fbpx

ΜΟΝΤΕΛΟ 2012: YAMAHA TMAX 530

Εξέλιξη… όχι επανάσταση!

* 530 κυβικά * Βελτιωμένη ροπή κατά 10% και 3 ίπποι παραπάνω *Μετάδοση με ιμάντα *Αλουμινένιο ψαλίδι πίσω *Τελική μετάδοση με ιμάντα * Κατά 4 κιλά ελαφρύτερο *Βγαίνει στην αγορά τον Δεκέμβριο του 2011, με τιμή κοντά στις 11.000 ευρώ

Η τρίτη γενιά Yamaha Tmax εμφανίζεται μια δεκαετία μετά από τη μέρα που πρωτοπαρουσιάστηκε το πρώτο μοντέλο. Ήταν 2001, όταν λανσάρισε η Yamaha το πρώτο TΜax 500 και έκτοτε το δημοφιλές σκούτερ έδειχνε φανερά την τάση του να κινείται, από πλευράς εμφάνισης, αλλά και από πλευράς τεχνικών λύσεων, προς τις supersport μοτοσυκλέτες. Το ίδιο ισχύει και σήμερα με το νέο Yamaha TMAX του 2012, που έχει δεχθεί πλήθος βελτιώσεων σε πολλούς τομείς.

Yamaha TMax 2012: Μυώδες και σπορ… και ανανεωμένο σε πολλά σημεία

Η τελευταία έκδοση του TMAX κινείται από τον γνωστό δικύλινδρο σε σειρά, οριζόντια τοποθετημένο κινητήρα, που έχει 4 βαλβίδες σε κάθε κύλινδρο και 2ΕΕΚ (DOHC), ηλεκτρονικό ψεκασμό και αυτόματο κιβώτιο. Τα κυβικά του είναι όμως πλέον 530, αφού στο ΤΜΑΧ του 2012 αυξήθηκε η διάμετρος των κυλίνδρων, από τα 66 χιλιοστά στα 68, δίνοντας 30 κυβικά παραπάνω. Η δύναμη αυξήθηκε κατά 3 ίππους και ο συμπλέκτης είναι νέος.

Yamaha TMax 2012: Ιμάντας στην τελική μετάδοση και αλουμινένιο ψαλίδι

Σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο ο κινητήρας αποδίδει μεγαλύτερη ροπή κατά 10%, κάτι που επιτυγχάνεται σε 1.000 στροφές χαμηλότερα από πριν Πιστόνια, έδρες βαλβίδων και θάλαμοι καύσης έχουν βελτιωθεί, οι εκκεντροφόροι έχουν αλλάξει προφίλ, τα σώματα του ψεκασμού έχουν ανέβει στα 34 χιλιοστά. Ο συμπλέκτης έχει ξανασχεδιαστεί, η ηλεκτρονική ανάφλεξη έχει αναβαθμιστεί και όλα αυτά προσφέρουν βελτιωμένες εκκινήσεις και ρεπρίζ, όπως και καλύτερες συνολικές επιδόσεις.


Η νέα τελική μετάδοση γίνεται με οδοντωτό ιμάντα από Kevlar, που προσφέρει μεταφορά δύναμης στον πίσω τροχό χωρίς σκορτσαρίσματα. Οδοντωτό ιμάντα στην τελική μετάδοση βρίσκουμε στα Harley-Davidson, σε ορισμένα BMW και παλαιότερα στα Buell. Ο ελαφρύς και ανθεκτικός ιμάντας με τον συνδυασμό το νέο αλουμινένιο ψαλίδι (όπως στις μοτοσυκλέτες), μειώνουν το μη αναρτώμενο βάρος, βοηθούν στο κεντράρισμα των μαζών και έτσι βελτιώνεται η οδική συμπεριφορά.


Ο κινητήρας εδράζεται κατευθείαν πάνω στο αλουμινένιο πλαίσιο, όπως στις μοτοσυκλέτες και για να βελτιωθεί η ισορροπία του συνόλου το ντεπόζιτο καύσιμου έχει τοποθετηθεί πιο χαμηλά. Συνολικά το νέο TMAX έχει χάσει 4 περίπου κιλά (κενό ζυγίζει 200 κιλά), κυρίως λόγω του ιμάντα και του αλουμινένιου ψαλιδιού, το οποίο μάλιστα είναι δύο τμημάτων.


Το νέο πλαίσιο είναι κατά 35% ελαφρύτερο από το παλιό και αλλάζει την κατανομή βάρους δίνοντας ένα ποσοστό 48% στον μπροστινό τροχό. Έτσι η κατανομή έχει βελτιωθεί δίνοντας καλύτερο κράτημα στο δρόμο. Το μονό αμορτισέρ συνεχίζει να βρίσκεται κάτω από τον κινητήρα.

Το ψαλίδι διαρείται σε δύο κομμάτια

Αλουμινένιο ψαλίδι και συρταρωτοί τεντωτήρες ιμάντα

Το πίσω δισκόφρενο έχει διάμετρο 282 χιλιοστά και συνεργάζεται με ένα ζευγάρι δίσκων 267 χιλιοστών με τετραέμβολες δαγκάνες. Σύντομα θα κυκλοφορήσει και έκδοση ΤΜΑΧ με σύστημα ABS στα φρένα.

Σκυθρωπό και επιθετικό το νέο ΤΜΑΧ

Άξιας εμφάνισης οπίσθια

Ντουλαπάκια δεξιά και αριστερά για μικροαντικείμενα

Aπό πλευράς εμφάνισης το μοντέλο του 2012 “αγρίεψε” και έγινε πιο σπορ και αιχμηρό. Οι νέοι καθρέφτες – οι οποίοι μας ξένισαν αρχικά – μειώνουν τους στροβιλισμούς του αέρα και τους κραδασμούς, προσφέροντας καλύτερη ορατότητα.

Γωνίες και βελόνες αναλογικές με ένα ψηφιακό όργανο στη μέση

Τα νέου, πρωτότυπου σχήματος, αναλογικά/ψηφιακά όργανα βοηθούν στην άμεση πληροφόρηση και έχουν όμορφο φωτισμό το βράδυ Τα LED στοπ πίσω είναι κληρονομιά από τα Yamaha YZF-R1, για να δυναμώνει το σπορ γονίδιο του ΤΜΑΧ…
Η νέα αεροδυναμική ζελατίνα είναι ρυθμιζόμενη σε δύο θέσεις με το χέρι, για να προσαρμόζεται ανάλογα με τις διαθέσεις του αναβάτη και τις καταστάσεις, παρόλο που είναι μικρότερη από ότι πριν. Το εξελιγμένο της στιλ προσφέρει τα ίδια επίπεδα προστασίας από τον αέρα, ενώ έχει μειωθεί ο θόρυβος από τους στροβιλισμούς.

Νέες είναι οι 5μπρατσες ζάντες των τροχών που παραμένουν 15 ιντσών, μπροστά και πίσω. Το πλαϊνό στάντ είναι χυτό, φτιαγμένο από αλουμίνιο. Κάτω από τη σέλα υπάρχει χώρος που έχει βάθος 20 εκατοστών και μπορεί να χωρέσει ένα φουλφέις κράνος.


Διάφορα γνήσια αξεσουάρ της  Yamaha έχουν σχεδιαστεί ειδικά για το νέο ΤΜΑΧ: μπαγκαζιέρα 39 και 50 λίτρων, πλάτη συνεπιβάτη, χαμηλή σπορ ζελατίνα, ολόκληρη εξάτμιση Akrapovic τιτανίου, αλουμινένια καλύμματα δαπέδου, βάση πινακίδας, θερμαινόμενα γκριπς, κλπ.

Το νέο Yamaha TMAX θα διατίθεται όπως είπαμε και παραπάνω από τον επόμενο μήνα, σε παρεμφερή τιμή με το παλιό μοντέλο και σε τέσσερα χρώματα: Γκρι, Ασημί, Μαύρο και Άσπρο. Η έκδοση TMAX με ABS θα είναι διαθέσιμη από τον Φεβρουάριο.

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΟ VIDEO-ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ TOY ΥΑΜΑΗΑ ΤΜΑΧ 530

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΟ VIDEO ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ YAMAHA TMAX 530

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ