώνει στη στιγμή σε οποιοδήποτε σημείο της διαδρομής των 140 mm με το απλό πάτημα ενός διακόπτη.

Δύο full-face κράνη χωράνε κάτω από τη σέλα, όπου ο αποθηκευτικός χώρος μπορεί να διαχωριστεί ώστε να φιλοξενήσει ένα κράνος και/ή αδιάβροχο μαζί με σακίδιο διαστάσεων Α4. Το βαθύ αριστερό ντουλαπάκι στην ποδιά κλειδώνει και είναι εξυπηρετικό για τον αναβάτη, αφού χωράει ένα κινητό και ένα μπουκάλι νερό, για παράδειγμα. Διαθέτει επίσης παροχή ρεύματος 12V. Όλα τα φώτα είναι τεχνολογίας LED.

Το έξυπνο κλειδί (Smart Key) του Forza 300, πέραν του ότι ελέγχει τον κεντρικό διακόπτη ανάφλεξης και την κλειδαριά της σέλας, είναι συμβατό και με την προαιρετική, αφαιρούμενη μπαγκαζιέρα των 45 λίτρων, κάτι που βλέπουμε για πρώτη φορά σε σκούτερ της Honda.

Με το έξυπνο κλειδί στην τσέπη, η μπαγκαζιέρα κλειδώνει αυτόματα όταν απομακρυνθεί ο αναβάτης, ενώ μπορεί να την κλειδώσει και ο ίδιος από το κλειδί. Ο διακόπτης της μπαγκαζιέρας βρίσκεται στο κάτω μέρος του ενώ ο μηχανισμός ασφάλισης βρίσκεται στο πίσω μέρος ώστε να μην καταλαμβάνει χώρο στο εσωτερικό της.

Τα ανανεωμένα όργανα περιλαμβάνουν αναλογικό ταχύμετρο και στροφόμετρο. Στο κέντρο βρίσκεται μία ψηφιακή οθόνη που ελέγχεται από διακόπτη στο αριστερό γκριπ με τρεις επιλογές ενδείξεων: συνολικό χιλιομετρητή, αυτονομία καυσίμου και στιγμιαία κατανάλωση στην πρώτη, μερικό χιλιομετρητή, μέση κατανάλωση και χρονόμετρο στη δεύτερη, θερμοκρασία περιβάλλοντος και φόρτιση μπαταρίας στην τρίτη.

Το Forza 300 έχει σχεδιαστεί με γνώμονα αφενός το εντυπωσιακό στυλ, αφετέρου την καλύτερη αεροδυναμική. Διατηρεί την εμφάνιση του δημοφιλούς Forza 125 με μοντέρνες γραμμές που του χαρίζουν μία σπορ αίσθηση. Η εντελώς νέα σχεδίαση δεν έχει καμία σχέση με αυτή του προηγούμενου μοντέλου.

Οι καμπύλες έχουν δώσει τη θέση τους σε μία πιο αιχμηρή και δυναμική εμφάνιση η οποία συνάδει με τη βελτιωμένη ευελιξία και τις καλύτερες επιδόσεις που προσφέρουν οι πιο συμπαγείς διαστάσεις του. Το ασημί φινίρισμα στο ρύγχος της ποδιάς και στα πλευρικά πλαστικά καλύμματα της ποδιάς προσδίδουν κομψότητα στο σύνολο και μία premium αίσθηση.

Το Honda Forza 300 θα διατίθεται στα παρακάτω χρώματα: Μπλε, Μαύρο, Γκρι, Λευκό

Το Forza 300 του 2018 διαθέτει εντελώς νέο πλαίσιο το οποίο έχει χαμηλότερο βάρος κατά 12 kg – στα 182 kg πλέον με υγρά. Τη βάση του αποτελεί ένα σωληνωτό πλαίσιο με μικρότερο μεταξόνιο κατά 35 mm, τώρα στα 1.510 mm.

Η γωνία κάστερ έχει μικρύνει στις 26,5° (από 27°) και το ίχνος τροχού στα 89 mm, ενώ το ψυγείο και η μπαταρία βρίσκονται τώρα ανάμεσα στο ρεζερβουάρ και τον αποθηκευτικό χώρο κάτω από τη σέλα, με αποτέλεσμα την καλύτερη συγκέντρωση της μάζας στο κέντρο του σκούτερ.

Σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο το συνολικό μήκος έχει περιοριστεί κατά 25 mm και είναι τώρα 2.140 mm. Η σέλα τώρα βρίσκεται 62 mm πιο ψηλά στα 780 mm και η θέση του σώματος είναι πιο όρθια και φυσική, με αποτέλεσμα τη βελτιωμένη ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις.

Το πλάτος του τιμονιού είναι 755 mm (2 mm πιο στενό από του απερχόμενου μοντέλου) ενώ το μικρότερο πλάτος του μπροστινού τμήματος – 580 mm και 860 mm με τους καθρέπτες – χαρίζουν στο σκούτερ της Honda μεγαλύτερη ευελιξία στην πυκνή κυκλοφορία της πόλης.

Οι αναρτήσεις είναι μπροστά συμβατικό τηλεσκοπικό πιρούνι με καλάμια διαμέτρου 33 mm και δύο αμορτισέρ πίσω με ρυθμιζόμενη προφόρτιση ελατηρίου σε 7 θέσεις.

Ο μπροστινός τροχός των 15 ιντσών – ζάντες από χυτό αλουμίνιο – φοράει ελαστικό 120/70-15 ενώ ο πίσω τροχός των 14 ιντσών (από 13” του προηγούμενου μοντέλου) ελαστικό 140/70-14.

Στα φρένα βρίσκουμε μονό δίσκο 256 mm μπροστά και 240 mm πίσω με δικάναλο ABS για καλύτερο έλεγχο του φρεναρίσματος σε ολισθηρά οδοστρώματα.

Το νέο Honda Forza 300 διαθέτει τον ίδιο υδρόψυκτο κινητήρα των 279 cc με ψεκασμό, μόνο εκκεντροφόρο επικεφαλής (1ΕΕΚ) και 4 βαλβίδες με το θρυλικό SH300i.

Ωστόσο έχει ιδιαίτερα χαρακτηριστικά απόδοσης ισχύος – στροβιλισμό μίγματος, μακρύτερα μπουζί και διαφορετικό χρονισμό βαλβίδων – για απολαυστική οδήγηση στις χαμηλές, μεσαίες και υψηλές στροφές, αλλά και εξαιρετική οικονομία καυσίμου.

Η διάμετρος και η διαδρομή κυλίνδρου είναι 72 x 68,5 mm και η σχέση συμπίεσης 10,5:1. Η μέγιστη ισχύς είναι 24,8 ίππους (18,5kW) στις 7.000rpm και ροπή 27,2 Nm στις 5.750rpm.

Η μείωση των 12 kg που έχει υποστεί το νέο μοντέλο φαίνεται στις επιδόσεις του καθώς επιταχύνει από 0-200m σε 11,1 s ενώ έχει τελική ταχύτητα 129 km/h, τιμές που είναι βελτιωμένες κατά 0,3 s και 2 km/h σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο.

Βελτιωμένη είναι και η κατανάλωση η οποία επιτρέπει στο σκούτερ να καλύπτει πλέον 31 km/λίτρο στον κύκλο μέτρησης WMTC από 30,8 km/λίτρο του προηγούμενου μοντέλου. Η χωρητικότητα του ρεζερβουάρ είναι 11,5 λίτρα, χαρίζοντας αυτονομία πάνω από 350 km.

Ένα σημαντικό νέο στοιχείο εξοπλισμού του Forza 300 για το 2018 είναι το σύστημα HSTC της Honda (Honda Selectable Torque Control). Είναι μάλιστα η πρώτη φορά που ένα σκούτερ Honda υιοθετεί το συγκεκριμένο σύστημα.

Το HSTC ανιχνεύει την παραμικρή διαφορά ταχύτητας ανάμεσα στον μπροστινό και τον πίσω τροχό, υπολογίζει το σπινάρισμα και ελέγχει τη ροπή του κινητήρα μέσω του ψεκασμού για να ανακτήσει και πάλι ο πίσω τροχός πρόσφυση.

Το HSTC απενεργοποιείται και τίθεται σε λειτουργία από ένα διακόπτη στο αριστερό σκριπ. Η ένδειξη “T” στην ψηφιακή οθόνη αναβοσβήνει όταν το σύστημα επενεργεί ελέγχοντας την πρόσφυση.

Ο κινητήρας του Honda Forza 300 είναι καλά δοκιμασμένος και σχεδιασμένος ώστε να αντέχει στο χρόνο. Διαθέτοντας ρουλεμάν και κουζινέτα στροφαλοφόρου χαμηλών τριβών, καθώς και στεγανό στροφαλοθάλαμο, διακρίνεται για την αξιοπιστία και την αντοχή του στο χρόνο. Η χωρητικότητα σε λάδι είναι 1,7 λίτρα.

Στη μετάδοση, ένας αυτόματος φυγοκεντρικός συμπλέκτης συνεργάζεται με κιβώτιο V-Matic – με κλιμάκωση σχέσεων για καλύτερη απόκριση στις χαμηλές στροφές και καλή επιτάχυνση – και με ιμάντα στην τελική μετάδοση.

Μία σειρά από Αυθεντικά Αξεσουάρ Honda είναι διαθέσιμη για το Forza 300 περιλαμβάνοντας: Έξυπνη μπαγκαζιέρα 45 λίτρων, Βάση μπαγκαζιέρας για εύκολη στήριξη, Εσωτερικά σακίδια, Θερμαινόμενα σκριπ, Αντικλεπτικό σύστημα.

Περισσότερες πληροφορίες: https://www.honda-motorcycles.gr/model.php?model=FORZA-300-18MY

HONDA FORZA 300, 2018 – Τεχνικά Χαρακτηριστικά

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Τύπος 4χρονος, υδρόψυκτος, 4βάλβιδος
Χωρητικότητα 279 cc
Διάμετρος x Διαδρομή 72 x 68,5 mm
Σχέση Συμπίεσης 10,5:1
Μέγιστη Ισχύς 24,8 ίπποι (18,5 kW) στις 7.000 rpm
Μέγιστη Ροπή 27,2 Nm στις 5.750 rpm
Χωρητικότητα λαδιού 1,7 λίτρα
ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑΣ
Ψεκασμός PGM-FI
Χωρητικότητα Ρεζερβουάρ 11,5 λίτρα
Κατανάλωση 31 km/λίτρο 
ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Μίζα Ηλεκτρική
Χωρητικότητα Μπαταρίας 12V – 8,6 AH
Ισχύς ACG 340 W 
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Συμπλέκτης Αυτόματος φυγοκεντρικός, ξηρός
Κιβώτιο Ταχυτήτων Συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων CVT
Τελική Σχέση Μετάδοσης Οδοντωτός Ιμάντας (V-belt)
ΣΚΕΛΕΤΟΣ
Τύπος Ατσάλινο σωληνωτό
ΠΛΑΙΣΙΟ
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ) 2140 x 755 x 1470 mm
Μεταξόνιο 1510 mm
Γωνία Κάστερ 26,5°
Ίχνος Τροχού 89 mm
Ύψος Σέλας 780 mm
Ελάχιστο Ύψος 135 mm
Βάρος (με υγρά) 182 kg
Διάμετρος Στροφής 2,4 m
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Μπροστά Τηλεσκοπικό πιρούνι, καλάμια 33 mm
Πίσω Δύο αμορτισέρ
ΤΡΟΧΟΙ
Διάσταση Ζάντας Μπροστά 15 ιντσών
Διάσταση Ζάντας Πίσω 14 ιντσών
Ελαστικό Μπροστά 120/70R15
Ελαστικό Πίσω 140/70R14
ΦΡΕΝΑ
Τύπος ABS 2 καναλιών
Εμπρός Δίσκος 256 mm
Πίσω Δίσκος 240mm