fbpx

BMW Concept CE 02: Μην είναι σκούτερ, μην είναι μοτοσυκλετάκι;

Κάτι νέο για την μετακίνηση

Το έχουμε γράψει πολλές φορές, η ηλεκτροκίνηση είναι φύσει και θέσει μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για σχεδίαση και προσεγγίσεις έξω από τα στεγανά και τους εγγενείς περιορισμούς των βενζινοκίνητων συμβατικών δίτροχων. Το BMWConcept CE 02 αποτελεί ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτής της ελευθερίας.

Μην είναι σκούτερ; Μην είναι μοτοσυκλέτα; Σύμφωνα με την
BMW, δεν είναι τίποτα από τα δύο και πρόκειται για μια νέα αντίληψη περί αστικής μετακίνησης, εκφρασμένης μέσα από ένα δίτροχο όχημα που έχει ως στόχο να προσελκύσει αναβάτες νεαρής ηλικίας.

Το σχεδιαστικό τμήμα της BMW πειραματίστηκε με πολλές φόρμες, οι οποίες στο σύνολό τους υπαγορεύονταν από την άνωθεν οδηγία σχετικά με το target group. Τελικά προκρίθηκε μια ιδέα,  πηγή έμπνευσης της οποίας αποτέλεσαν τα γερμανικά ποδήλατα Bonanza των δεκαετιών του 1970 και του 1980!

Αν δεν σας λέει κάτι όλο αυτό, φανταστείτε το αντίστοιχο των θρυλικών τσεχοσλοβάκικων Velamos, τα οποία γνωρίζουμε σαφώς καλύτερα στην Ελλάδα, τουλάχιστον όλοι εμείς που διανύουμε τα δεύτερα –άντα.

Με βάση αυτά τα choppero-ποδήλατα, λοιπόν, δημιουργήθηκαν οι βασικές γραμμές του Concept CE 02, και το τελικό αποτέλεσμα είναι αρκετά μινιμαλιστικό και δεν μοιάζει με οτιδήποτε άλλο.

Αν και δεν αναφέρεται ξεκάθαρα από την BMW, είναι εμφανές ότι έχουν χρησιμοποιηθεί σχεδιαστικά και δομικά στοιχεία από το CE 04, το ηλεκτροκίνητο scooter της εταιρίας που σύντομα θα πωλείται από το δίκτυό της (δείτε την παρουσίασή του εδώ).

Η επιμήκης σέλα, στην προκειμένη περίπτωση με ημιδιάφανο gel, το επικλινές αμορτισέρ με το κυλινδρικό κάλυμμα, αλλά και οι τροχοί 15 ιντσών με τις «μασίφ» ζάντες, είναι στοιχεία που έχουμε δει και στο CE 04, ενώ ίδια είναι και η διάταξη μπαταρίας και κινητήρα, με τη μετάδοση να γίνεται και σε αυτή την περίπτωση μέσω ιμάντα.

Η θέση οδήγησης καθορίζεται από την ελευθερία κίνησης που προσφέρει η επίπεδη σέλα, από το ape-hanger τύπου τιμόνι και από τα τραβηγμένα ελαφρώς μπροστά μαρσπιέ. Μιλώντας για μαρσπιέ, αυτά βρίσκονται ενσωματωμένα σε μια ανάπτυξη που λειτουργεί επίσης ως σχάρα, στην περιοχή της καρίνας.

Όπως μπορείτε να δείτε και στις φωτογραφίες, το σημείο αυτό είναι ιδανικό για να δέσει κανείς το… skateboard του και φυσικά όλο αυτό δεν είναι τυχαίο, αφού όπως αναφέραμε, το νεανικό κοινό και η συγκεκριμένη κουλτούρα του δρόμου είναι ο στόχος του μοντέλου.

Ένα δεύτερο σημείο πρόσδεσης και μεταφοράς μικρών αντικειμένων και αποσκευών είναι στο μπροστινό μέρος της σέλας, όπου βρίσκονται μόνιμα στερεωμένοι δυο ελαστικοί ιμάντες σε χιαστί διάταξη.

Σε ό,τι αφορά τώρα τον κινητήρα, αυτός έχει ισχύ 11kW, κάτι που επιτρέπει την οδήγηση του μοντέλου με δίπλωμα κατηγορίας A1, ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 90 km/h.

H BMW δεν ανακοινώνει τα χαρακτηριστικά της μπαταρίας και αρκείται μόνο στο να αναφέρει ότι προσδίδει αυτονομία της τάξεως των 90 km.

Εμείς απλά αναφέρουμε ότι στην περίπτωση της A1 έκδοσης του CE 04, η μπαταρία ανακοινώνεται στα 60,6 Ah με χωρητικότητα 6,3 kWh, οπότε μάλλον μιλάμε για την ίδια μονάδα. Όσον αφορά τον εξοπλισμό, οι πληροφορίες είναι και πάλι λίγες, με το μόνο που έχει γίνει γνωστό να είναι ότι τα φώτα είναι LED.

Από τις φωτογραφίες, μπορούμε να διακρίνουμε έναν απλό σε σχεδίαση πίνακα οργάνων που θυμίζει σχεδιαστικά smart watch, βλέποντας σε αυτόν ενδείξεις που έχουν να κάνουν με την ταχύτητα και τα ενεργειακά επίπεδα της μπαταρίας σε μορφή μπάρας, ενώ μια άλλη ένδειξη αφορά στην αυτονομία του οχήματος.

Πέραν τούτων, τίποτε άλλο δεν έχει επίσημα ανακοινωθεί, αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι πρόκειται για concept και όχι για μοντέλο παραγωγής.

Σε κάθε περίπτωση πάντως, και το CE 04 κάπως έτσι ξεκίνησε πριν τρία χρόνια και τελικά φτάσαμε σήμερα να έχουμε το μοντέλο παραγωγής που δεν έχει αλλάξει και πολύ σε σχέση με την concept εκδοχή του. Πολύ πιθανόν να συμβεί λοιπόν κάτι ανάλογο και με το CE 02.

Η στόχευσή του στο νεανικό κοινό, συνοδεύεται από ένα σύνολο χαρακτηριστικών που θα δημιουργούν μια φιλική και εύκολη στην οδήγησή της υλοποίηση, ειδικά για αρχάριους αναβάτες, με ύψος σέλας στα 730mm και βάρος στα 120 κιλά.

Εικάζουμε δε, ότι λόγω της μινιμαλιστικής φύσης και της υποδεέστερης απόδοσης σε σχέση με την A2 έκδοση του CE 04, η τιμή θα είναι επίσης πιο προσιτή, σε σχέση με τα… 12.000 ευρώ που κοστίζει το τελευταίο. Ας μην ξεχνάμε, ότι θα πρόκειται για χρήματα τα οποία θα κληθούν να πληρώσουν γονείς…

X