ΤΑ 7 ΜΕGA SCOOTER ΤΟΥ 2012

Μεγάλα σκούτερ, για δύσκολους καιρούς…

Aprilia SRV 850,  BMW C600S, BMW C650GT, Honda Integra 700,  Piaggio X10 500, SYM MaxSym 600i, Yamaha TΜΑΧ 530

Κείμενο: Βασίλης Αντζουλάτος

Πολύ σκληρά καρύδια είναι λοιπόν τα σκούτερ. Δε δείχνουν να μασάνε, κι έτσι οι εταιρίες παρουσιάζουν, oύτε ένα-ούτε δύο, αλλά επτά νέα μοντέλα για το 2012, που πηγαίνουν κόντρα στην οικονομική κρίση. Γιατί απ’ ότι φαίνεται “η κρίση θέλει σκούτερ… για να λύσει”.

Και οι 6 εταιρίες ελπίζουν να κερδίσουν την παρτίδα για την κατάκτηση της κορυφής στην κατηγορία των Mega Scooter (ή Μaxi Scooter). Piaggio, Honda, Yamaha, SYM, BMW θα κονταροχτυπηθούν αλύπητα μέχρι να κερδίσουν τη μάχη, η καθεμιά με τα δικά της, διαφορετικά όπλα. Με έναν κύλινδρο ή με δύο. Σε σειρά ή σε διάταξη V. Με 500, με 530, με 600, 650, 670 και 840 κυβικά εκατοστά. Με ανάποδα ή συμβατικά πιρούνια, με CVT ή κιβώτια με διπλούς συμπλέκτες. Με αλουμινένια ή σωληνωτά πλαίσια. Με 15άρηδες, 16άρηδες ή 17άρηδες τροχούς.

To εξαιρετικό αλουμινένιο πλαίσιο του Yamaha TMAX 530

Φαίνεται πάντως καθαρά ότι η τεχνολογική μόδα θέλει δύο κυλίνδρους. Αυτό είναι το μάθημα που δίνουν τα μοντέλα του 2012. Ποτέ άλλοτε η “μεγάλη κατηγορία”, των mega scooter δεν διέθετε τόσους δικύλινδρους κινητήρες. Η Yamaha, η Honda, η Aprilia, η BMW, αλλά και η Suzuki (με το Burgman 650, που δεν εξελίχθηκε ή ανανεώθηκε) χρησιμοποιούν πλέον δικύλινδρους κινητήρες και μάλιστα σε σειρά – εκτός της Aprilia της οποίας ο κινητήρας είναι V-2. Στην περίπτωση της Honda μάλιστα υπάρχει και δεύτερο μοντέλο mega scooter με δικύλινδρο κινητήρα, το ήδη υπάρχον στην αγορά Silver Wing (SW) 600, στην κατηγορία των σκούτερ άνω των 500 κ.εκ.

O δικύλινδρος σε σειρά κινητήρας των BMW C600S και BMW C650GT

Μόνο στην περίπτωση της SYM, όπως και της Piaggio συναντάμε μονοκύλινδρο κινητήρα και το γιατί θα το καταλάβουμε όταν ανακοινωθούν οι η τιμές τους, που θα είναι σαφώς χαμηλότερες των δικύλινδρων και ειδικά της SYM, που τον συγκεκριμένο τομέα τον φροντίζει πάντοτε, δεόντως .
Και αγκαλιά με τους δύο κύλινδρους πηγαίνουν οι επιδόσεις, οι οποίες πέρα του ότι είναι διασκεδαστικές (τα mega scooter πάνε γρήγορα) είναι και αναζωογονητικές, δίνοντας νέο νόημα στον όρο, “ανοίγω το γκάζι σε κινητήρα με αυτόματη μετάδοση και πηγαίνει… και δεν τελειώνει”, κάτι που ισχύει περίφημα στην περίπτωση του Aprilia SRV 850. Παράλληλα, μπορεί τα mega scooter να “ζορίζουν” τη βελόνα της ζυγαριάς, αλλά από την άλλη δεν χάνουν τη χρηστικότητά τους, που είναι αυξημένη σε σχέση με τις μοτοσυκλέτες αντίστοιχου κυβισμού.

To Honda Integra 700 αναμιγνύει στοιχεία από τις μοτοσυκλέτες και τα σκούτερ

Ίσως να σκεφτείτε ότι τα παραπάνω μοντέλα δεν είναι απόλυτα ανταγωνιστικά μεταξύ τους, δηλαδή αν κάποιος που θα ενδιαφερόταν για ένα δικύλινδρο ΤΜΑΧ ή ένα BMW δεν θα δελεαζόταν από ένα Piaggio ή SYM, η αλήθεια όμως είναι διαφορετική. Πολλές φορές τον κύριο λόγο τον έχει η τιμή αγοράς και γενικά τα μονοκύλινδρα mega scooter είναι φθηνότερα από τα δικύλινδρα, ενώ εμφανίζουν μεγαλύτερη ευελιξία, μικρότερο βάρος και “ζωντάνια” στο άνοιγμα του γκαζιού. Επίσης έχει σημασία και ένας άλλος παράγοντας. Ξέρετε, όταν πρωτοβγήκαν στην αγορά τα εμφιαλωμένα νερά, οι εταιρίες αναψυκτικών “τύπου κόλα” κυρίως, θορυβήθηκαν, γιατί γνώριζαν πολύ καλά ότι το νερό ήταν απολύτως ανταγωνιστικό των προϊόντων τους. Όση ζάχαρη, ανθρακικό και άρωμα κι αν είχαν στη σύστασή τους. Αυτός που αγοράζει νερό για να ξεδιψάσει, δεν θα αγοράσει κόκα κόλα… άρα ο “πελάτης” χάνεται για την δεύτερη… Το ίδιο ισχύει και με τα μονοκύλινδρα, σε σχέση με τα δικύλινδρα.

Aprilia SRV 850: Ο “μέγας”, που άλλαξε ονοματεπώνυμο

Το Aprilia SRV 850, ήταν μια κίνηση που κανείς δεν περίμενε. Μπορεί το Gilera GP 800 να ήταν ένα πολύ αξιόλογο μεγάλο και πρωτοποριακό σκούτερ, αλλά στις πωλήσεις δεν τα είχε καταφέρει και πολύ καλά. Μπορεί να διέθετε συνολικά ένα σπορ “πακέτο”, αλλά από πλευράς εμφάνισης δεν ξετρέλαινε τον κόσμο. Μάλλον προς το συντηρητικό κομμάτι των αγοραστών απευθυνόταν ειδικά, με τον “τουριστικό” προβολέα του και το “σοβαρό” μούτρο του.

Aprilia SRV 850

Για να “δώσει ζωή” στο σκούτερ, και να εκμεταλλευτεί η μητέρα Piaggio την επένδυση, άλλαξε την εμφάνισή του GP 800 και το βάφτισε Aprilia – μια εταιρία που γενικά είναι δημοφιλέστερη από τη Gilera – και έτσι δημιουργήθηκε ένα ακόμα ιταλικό mega scooter. Με αυτόν τον τρόπο οι άπιαστες – από τον ανταγωνισμό επιδόσεις του δικύλινδρου V-90, των 840 κυβικών βρήκαν και ένα αντίστοιχο, κραυγαλέα σπορ, περιτύλιγμα. Πέντε χρόνια μετά την παρουσίασή του Gilera GP 800 (2007) το μοντέλο τραβά ξανά προς τη δόξα, αφού με τις μικροβελτιώσεις που θα δεχθεί ο κινητήρας, οι επιδόσεις του θα είναι ακόμα καλύτερες.
Οι 76 ίπποι που ανακοινώνονται πολύ δύσκολα θα τους πλησιάσει καν κάποιος ανταγωνιστής στην κατηγορία των σκούτερ, με δεδομένο ότι η πιο κοντινή ιπποδύναμη που ανακοινώνεται είναι στους 16 λιγότερους ίππους – 60 ίππους θα αποδίδει το δικύλινδρο 650 της BMW – χωρίς όμως να ξεχνάμε και το βάρος του 850, που φτάνει άδειο σχεδόν τα 250 κιλά. Η τιμή του στην Ιταλία θα είναι 9.600 περίπου ευρώ και όπου να ‘ναι φτάνει στα καταστήματα πώλησης.

BMW C 600 S, BMW C 650 GT: Σε διπλό ταμπλώ

Για ακόμα χρονιά, τρίτη συνεχόμενη, η BMW φροντίζει να παρουσιάσει ένα ολοκαίνουργιο μοντέλο ή μάλλον δύο νέα μοντέλα. Το 2010 ήταν η χρονιά της superbike BMW S 1000 RR, το 2011 η χρονιά του εξακύλινδρου τουριστικού K 1600 και το 2012 έρχεται η σειρά των mega scooter με δύο εκδόσεις μάλιστα, μιας σπορ και μιας τουριστικής.
Η επένδυση της Βαυαρέζικης εταιρίας είναι μεγάλη, όπως ακριβώς και οι προσδοκίες της. Τα δύο mega scooter της οικογένειας “C” έχουν διαφορετικούς κωδικούς: 600 S και 650 GT, αλλά τον ίδιο δικύλινδρο κινητήρα. Η εταιρία πιστεύει πολύ σε αυτά τα δυο καλοσχεδιασμένα και τεχνολογικά άρτια σκούτερ, έτσι ώστε να μπορέσει να εισχωρήσει δυναμικά σε παρθένο έδαφος. Εκεί που πριν υπήρχαν οι τρεις γιαπωνέζικες (Honda, Suzuki, Yamaha), μια ταϊβανέζικη ( Kymco), και μερικές ευρωπαϊκές (Piaggio, Gilera, Aprilia, Malagutti, Peugeot), τώρα και η γερμανική εταιρία θα διαθέτει δύο εκπροσώπους στη συγκεκριμένη κατηγορία σκούτερ.

BMW C 600 Sport

Αν σκεφτούμε ότι σίγουρα η BMW έχει κάνει την έρευνά της πριν αποφασίσει να εισχωρήσει στη συγκεκριμένη κατηγορία δίτροχων, γίνεται σαφές ότι υπάρχει το ενδιαφέρον και το αγοραστικό κοινό για να υποστηρίξει μια τέτοια κινητοποίηση. Και επειδή η συγκεκριμένη φίρμα δεν είναι τυχαία, μην παραξενευτείτε αν δείτε ακόμα και μοτοσυκλετιστές να φεύγουν από τις μοτοσυκλέτες τους για να αποκτήσουν ένα σκούτερ με σήμα την ασπρο-γάλανη έλικα…

Σύμφωνα με τις τάσεις της ευρωπαϊκής αγοράς το σπορ μοντέλο το C 600 S θα έχει μεγαλύτερη απήχηση σε σχέση με το τουριστικό C 650 GT, που για λόγους προστασίας του αναβάτη είναι ογκωδέστερο, με περισσότερο εξοπλισμό και θα είναι ακριβότερο. Το μοντέλο Sport θα έχει το χρέος να σταθεί απέναντι στο δημοφιλές Yamaha ΤΜΑΧ, που φέτος επανέρχεται ισχυρότερο σε όλους τους τομείς που το έκαναν πετυχημένο.
Χρησιμοποιώντας 15άρηδες τροχούς μπροστά και πίσω, το C 600 S χρησιμοποιεί πλαίσιο που είναι κατασκευασμένο από σωληνωτό τμήμα και αλουμινένια κομμάτια, με τον κινητήρα να μοιάζει πολύ (όπως και ο κινητήρας της Honda) με τη διάταξη της Yamaha: δύο κύλινδροι σε σειρά, με κλίση προς τα κάτω, αλλά με χωρητικότητα στα 647 cc και ιπποδύναμη στους 60 ίππους, σύμφωνα με το εργοστάσιο. Το καλλίγραμμο C 600 S δείχνει να είναι ελαφρύτερο σε όψη, αλλά και στη ζυγαριά, αφού η BMW ανακοινώνει για το C600S βάρος 250 κιλών πλήρες υγρών. Το ανάποδο πιρούνι του 600 μπαίνει στο οπλοστάσιο των πλεονεκτημάτων, όπως και το στάνταρ γεφυρωμένο (Integral) ABS, και το σχεδόν παράλληλο με το έδαφος, πλάγια τοποθετημένη πίσω αμορτισέρ. Όλες οι ενδείξεις και οι πληροφορίες συνηγορούν στο να έχει το C 600 S τιμή κοντά σε αυτή του Yamaha ΤΜΑΧ.

Honda Integra 700: Αλλιώτικο από τα άλλα

Η Honda κάνει πραγματική επίθεση στην αγορά των mega (ή maxi) scooter με το οπλοστάσιο της εξοπλισμένο από τον κόσμο της μοτοσυκλέτας. Το Ηonda Integra 700 είναι ένα σκούτερ-μοτοσυκλέτα, που προσπαθεί να γεφυρώσει δύο αντιδιαμετρικούς χώρους και να πάρει τα καλύτερα στοιχεία κι από τους δύο. Με το υβριδικό Intergra, η Honda στήνει κυριολεκτικά από την αρχή μια νέα κατηγορία, υλοποιώντας ένα δίτροχο-concept που είχε παρουσιάσει σαν πρωτότυπο (Mid Concept) ένα χρόνο πριν. Η γιαπωνέζικη εταιρία μπορεί να περηφανεύεται για το εξατάχυτο κιβώτιό της με τον διπλό συμπλέκτη, τους 17άρηδες τροχούς, τη μικρή κατανάλωση και τους χαμηλούς ρύπους.

Honda Integra 700

Εμείς πάντως θα θεωρήσουμε ότι το Honda Integra 700 είναι σκούτερ, γιατί πρώτον έτσι μας συμφέρει και δεύτερο γιατί πιστεύουμε ότι η συνολική δομή της κατασκευής πλησιάζει περισσότερο πιο κοντά στα σκούτερ, παρά στις μοτοσυκλέτες. Άσχετα αν η Honda έχει χρησιμοποιήσει την ίδια πλατφόρμα για να δημιουργήσει – πολύ έξυπνα και οικονομικά – δύο ακόμα αξιόλογες μοτοσυκλέτες το Integra είναι σκούτερ. Και μάλιστα  mega sccoter με την δική του ιδιαίτερη αισθητική, αλλά και με υψηλή τεχνολογία, την οποία θα διαθέτει σε χαμηλή τιμή μάλιστα.
Οι 17άρηδες τροχοί και το τηλεσκοπικό πιρούνι των 41 χιλιοστών, η ανάρτηση πίσω με κανονικό πιρούνι (δύο μπράτσων), η μετάδοση με αλυσίδα και ο μεγάλος δίσκος των 320 mm μπροστά και με το σύστημα C-ABS στα φρένα σαν στάνταρ. Aυτά είναι τα ξεχωριστά χαρακτηριστικά του Integra. Ο κινητήρας είναι σκουτεράδικης νοοτροπίας, αφού μοιάζει με αυτόν της Yamaha και της BMW, είναι δικύλινδρος σε σειρά, επικλινής, στα 670 cc. Η ιπποδύναμή του βρίσκεται στους 51,8 ίππους. Από τον κόσμο των μοτοσυκλετών έρχεται ο διπλός συμπλέκτης DCT (dual clutch) και οι έξι σχέσεις, με επιλογή χειροκίνητης χρήσης ή αυτόματης με επιλογή “S” sport και ‘D’, οικονομική. Επίσης η τελική μετάδοση με αλυσίδα είναι ένα σύστημα που συναντάμε περισσότερο σε μοτοσυκλέτες παρά σε σκούτερ, τη στιγμή που η “ραχοκοκαλιά” του σκελετού, που ενώνει τον λαιμό του πιρουνιού με το υπόλοιπο πλαίσιο είναι αρκετά ψηλά… σε αντίθεση με τα περισσότερα σκούτερ. Το βάρος του είναι 238 κιλά γεμάτο, ενώ η τιμή του Honda Integra 700 στη Γαλλία είναι στα 8.490 ευρώ,

Yamaha ΤΜΑΧ 530: Νέα ρούχα και γυμναστική

Μόνο σαν πολύ ενδιαφέρουσες μπορούν να χαρακτηριστούν οι βελτιώσεις του νέου Yamaha ΤΜΑΧ 530 κυβικών, σε σχέση με το προηγούμενο ΤΜΑΧ 500. Τριάντα κυβικά περισσότερα στον κινητήρα και 3 ίπποι παραπάνω ανακοινώνονται από την εταιρία.
Αλλαγές έχει δεχθεί στην τροφοδοσία του για να βελτιωθεί η απόκριση στο γκάζι και στις επιδόσεις με δύο άτομα, αλλά και πάλι η ιπποδύναμη των 46,6 ίππων δεν συγκρίνεται με τους 60 που ανακοινώνει η BMW για τα 650άρια της. Σαν αντίβαρο στην έλλειψη ιπποδύναμης μπορεί να υπολογιστεί το αλουμινένιο πλαίσιο, που έχει ενισχυθεί και το επίσης (δίμπρατσο, δηλαδή κανονικό) ψαλίδι. Η μη αναρτώμενη μάζα του ψαλιδιού έχει ελαφρύνει ακόμα περισσότερο, αφού το προηγούμενο σύστημα της αλυσίδας μέσα σε μπάνιο λαδιού (που χρησιμοποιεί πλέον η BMW στα σκούτερ της) έχει αντικατασταθεί από έναν οδοντωτό ιμάντα, ο οποίος βοηθά και την ανάρτηση να δουλέψει καλύτερα, εκτός των άλλων πλεονεκτημάτων του.

Υamaha TMAX 530

Από πλευράς σχεδίασης το 530 έχει δεχθεί πλήθος αλλαγών που το έκαναν πιο επιθετικό, τη στιγμή που η αεροδυναμική έχει βελτιωθεί, προστατεύοντας έτσι περισσότερο τον αναβάτη. Και όλα αυτά τη στιγμή που το 530 είναι το ελαφρύτερο όλων – όσων το βάρος έχει ανακοινωθεί – στα 217 κιλά, για την έκδοση χωρίς ABS. Η ανακοίνωση της αντιπροσωπείας στην Ελλάδα για τον ερχομό του να μιλάει για τέλη Ιανουαρίου-αρχές Φεβρουαρίου και το μόνο που μένει να μάθουμε είναι η τιμή του. Στη Γαλλία (απλό – 10 490 €, με ABS – 10 990 €) πάντως και στην Ιταλία οι τιμές ήταν σχεδόν ίδιες με το παλιό μοντέλο (!) κάτι που στην Ελλάδα απ’ ότι πληροφορούμαστε, μάλλον δεν θα ισχύσει…

SYM Maxsym 600i: Το μεγαλύτερο μονοκύλινδρο

Χρησιμοποιώντας δοκιμασμένες σχεδιαστικές γραμμές που είδαμε πρώτη φορά στο Maxsym 400i έρχεται κάποια στιγμή μέσα στο 2012 και το 600. Λίγες εταιρίες έχουν “ακουμπήσει”, έχουν τολμήσει να ανέβουν στα 600 κυβικά. Αυτή η τολμη διακρίνει για το ’12 την SYM, δείχνοντας σαφώς τις προθέσεις της – ότι δεν σκοπεύει δηλαδή να μείνει με σταυρωμένα τα χέρια, αντίθετα “κυνηγάει” τον τομέα σκούτερ μέχρι… πλήρους γκάμας. Και το 600 κάνει ακριβώς αυτό, συμπληρώνει μια γκάμα επιλογών που ξεκινάει από τα 50 κυβικά και φτάνει, με πολλούς βολικούς ενδιάμεσους σταθμούς, μέχρι την κορυφή των 600 κυβικών.

SYM Maxsym 600i ABS

Βασικά τοSYM Maxsym 600i είναι μια μεγάλη έκδοση του πετυχημένου 400i, με κινητήρα 600 κ.εκ, και στάνταρ ABS στα φρένα του. Αισθητικά είναι ίδιο με το μικρό αδελφάκι του και διατηρεί τα βασικά χαρακτηριστικά ενός maxi scooter, ενός σκούτερ τουρισμού. Προσφέρει άνεση στον αναβάτη, λόγω μεγάλης σέλας, έχει μπόλικο αποθηκευτικό χώρο κάτω από τη σέλα, διπλούς προβολείς και εκτεταμένη μετωπική επιφάνεια, 15άρη τροχό μπροστά και 14άρη πίσω με ελαστικά 120/70 και 160/60 αντίστοιχα.
Πλεονεκτήματά του; Το μειωμένο βάρος και η αυξημένη ευελιξία σε σχέση με τα δικύλινδρα, αλλά και η ζωντάνια και η απόκριση που θα εμφανίζει στο άνοιγμα του γκαζιού, με χαρακτήρα που ορίζεται από τον μοναδικό στην αγορά μονοκύλινδρο, ροπάτο κινητήρα με 600 κυβικά. Παρεμπιπτόντως το Maxsym 600i είναι το μεγαλύτερο σε κυβισμό μονοκύλινδρο σκούτερ που έχει φτιαχτεί ποτέ… αν δεν το είχατε παρατηρήσει. Το πιο πιθανό είναι το Maxsym 600i να είναι το φθηνότερο όλων των mega scooter του 2012.

Piaggio X10 500: Μυστηριώδης έκπληξη για το ’12

Και όμως το Piaggio Χ10 500 ήταν από τις μεγαλύτερες εκπλήξεις του 2012 και αυτό για πολλούς λόγους. Κανείς δεν είχε ακούσει κανείς πληροφορίες για αυτό το σκούτερ, που εξέλισσε με απόλυτη μυστικότητα η Piaggio. Στόχος της ήταν να ανανεώσει το κορυφαίο της maxi scooter, που θα αποτελούσε τον αντικαταστάτη των γερασμένων πλέον Χ9 500 (και των ιδιοκτητών που ήθελαν να το αλλάξουν και πάλι με Piaggio) και των XEvo 400. O κινητήρας του μεγάλου Χ10 δεν θα είναι καινούργιος, αλλά η εταιρία θα χρησιμοποιήσει για πολλοστή φορά τον πιστό και αξιόπιστο, ροπάτο κινητήρα Master, που τόσα και τόσα μοντέλα της Piaggio και άλλων εταιριών έχει κινήσει στο παρελθόν αγόγγυστα. Μπορεί να είναι κάπως βαρύς και ογκώδης (40 ίπποι περίπου), αλλά κινεί αξιοπρεπώς ένα σύνολο 200-210 κιλών και δεν υπολείπεται έντονα σε επιδόσεις από τους ανταγωνιστικούς του κινητήρες. Από την άλλη είναι σαφώς απλούστερος και φθηνότερος στην κατασκευή από έναν δικύλινδρο (βλ. Burgman, Silver Wing, TMAX, Majesty, κ.λπ.).

Piaggio X10 500

Απ’ ότι φαίνεται η Piaggio για ακόμα μια χρονιά δεν περνάει στην κατασκευή δικύλινδρου κινητήρα σε σειρά για σκούτερ, αν και πιστεύουμε ακράδαντα ότι αυτή τη στιγμή που μιλάμε, και πάλι κάτω από άκρα μυστικότητα στα εργαστήρια του “κέντρου έρευνας και εξέλιξης” της Pontedera ένα από τα σημαντικότερα project είναι η δημιουργία μιας τέτοιας κινητήριας μονάδας.
Το ενδιαφέρον στο Piaggio Χ10 500 είναι ότι θα εμφανιστεί φορτωμένο με διάφορα τεχνολογικά καλούδια. Εκτός από τα ABS και traction control ASR (με κουμπί επιλογής) και τα συνδυαζόμενα φρένα, θα υπάρχει οn-board computer και για πρώτη φορά σε σκούτερ ηλεκτρονικά ελεγχόμενο αμορτισέρ, το οποίο θα είναι ένα, άρα μιλάμε για νέο πλαίσιο και καινούργια ανάρτηση. Οι τροχοί θα είναι 15 ιντσών μπροστά και 13 ιντσών πίσω και το ύψος σέλας ιδιαίτερα χαμηλό. Είναι άγνωστο πότε θα βγει το Χ10 500 στην αγορά, καθώς και η τιμή του, που το πιθανότερο είναι να βρίσκεται πάνω από το SYM και κάτω από την Ηonda.