Φάε την (τσέχικη) σκόνη μου 946!
Το παλιό Τσέχικο (Τσεχοσλοβάκικο τότε) σκούτερ CZ Cezeta επανέρχεται σαν Cezeta Type 506, με ιδιόμορφες, ιδιαίτερες γραμμές που παραπέμπουν σε ατόφιο Art Deco, μόνο που σε αυτή την περίπτωση κάτω από το κουστούμι δεν κρύβεται δίχρονος κινητήρας, αλλά ένα καθ’ όλα σύγχρονος ηλεκτρικός κινητήρας.
Το πως γίνεται μερικά σχήματα να είναι τόσο καλοσχεδιασμένα που να παραμένουν πάντα διαχρονικά είναι ένα μυστικό που κρύβεται πίσω από την πένα και τις ικανότητες του δημιουργού. Αξιέπαινη είναι η προσπάθεια κάποιων να διασώσουν τα κλασικά μοντέλα άλλων δεκαετιών.
Είναι ένα σχήμα που αποκλείεται να περάσει απαρατήρητο, το συγκεκριμένο Cezeta Type 506, που πολλά τμήματά του είναι χειροποίητα, βασίζεται στα παλιά Type 501 και Type 502 που μισό αιώνα αργότερα μεταμφιέζονται σε 506 χρησιμοποιώντας μοντέρνα τεχνολογία.
Η μύτη “τορπίλη” κάτω από την σχάρα κρύβει ένα πορτμπαγκάζ, έναν αποθηκευτικό χώρο με το “φονικά” όμορφο φανάρι – με όρους της δεκαετίας του ’50 – να βρίσκεται στην άκρη της.
Κάθε λεπτομέρεια από μπροστά μέχρι το τελείωμα του μακριού σώματος του σκούτερ μοιάζει να έχει δεχθεί σχολαστική ανακατασκευή, ενώ πρόκειται για μια ολοκαίνουργια κατασκευή.
Η σέλα είναι διπλή και ενιαία με την αεροδυναμική ποδιά να φιλοξενεί στην κορυφή της ένα γυμνό, χρωμιωμένο τιμόνι. Μακρύ είναι το πάτωμα-δάπεδο για αναβάτη και συνεπιβάτη με τις λαστιχένιες ράγες να το διατρέχουν.
Η μπαταρία του Type 506 είναι ιόντων λιθίου με χωρητικότητα 5kWh με την οποία η Cezeta – σύμφωνα με τους κατασκευαστές – μπορεί να διανύσει απόσταση 75-85 km, μια λογική επίδοση για όχημα πόλης.
Υπάρχει και έκδοση με φρένα ανάκτησης ενέργειας που ανεβάζουν την αυτονομία του Cezeta Type 506 στα 100 km. Η φόρτιση της μπαταρίας γίνεται από οικιακή πρίζα και διαρκεί 4,5 ώρες.
Ο ηλεκτροκινητήρας που είναι τοποθετημένος πάνω στον οπίσθιο τροχό και η απόδοσή του μπορεί να ρυθμιστεί από laptop σύμφωνα με τις επιθυμίες του αναβάτη.
Η τιμή του Cezeta Type 506 βρίσκεται κοντά στις 9.000 ευρώ, αφού κανείς δεν είπε ότι η ρετρό εμφάνιση και η μοντέρνα τεχνολογία είναι φθηνή. Γι’ αυτό το λόγο – λόγω τιμής – βάλαμε αυτόν τον τίτλο στο άρθρο, αφού στα ίδια χρήματα μπορεί να αγοράσει κάποιος την Vespa 946. Αναρωτιόμαστε αν η Cezeta μπορεί να διαφημιστεί στην αγορά σαν “η 946 του πρώην ανατολικού μπλοκ”; Μάλλον όχι.